Wederom een 850!

Gestart door Bab00n, 09-04-2019 06:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bab00n

Goedemorgen allen,

Mijn naam is Albert Akker, 54 jaar en wonende in Coevorden.

Na mijn eerste 850 waar ik 2,5 jaar met een glimlach heb gereden ben ik helaas vreemd gegaan met diverse smaken maar ben weer terug bij mijn eerste liefde. Nu een olive green 850 2.5 i automaat zonder poespas... maar met kleine gebreken, Hemeltje hangt los, lak laat los van de motorkap, tellers staan stil, versleten leren bestuurdersstoel en uiteraard maar 1 sleutel zonder afstandsbediening maar wel met een Guard (constant knipperend)op de A-stijl.

Dit zijn bijkomstigheden omdat ik, zodra ik instap een grimas op mijn smoelwerk krijg die pas weggaat als ik een 200 meter van de auto verwijderd ben!

Ik stond al ingeschreven op dit forum maar wist mijn toen gebruikte emailadres niet meer dus vandaar een nieuwe kennismaking.

Ik heb al weer behoorlijk wat gelezen en geleerd maar ik zal me regelmatig melden met vragen en evt. antwoorden als ik ze weet!


robbar

Mooi man het grote genieten kan weer beginnen  :eusa_dance:
Ben benieuwd wat je allemaal gaat aanpakken
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

Bab00n

Zo, vanmiddag een andere klokkenteller op de kop kunnen tikken en deze ingebouwd, nadeel is natuurlijk de juiste km stand maar dat valt uit te lezen las ik ergens. Ook geeft deze de buitentemperatuur aan of behoort te doen maar geen sensor op mijn auto dus geen temp.....

Tevens een vraag over mijn snel knipperende Guard: Ik kan met geen mogelijkheid mijn afstandsbediening inlezen, 3 verschillende handleidingen geraadpleegd maar de beide dioden blijven in de snelle knipperstand. Iemand een idee? Relais 210 211 eruitgetrokken en opnieuw ingedrukt, zekering 6 uit en weer in terwijl ik op de A knop druk, deuren sluiten 5 x contact maken...etc. Gaat mij met name om de centrale deurvergrendeling.

Hoor graag van jullie!

marc-850

Je had ook voor een paar euro een tellertandwieltje kunnen kopen, dat zal het probleem zijn geweest met je oude teller. Op den duur gaan die vaak toch kapot.
En je moet de tellerbak toch openmaken, als je de kilometerstand wil aanpassen.

Bab00n

Klopt, maar dit was om de hoek en net zo duur. Het was idd het tandwieltje dat wat tandjes miste maar allemaal plug and okay! Heb ni dus een mooie voorraad aan lampjes voor het klokken gedeelte... mocht je wat nodig hebben...