AC Tronic ETM en 2 andere zaken V70R 2000

Gestart door Sbv, 09-12-2018 16:41:29

Vorige topic - Volgende topic

RoelNL

kat mogelijk naar de filestijnen aan het gaan, die code stond er toen ook al een aantal jaren geleden.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

Citaat van: RoelNL op 04-01-2019 21:02:36
kat mogelijk naar de filestijnen aan het gaan, die code stond er toen ook al een aantal jaren geleden.
Zou best kunnen, als je het check engine lampje eruit haalt dan zie je dat niet zo snel natuurlijk :-)

Piet

of één van je lamdasondes doet het niet goed meer.

Sbv

Citaat van: Piet op 04-01-2019 21:12:21
of één van je lamdasondes doet het niet goed meer.
Beide zijn vervangen. Voorste is helemaal niet. De achterste wel iets gebruikt en komt bij Bouke vandaan. Door hem nieuw gekocht voor zijn V70R destijds

Piet

Citaat van: Sbv op 04-01-2019 21:14:22
Beide zijn vervangen. Voorste is helemaal niet. De achterste wel iets gebruikt en komt bij Bouke vandaan. Door hem nieuw gekocht voor zijn V70R destijds

Dan vrees ik ook voor je cat  :(

KIM

De kat was de vervolgstap.
Afgaande op het signaal van de secundaire sensor is de kat overleden.

Sbv

Ik zal het weekend nog een ritje maken om te meten hoe de 2e sensor reageert tijdens het rijden. Na 380k is de kat wel een keer versleten lijkt me

KIM

Hoeft niet maar rijke mensels kunnen ze niet heel lang tegen...
Hoe groter de amplitude van het signaal van de secundaire sensor des te slechter is de kat. Bij een goede kat verandert de rechte lijn alleen bij gas loslaten (en een beetje bij flink gasgeven)

Sbv

Kan als alternatief 2e sensor uit de software schrijven en bij problemen met APK pas de kat vervangen ?

KIM

Je zou voor de APK een ECM van mij kunnen lenen. Misschien dat het werkt:
Je kunt m ook definitief er uit laten schrijven.

Sbv

Apk is pas in sep weer. Wil lampje uit hebben en niet door lampje te verwijderen.

Nog even denken over mogelijk nieuwe kat.

KIM

Ik weet ook niet of je de APK gaat doorstaan met een defecte kat.
Je kan mijne proberen om zeker te zijn van je zaak (als ie past tenminste)

classicT5

Kun je hem bij je op de zaak aan een 4 gas tester hangen? Dan weet je of je categorie het doet

KIM

Moet de XC ook nog eens meten. Eens kijken waar de 4-gas tester staat...
Sowieso kan het bij Sander op het werk ook natuurlijk.

Sbv

Citaat van: classicT5 op 05-01-2019 01:15:58
Kun je hem bij je op de zaak aan een 4 gas tester hangen? Dan weet je of je categorie het doet
dat is geen enkel probleem. 9 werkplaatsen dus keuze genoeg :-)

Eerst kijken of ik weekend nog een ritje samen met Vida kan maken en anders binnenkort maar een dagje met de V70 naar het werk om wat te meten. 4 gastester een avond meenemen gaan ze niet leuk vinden denk ik zo