Slecht starten T5 blok na aanpassingen

Gestart door DannyJ, 26-02-2019 21:41:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DannyJ

Beste,

Mijn C70 T5 uit 1998 start af en toe slecht na een aantal veranderingen die bij een garage zijn gebeurt. Even in het kort, versterkte drijfstangen en dubbel massa vliegwiel naar enkel met 850R koppeling. De ene keer start die binnen een seconde en de andere keer moet ik 4/5 seconden starten voordat hij aanslaat. Wat mij dan wel opvalt is dat hij direct start wanneer ik net gereden heb en dus niet een tijdje heeft stil gestaan. De motor loopt en rijdt verder perfect.

--> Kan dit aan een verkeerde distributie timing liggen of moet die dan altijd slecht starten?

--> Ik heb ook al geprobeerd om hem 3 keer een paar tellen op contact te zetten en dan er weer af, zodat de brandstof pomp alvast alles rondt pompt. Dit heeft geen effect.

Wat kan het probleem zijn? Ik ga uiteraard weer naar de garage terug, maar ik zou alvast willen weten wat het probleem kan zijn in deze situatie. De auto startte hiervoor namelijk altijd perfect.
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

koen.s

Komt de krukas sensor goed overheen met het vliegwiel?

DannyJ

Citaat van: koen.s op 26-02-2019 21:45:03
Komt de krukas sensor goed overheen met het vliegwiel?


Hmm, dat is een goede opmerking. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb hier op het forum voor de ombouw 1 en andere opgezocht en heb niks gelezen over een krukas sensor. Ik heb Hunterparts een mail gestuurd met de uitleg dat ik deze ombouw ging doen en dus opzoek was naar een geschikt enkel massa vliegwiel. Hun hebben mij toen 1 verkocht en gemeld dat dit de juiste is.
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

leons850

Als je een foto hebt van het vliegwiel dan is het meteen te zien.
Is het een enkel massa vliegwiel met gaatjes dan zul je de draadjes van je krukassensor moeten omwisselen. Is het er 1 met nokjes dan moet je waarschijnlijk het probleem elders zoeken want een dubbelmassa heeft ook nokjes.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

DannyJ

Citaat van: leons850 op 28-02-2019 12:02:57
Als je een foto hebt van het vliegwiel dan is het meteen te zien.
Is het een enkel massa vliegwiel met gaatjes dan zul je de draadjes van je krukassensor moeten omwisselen. Is het er 1 met nokjes dan moet je waarschijnlijk het probleem elders zoeken want een dubbelmassa heeft ook nokjes.

Leon, ik heb je een pb gestuurd.
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

Sbv

NIet gelukt om op te lossen ? en daarom de auto te koop ?

RoelNL

Citaat van: Sbv op 03-03-2019 12:09:41
NIet gelukt om op te lossen ? en daarom de auto te koop ?

Mogelijk inderdaad, denk alleen dat een weigerende auto een stuk minder verkoopbaar is.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

arjenT5R

500... Nah in die kleur... 450 levert ie altijd wel op ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

DannyJ

Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

classicT5

Kun je nog delen wat de oplossing was? Altijd handig voor mede forummers

Wouter96

Ik zou ook wel graag horen wat de uitkomst is hiervan. Heb vermoedelijk het zelfde probleem na een vliegwiel wissel (en dan is t topic mooi compleet ;) )