Relais 210/211

Gestart door Michaell, 15-12-2018 13:19:08

Vorige topic - Volgende topic

Michaell

Hoi Allemaal,

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van een afstandbediening voor de centrale deurvergrendeling.  :eusa_dance:
Ik probeer deze in te leren volgens de instructies die ik op het forum heb gevonden, maar deze werken niet (De LED die moet gaan knipperen ofzo gaat niks speciaals doen, en is gewoon uit met sleutel op stand II

CiteerJe gaat in de auto zitten,

- Draai van stand o tot stand || met je sleutel in het contact 5 keer achter elkaar
- LET OP! De 5de keer laat je hem op zijn contact staan
- Druk nu een voor een (om en om) op alle afstandsbedieningen die je hebt op een willekeurige knop.
- Draai nu de sleutel naar stand o en trek hem uit het contact slot.
.

Maar ik zie ook dat ik denkik iets unieks heb (ja, nu komt het).

Mijn relais 210/211 is in de kleur blauw! en wel met Volvo erop.
Ik kan geen informatie vinden over de blauwe versie van dit relais (wel over rood, zwart en groen).

De LED, in het midden bovenop het dashboard knippert (Guard II?), zoals normaal bij auto op slot. De centrale deurvergrendeling werkt. Zei het via de sleutel en de auto start normaal.

Kan het zijn dat dit type relais in de kleur blauw een andere inleer procedure heeft dan de overige kleuren, en zo ja, weet iemand die.
Ik kan over het blauwe relais 210/211 geen info vinden helaas.

cornelis-b

Zoals je kan lezen op het blauwe relais met partnummer 9184125 is dit het IMMO-LED relais. Dit is eigenlijk een "veredeld" CV relais 210. Met relais 210 werkt de led op het dashboard niet en met de blauwe wel, dat is de enige functie die dit relais meer heeft. Je zal echt op zoek moeten naar een zwart of groen relais 210 / 211 om de afstandbediening en het alarm te laten werken.

Je moet echter ook in de gaten houden dat je geen relais aanschaft wat geactiveerd is want bijna geen enkele dealer heeft nog een "relaiskastje" om het te deactiveren zodat je het opnieuw kan inleren, voor inleren moet het relais "vrij staan"

Het mooiste is te zoeken bij demontage bedrijven waar de afstandbediening nog bij de auto is en waar het relais nog inzit of een set van een forumlid overnemen wat werkend uit een auto is gekomen.

Ik heb eventueel nog een groen 210 / 211 relais liggen maar deze is geactiveerd. Weet je iemand die het weer kan deactiveren dan kan je deze overnemen voor een klein prijsje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Michaell

Hoi Henk,

Aha, dat verklaart inderdaad waarom meerdere pogingen tot het inleren niet werken bij mij.
Dit relais heeft dus geen AB en alarm functie, alleen een extra LED-knipper functie om dieven toch een beetje af te schrikken.

Hier op de sloperij staat toevallig een redelijk recente sloop 855 die nog vrij compleet is. Ik zal daar ff binnenkort een kijkje nemen om te kijken of deze nog een echt 210/211 relais heeft met AB.
Zo niet, dan kijk ik ff op het forum.

Heel erg bedankt voor deze informatie.  :eusa_clap:
Ik ga er achteraan!

cornelis-b

Succes met de zoektocht.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Michaell

Update:

Zoektocht voltooid!

Ik heb een zwart Guard II relais 210/211 weten te scoren en deze erin geprikt.
Het alarm en de startonderbreker werken en ook de centrale deurvergrendeling laat zich bedienen met een afstandbediening die ik ooit gekregen heb.

Alleen heb ik s'werelds stilste alarm! Maar de oorzaak was binnen 1 minuut gevonden. Ik heb geen claxon voor het alarm. De kabel zit eenzaam in een dummy houdertje.
De alarmlichten enzo gaan wel keurig knipperen als ik mijn bivakmuts opdoe en met een koevoet op mijn tenen naar de auto sluip.
En de auto weigert ook keurig te starten als ik de sleutel omdraai, totdat ik het alarm uitschakel en laat zien dat ik het ben. Dus het systeem werkt!  :eusa_dance:

Mocht er iemand zijn die nog zo'n Guard II alarm cloxon heeft liggen en die wil verkopen. Let me know.  :)

cornelis-b

Mooi dat het systeem tot op de claxon na werkt, mocht je geen originele claxon kunnen vinden, lijkt me sterk, dan is dat nog geen ramp want elke 12 volt claxon werkt gewoon, je moet er dan wel een zoeken doe flink lawaai maakt ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

T5-4life

De claxons in je front hebben dezelfde stekker.
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

Michaell

Aha, dus er komt gewoon een constante 12V uit deze connector waardoor ik elke claxon erop kan zetten. Dat biedt mogelijkheden!  ;D ;D

Ik zat er idd aan te denken om er een normale claxon op te doen. Maar ik wist niet zeker of het een normale vaste 12V spanning is die hier op komt te staan. Dus voor de zekerheid heb ik dat niet gedaan.
Goed om te weten dat de normale claxon op die connector past. Ik heb toevallig nog 2 claxons liggen van mijn vorige 850!
Ik had nog niet gekeken of die connector hetzelfde was.

Ik ga die vandaag er op zetten. En misschien later dat ik wat ga experimenteren met iets wat meer lawaai maakt haha.

Michaell

Zojuist een normale claxon van mijn vorige 850 erin geschroefd die ik nog had liggen. Werkt briljant!

Helaas zit mijn LPG computer op de plek van het originele schroefgat voor deze claxon.
Maar na dit probleem opgelost te hebben door met de grootste vakbekwaamheid 2x een boergondisch trekbandje te hebben geplaatst zit deze nu muurvast aan de bovenste motorsteun tegen de firewall.

Mijn buurvrouw kwam na 5 minuten uitvoerig "testen" al klagen!
Missie geslaagd!  ;D  ;D

cornelis-b

Tegen de buurvrouw zeggen dat als ie de volgende keer weer af gaat dat ze met een honkbalknuppel naar buiten moet rennen ;D
Mooi dat het allemaal weer werkt.

Zeg maar Henk tegen mij

ruurdp

Mooi dat het allemaal werkt Michaell! Toch nog relatief gemakkelijk voor elkaar gekregen!

Michaell

Bedankt.

En mocht er ooit een nieuwe advertentie door mij geplaatst worden van: "Gezocht: Nieuw voorraam Volvo 850". Dan weten jullie genoeg.  ;D