AC Tronic ETM en 2 andere zaken V70R 2000

Gestart door Sbv, 09-12-2018 16:41:29

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik kreeg via de app te horen dat het slechts zou gaan om het programmeren van het chassisnummer. Ook deze persoon heeft probleemloos enkele weken met ongeprogrammeerde ETM rondgereden.

Sbv

Het gaat mij om het uit kunnen sluiten van de AC Tronics ETM. Als het met een andere ETM wel goed gaat met starten dan durf ik wel te wijzen naar de AC Tronics ETM. Vervangen door een nieuwe kan uiteraard ook maar daar zijn ze nog net wat te prijzig voor om zo even te vervangen.

De 2 foutcodes die ik krijg zal ik nog nader in moeten gaan duiken alleen zie ik het zelf even niet meer waar nu te starten

arjenT5R

Ja dan kan je dus gewoon die van kor of van mij testen of het werkt :)

Foutcodes duiden op vacuum of uitlaatlekkage, gare lambda sonde, LMM kan ook nog... zoiets... is emissie gerelateerd.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Citaat van: arjenT5R op 10-12-2018 14:53:41
Ja dan kan je dus gewoon die van kor of van mij testen of het werkt :)

Foutcodes duiden op vacuum of uitlaatlekkage, gare lambda sonde, LMM kan ook nog... zoiets... is emissie gerelateerd.

Enige wat ik nog niet gecontroleerd heb ik de uitlaatspruitstuk pakking, mogelijk dat deze gescheurd is. Lambda's zijn vervangen. LMM heb ik een gebruikte te leen.
Onderste moertje van de turbo moet ik nog wel vervangen daar hier een wat gare moer op zit.
alle vacuum leidingen heb ik nagelopen en vervangen wat ik kan vervangen

arjenT5R

Het is vrij simpel san als die fuel trims uit hun bereik lopen dan betekend het dat er meer of minder brandstof nodig is bij de gemeten hoeveelheid lucht.
En dan dermate meer of minder dan binnen de toegelaten marges.

ltft upper limit betekend dus dat er flink meer brandstof bij moet dan verwacht/berekend, het lijkt er dus op dat er te weinig lucht gemeten wordt door de lmm door een vacuumlek of defecte maf of 1 van de bovenstaande oorzaken. Er moet dus stevig verrijkt worden, dit zal je ongetwijfeld merken in verbruik.

Kan dus idd ook dat je uitlaatpakking(en) er uit liggen en dat het mengsel dus niet of niet voldoende aan komt bij de sonde(es) ofwel dat er lucht mee aangezogen wordt langs de pakking en de sonde een te arm mengsel meet terwijl het eigenlijk prima is dus...

Hier op lange termijn mee door karren gaat je kat niet leuk vinden... boel wordt heet erg heet... turbo's houden hier ook niet van etc etc...

Sbv

Mijn vermoeden is zelf dat de kat defect is daar het check engine lampje eruit gedraaid was je en dan zie je de melding dus niet  :eusa_wall: :eusa_wall: Men zal er dus best wel een redelijk tijd mee gereden hebben. Denk paar jaar. Verbruik ligt iets hoger dan mijn vorige LBP maar die reed wel wat meer langere stukken. Nu rond de 1:8, soms iets meer, soms iets minder

Turbo lijkt voor alsnog goed alhoewel de auto er bijna 380k op heeft zitten

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 10-12-2018 16:02:39
Kan dus idd ook dat je uitlaatpakking(en) er uit liggen en dat het mengsel dus niet of niet voldoende aan komt bij de sonde(es) ofwel dat er lucht mee aangezogen wordt langs de pakking en de sonde een te arm mengsel meet terwijl het eigenlijk prima is dus...

Hier op lange termijn mee door karren gaat je kat niet leuk vinden... boel wordt heet erg heet... turbo's houden hier ook niet van etc etc...

Is dat zo? Ik rijd al een tijdje met lekke uitlaatspruitstukpakking rond met de C  :eusa_shifty:

Ik maak er niet veel kilometers mee, maar het is dus wel verstandig om de pakking z.s.m. te vervangen, begrijp ik....

Sbv

Jij hebt toch geen brandende lampjes Mars ? Misschien is het bij mij wel niet aan de orde maar ik zal eea binnenkort toch maar een keer loshalen en vervangen door 1 pakking van 5 cyl V50. Werkt beter dan 5 losse pakkingen monteren

KIM

Citaat van: elianmars op 10-12-2018 20:07:36
Is dat zo? Ik rijd al een tijdje met lekke uitlaatspruitstukpakking rond met de C  :eusa_shifty:

Ik maak er niet veel kilometers mee, maar het is dus wel verstandig om de pakking z.s.m. te vervangen, begrijp ik....

Goed is het niet. Als het lampje niet brandt is de hoeveelheid extra ingespoten brandstof onder 15%. Dat is wel genoeg om de kat flink te laten zweten: Die moet die extra brandstof verbranden.

mario850

Ik lees dat hij Lpi heeft.

Lekke injectoren

Veel gas in inlaatspruitstuk gaat hij ook niet beter van starten.
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Sbv

Citaat van: mario850 op 10-12-2018 21:27:56
Ik lees dat hij Lpi heeft.

Lekke injectoren

Veel gas in inlaatspruitstuk gaat hij ook niet beter van starten.
Nope benzine. De 850 die ik had was voorzien van LPG

mario850

V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

V70geRwin

Verrijking en dan een koude start en dan bijna verzuipen... Kan.
Je moet er sowieso iets mee met die LTFT.

Zou toch ook eens de nokkenas sensor bekijken, die geeft niet vaak een foutmelding maar kan wel verstoren bij de start.

Sbv

Van de week maar even de garage induiken en kijken of ik iets kan ontdekken. Meten met Vida heb ik al gepoogd maar wordt daar niets wijzer van als leek.

arjenT5R

Je mag de metingen hier wel posten san kijken we met je mee.