AC Tronic ETM en 2 andere zaken V70R 2000

Gestart door Sbv, 09-12-2018 16:41:29

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Sbv

Citaat van: KIM op 17-12-2018 21:52:00
Misschien heb ik nog zo'n nokkenas sensor liggen. Het oude XC blok was ook ME7.
Ik begrijp dus dat je nog steeds de fueltrim fout hebt?
Ik ben benieuwd naar de lambda metingen want de achterste sensor mag geen 0,45 V aangeven. De kat is van later zorg.

Wat ik me nu ook ineens afvraag: Horen die lichtblauwe injectoren er origineel in te zitten? Als die vorige eigenaar er maar lukraak nieuwe heeft ingeplempt gaat het ook niet goedkomen met je fueltrims.
Inderdaad wederom zelfde foutmeldingen.
Die injectoren horen er standaard in bij mijn weten, mogelijk dat deze erg vervuild zijn maar dan zou ik ook erg rottig lopen verwachten. Vorige LBP had die er ook in zitten. Ik heb enkel nog een set witte liggen om eea uit te sluiten maar dat schiet niet op.
Denk wo avond even rondje rijden en meten.
Sensoren had ik gisterenavond geen zin in om in de garage te gaan sleutelen. Even snel gekeken en moet wat meer weg halen dan in eerste instantie gedacht. Bovenste motorsteun zit behoorlijk in de weg :-)

KIM

Volgens mij horen in een R blok met 19T de groene injectoren; Bouke had deze er ook origineel in zitten.
Blauwe injectoren horen bij het T5 blok met 16T (zoals in mijn XC zit).

Sbv

Wat er nu in zit is Boschnummer 0 280 155 830, deze horen bij mijn weten standaard in een V70 2.4R. Bij Bouke zaten en groene in

KIM

leons850

In jouw ouwe LBP zaten ook groene injectoren San, ik weet nog dat we er toen over gehad hebben om die te wisselen met die van Bouke z'n ex R ivm zijn problemen.
Zou volgens mij ook je problemen verklaren, ik had vergelijkbare problemen met verkeerde injectoren een aantal jaren terug.

De gene die je er nu in hebt zitten zijn van een S60/V70N T5.
Groene injectoren regelen is echter wel een uitdaging.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Heren,

Ik zou zweren dat er in de oude LBP licht blauwe zaten maar op 2 iet wat onduidelijke foto's lijken ze toch echt wel groen.

@Leon, zijn groene niet meer te koop dan ? De licht blauwe hebben dacht ik 395 CC opbrengst. De groene wel iets meer.

@Kor, Vida geeft aan bij de B5234T8 (MY 99 2.3R blok ) en de B5244T2(mijn blok) groene injectoren

Ozzzz

Die groene zijn nog gewoon te koop ik heb ze een tijdje terug besteld bij Porza à €38,- excl. btw

Sbv

Deze kwam ik tegen
https://www.autodoc.nl/bosch/1150375

Zijn dat origineel Bosch of China Bosch ?

Ozzzz

Zijn gewoon echte Bosch.

https://www.porza.nl/zoeken?product=0280155968

Hij heeft ze wel duurder gemaakt ondertussen  :eusa_shifty:

Sbv

Ozzzz

Citaat van: Sbv op 18-12-2018 21:15:55
Thnx, valt erg meer de prijs moet ik zeggen.
Kwam deze nog tegen maar denk dat het immi is
https://www.motointegrator.de/artikel/633015-einspritzventil-benzin-bosch-0-280-155-968

Jakkes, mint-groene zou ik niet aandurven.

Sbv

Bij Porza deze kreet erbij. LET OP BIJ DIT PRODUCT BEREKENEN WIJ NA AANKOOP €50- STATIEGELD PER STUK. U KRIJGT DIT BEDRAG TERUG ALS U DE OUDE VERSTUIVERS RETOUR STUURT MIDDELS ONZE AANGELEVERDE RETOURLABEL

Eh nee dank je. Ik wil de oude graag bewaren.
Autodoc .....hmm lees wisselende dingen er over. Wil geen Stark injectoren :-)

Ries van de Zilverschuit

Heb daar twee grotere bestellingen gedaan, ging goed. Ik bel de bestelling na met de mededeling dat ik absoluut geen Stark wil. Ze wisten precies wat ik bedoelde...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Peultje

Citaat van: Sbv op 18-12-2018 20:57:45
Heren,

Ik zou zweren dat er in de oude LBP licht blauwe zaten maar op 2 iet wat onduidelijke foto's lijken ze toch echt wel groen.

@Leon, zijn groene niet meer te koop dan ? De licht blauwe hebben dacht ik 395 CC opbrengst. De groene wel iets meer.

@Kor, Vida geeft aan bij de B5234T8 (MY 99 2.3R blok ) en de B5244T2(mijn blok) groene injectoren

Klopt voor wat de B5234T8 betreft. Die heeft ook in het echt groene injectoren
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8