King racing drijfstanglagers; groupbuy! Canceled?

Gestart door V70R^2, 01-02-2019 15:55:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Nu iedereen H-profiel drijfstangen voor een leuk prijsje heeft willen we natuurlijk ook 10 geharde drijfstanglagers voor een leuk prijsje.


Aangezien (glyco) sputter lagers per set €31 euro zijn ben je €310 euro voor 10 sputters kwijt (er komt maar 1 sputter per set mee...) dat is wel erg duur..

King racing produceert ook geharde lagers, en dan per set gewoon 10 allemaal gehard. Al vele rijden er mee, bewezen net zo goed als sputters van glyco.

Dit zijn ze:





De leverancier zit in Noorwegen, dit zou betekenen dat er 31% import heffing op komt en verzenden naar NL is een vaste prijs van €130... :eusa_doh:


Ware het niet dat wij heel toevallig een forummer in Noorwegen hebben wonen, welke bereid is het pakket in ontvangst te nemen en hij komt in het voorjaar naar Nederland en neemt dan alles mee, dat drukt de prijs aanzienlijk!  :D :D :D :D
Moeten we wel even geduld hebben, dus als je ze komende weken al nodig hebt gaan we niet redden.


De target is +/- €90 voor een set voor onze 5 cilinders, de B230's zullen iets goedkoper uitvallen.



Enkele hebben al aangegeven interesse te hebben, lijstje;





No.ForumnaamType blok
1V70R^2B5234T
2V70R^2B5234T
3KIMB5234T
4MikkyB5234T
5kevinb230B230
6MathijsB5234T
7RyqueB230
8Arjend..............
9............................
10............................
................




Krukaslagers en zuigerveren kunnen ze ook leveren.


Zelf aanvullen of corrigeren in het tabel alstublieft.  ;D

V70R^2

Negen!



No.ForumnaamType blok
1V70R^2B5234T
2V70R^2B5234T
3KIMB5234T
4MikkyB5234T
5kevinb230B230
6MathijsB5234T
7RyqueB230
8ArjendB5234T (neem ik aan?)
9VasquesB5234T
10............................
................



Mathijs.


mikky


Arjend


KIM

Ewout is regelmatig in NL.
Ik weet niet exact wanneer hij hier komt, maar er gaan ook geregeld mensen naar hem toe. Volgens mij was de Generaal het komende zomer/voorjaar van plan.

V70R^2

#6
Zijn planning is ook het voorjaar hierheen te komen, ergens eind mei, de inschrijving voor deze groupbuy kunnen we dus nog wel even laten lopen.

Het is gelukkig een klein product, dus ook al hebben we tegen die tijd wel 30 man op de lijst, meer dan een bananendoos zal het nooit vullen.

ddvries04

#7
King lagers voor de B5234T zijn dat de CR509XP? Kom ook de MB612XP lagers tegen.

Word er niet heel veel wijzer van welke ik moet hebben  ???

Ben al iets wijzer geworden. CR is ConRod, MB is MainBearing.

Zoek ik op de site van King zelf komt er de CR1657SP of SV uit voor de B5234 blokken. Ga ik op de 2.5T Focus ST zoeken komt er dus de CR509XP uit.
De XP's zijn volgens mij de geharde lagers?
1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)

V70R^2

Ja ik wacht op een antwoord van de leverancier, ze hebben nog wel meer soorten geschikt voor onze Volvo's.

Sets van 10stuks geharde lagers, maar ook sputter boven en onder een hard lager,of voor de race weer die zwarte lagers met nano coating, maar die zouden weer iets minder slijtvast zijn, maar kunnen wel meer/langdurige hoge temperaturen en belasting verwerken.

Ik wacht dus nog op antwoord met de prijzen en adviezen van hun kant..

ddvries04

Dan wacht ik het nog even af.

Wanneer ik de Glyco STD's invoeren als cross-reference komen de CR1657SP en CR1657SV uit. Is dan alleen weer nergens te vinden wat de verschillen zijn...

1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)

Miyel

Probeer je hoofd er niet op te breken, dat hebben Adriaan en ik al gedaan.

Dat SP, en XP etc staat voor de combinatie van materialen/afwerking.

Wat ik Adriaan al stuurde;
"in de PDF catalogus van King staan de B5234T motoren onder Volvo line 10, de B5244T onder 12.
Bij 10 staat maar één soort drijfstanglagers; de CR1657SP. Dit is een set van twee lagerschalen in een doosje, dus 5 doosjes benodigd. Materiaal bovenste is K-624 (sputter) en onder K794/5/6 en dat kan vanalles zijn waarbij 796 een 'sputter replacement' is.
Bij 12 (dus B5244T) staat hetzelfde! setje + nog twee opties...?
namelijk CR509SI waarbij SI staat voor K-788 zowel boven als onder 'Aluminum based material, strengthen by 2.5-3% silicon, for medium load engines or nodular cast iron crankshafts'.
De andere optie is C509XP. Deze zijn dus K-798 en dat zijn de SI lagers met met P-max black coating 'for racing use'. Echter zijn deze volgens de schaalverdeling niet erg 'wear resistant'.
Laatstgenoemde twee setjes komen wel als set van 5 geleverd, dus 10 identieke schalen in één verpakking.."

Nu staan er bij deze materiaaluitleg een soort schaalverdeling van hoe slijtagebestendig ze zijn en hoeveel 'load' ze aankunnen. Volgens deze zijn de SI en XP niets beter dan de standaard SP versie.
Echter staat bij de uitleg van de P-max Black coating; "The outcome is a significant 24% increase in hardness and load capacity"

En dan is er ook nog de PmaxKote behandeling voor de XP versie; "It is applied over the pMax Black™ overlay at the King factory as part of the bearing manufacturing process.  It enhances wear resistance without changing the bearing's original precision wall thickness dimension."

Nou, schiet mij maar lek...  Dus ook ik wacht met smart op de uitleg van de leverancier..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

ddvries04

#11
Had dat van die verschillende materialen ook al voorbij zien komen. Ard tuning en nog een ander bedrijf verkopen gewoon 1 soort King setjes. Daar staan dan weer geen artikelnummers bij.

Ik sluit me wel aan bij jullie, wacht de reactie van king ook maar af  :eusa_whistle:

Weet niet zeker of ik me bij de groupbuy aansluit, vooral afhankelijk van de levertijd. Heb ergens mei voorbij zien komen en dat is mij eigenlijk wat te laat.

Wil in maart/april toch echt alles al binnen hebben en aan het bouwen zijn.
1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)

diederickvolvo

Mag ik nog op de lijst voor een b5234t 😎

V70R^2

#13
Helaas geen goed nieuws voor deze groupbuy, de enige lagers welke ze kunnen leveren (in kleine oplages) zijn de 6700, dit is een grotendeels aluminium lager zonder extra geharde buitenlaag o.i.d.

Hoewel de leverancier zegt dat ze flink vermogen aankunnen, geeft King zelf aan dat ze enkel voor medium load geschikt zijn, wat neer komt op LPT en NA motoren:
http://www.king-catalog.com/Catalog/Set/CR_509SI

De (onderstaande link) types geschikt voor hoge vermogens wil King enkel produceren bij afname van 200 sets! Daar gaan we niet aan komen....
http://www.king-catalog.com/Catalog/Engine/20045682


Ik heb nog bij andere merken, ACL o.a. geinformeerd maar helaas is er met 10-20 sets geen groupbuy te regelen :(


Glyco sputters kunnen we voor €30 per set krijgen, dat komt neer op €2,- korting, daar is een groupbuy ook niet interessant genoeg voor...


Mocht iemand nog een lijntje hebben of alternatief, dan hoor ik dat graag.



Het enige wat ik nog kan proberen is de Volvo dealer benaderen waar we een hoop afnemen, die geven dan ook altijd een flinke korting, maar dan begin je wel met een premium prijs per set, geen idee of we dan lager dan glyco sputters uitkomen.

Arjend

Helaas, wel respect dat je er zo achteraan zit👍🏻