850 T5R weg voor een XC 70 2009 model?

Gestart door MachielW, 21-04-2019 09:24:19

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 28-05-2019 09:52:21
Comfort is fijn maar de rijbeleving van de 850 vindt je niet in een nieuwer model. Niet zonder verbouwen in ieder geval.

Spijker op z'n kop. Mijn V70N was bij aankoop een soort vliegend tapijt, zo comfortabel ;D
Na verlagen en een andere (binnenin de auto hoorbare) uitlaat, heb ik er net zo'n lol van als mijn 854 :)

Walter

een XC70 is gewoon een vliegend tapijt

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

konniekip

Wat wel met de V70nn generatie is, is dat alles bijna electronisch is
Ik moet met mijn auto naar de dealer voor een nieuw stuurhuisslot. Dat is electronisch en moet met software van volvo geactiveerd worden als je een nieuwe plaatst.
Dat kost de dealer al 70 euro voor de download.
dealer vraagt 134 euro incl BTW per uur, slot kost 180 euro en dan de download nog  :eusa_boohoo:

zonder stuurhuisslot start de auto niet, je kunt er dus niet om heen om soms naar de Volvo dealer te gaan.  :eusa_wall:

vasquez

Moet een 850 ook niet met een 15 jaar jongere vergelijken, hooguit met iets van zijn eigen generatie.

850 is ondertussen bejaard en niet meer va deze tijd qua comfort, maar dat spartaanse is voor vele juist weer de emotie door minder isolatie het mechanische gevoel.

Als daily driver moet je het willen een 850, zijn echt betere opties, LOL

-D©©©L-

Citaat van: MachielW op 21-04-2019 09:24:19
Beste,

Ik zit te overwegen om Mn 850 van de hand de hand te doen en xc70 aan te schaffen. Vanwege Mn rug blijf de stugheid van de 850 me af en toe tegen staan. Het geluid en de handeling  van de auto vind ik nog steed super en zal ik ook zeker missen als ik hem weg zou doen.
Een voordeel vind ik, ik heb geen afschrijving meer en lijkt alleen maar meer waard te worden. De XC met 340000 op de klok moet je nog steed ruim 8500 voor neertellen. En wat kan ik daar nog straks voor terug krijgen als er over drie jaar ruim 4ton op komt te staan. Nou heeft mij auto ook 310000 gelopen dus dat kunnen ze wel. Ik weet alleen niet wat je bij een XC kan verachte met die km standen.
Meer geld zou ik er ook niet aan uit willen geven, dit is het bedrag dat ik hopelijk voor mijn auto kan krijgen.  Iemand ervaring met XC 70 met dat soort km standen? Alvast bedankt
Qua kilometerstand is er op zich geen bezwaar, dat halen ze net zo makkelijk als een 850. Een XC70 van die jaren is natuurlijk wel van zichzelf veel stiller, om dat comfort te handhaven zal het onderstel ook meer okselfris gehouden moeten worden. Denk dan met name aan schokdempers en draagarmen rondom. Haldex olie etc is vrij simpel zelf te vervangen. Natuurlijk de onvermijdelijke haakse overbrenging en de koppelbus. Hoort een beetje bij AWD en hoge kilometerstanden. Motorsteunen is vaak een ondergeschoven kindje, met 150k zijn die echt wel gaar. Een XC70 is ten opzichte van de V70nn toch ook weer iets breder, en in beide gevallen veel en veel breder dan een 850. Dat vraagt om ditto parkeerruimte.De marktprijzen voor een XC70 en V70nn van die jaren vindt ik persoonlijk nauwelijks nog te verdedigen. Ik ben daarom voor het "parallelmerk" uit die jaren gegaan (Ford...).

Citaat van: konniekip op 29-05-2019 21:41:22
Wat wel met de V70nn generatie is, is dat alles bijna electronisch is
Ik moet met mijn auto naar de dealer voor een nieuw stuurhuisslot. Dat is electronisch en moet met software van volvo geactiveerd worden als je een nieuwe plaatst.
Dat kost de dealer al 70 euro voor de download.
dealer vraagt 134 euro incl BTW per uur, slot kost 180 euro en dan de download nog  :eusa_boohoo:

zonder stuurhuisslot start de auto niet, je kunt er dus niet om heen om soms naar de Volvo dealer te gaan.  :eusa_wall:
Dat was voor mij de tweede reden om voor de Ford uitvoering van het V70nn platform te gaan. Daar kan je wél zelf alles uitvoeren, software op zicht is "gratis". Als je het zou laten doen betaal je alleen werkuren.
Ik kan ook rustig een optie toevoegen die nooit geleverd is in het modeljaar van mijn auto (DAB+ module ofzo). Of opties die nooit geleverd zijn op de europese markt.Omdat software updaten bij Volvo relatief duur is, gebeurt dat vaak te weinig. Dat is naar mijn idee 1 van de redenen dat je bij Volvo bijvoorbeeld veel meer kapotgelopen Powershift bakken ziet dan bij Ford. Dit "bijhouden" van software updates is niet alleen maar voor leuk. Zo heeft een climate control update ècht veel invloed op het gedrag van de motor.

Qua prijs; Zelf haalde ik in Duitsland een MY2012 Mondeo station op (van 12/2011) met iets meer dan 40.000 km (!) achter de kiezen. Voor de prijs waar ik in Nederland een V70 voor kon kopen met 240.000 km.Hierbij moet ik wel aangeven dat het zeker geen 1:1 vergelijk is met een V70nn of een XC70. Ford levert geen AWD in deze modellen, en bijvoorbeeld geen gelaagd glas.Rem en onderstel delen zijn bij volvo goedkoper (maar gelukkig is het uitwisselbaar). Nou was deze auto al voorzien van alle mogelijke toeters en bellen, maar je kan er bij wijze van spreke in 30-45 minuten gewoon een full screen navi inbouwen, en met iets meer tijd een adaptive cruise control ofzo. Leuk feitje; veel Volvo delen laten zicht gewoon programmeren in een Mondeo, (deurmodules, radar, regensensor etc) qua software ligt de zaak veel dichter bij elkaar dan je zou verwachten. Qua rijgedrag is deze auto (na wat omzwervingen met andere modellen) eindelijk weer een auto die ik met net zoveel plezier rijdt als de "herbouwde" 422R waarvan ik in 2013 afscheid nam. Heerlijk stil, geweldig sturend, supercomfortabel (225/50R17 banden), superluxe en vermogen zat (240pk). De Kuga was leuk, maar miste op lange duur toch comfort.
Ter vergelijk; mijn vader heeft een S80 uit 1999 in zeer goede staat van onderhoud. Niet te vergelijken qua stuurgedrag en rijbeleving. Ondanks het af fabriek "lage" onderstel voelt deze ten opzichte van de Mondeo aan als een soort zompige tank die de bocht niet om wil. Ik vind een V70nn en zeker de XC0 uit die jaren erg gefilterd qua rijgedrag. Een Mondeo lijkt wat directer te sturen. 1 van de oorzaken is vast dat Ford, tegenstelling tot Volvo,  geen 6 smaken achterste draagarmrubbers kent, die kiezen gewoon de hardste variant voor alles ofzo.   ;D

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 30-05-2019 07:04:49
Dat was voor mij de tweede reden om voor de Ford uitvoering van het V70nn platform te gaan. Daar kan je wél zelf alles uitvoeren, software op zicht is "gratis". Als je het zou laten doen betaal je alleen werkuren.

Kun je dat ook zelf met eoa Ford derivaat van Vida oid?
--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Citaat van: elmarconi op 30-05-2019 12:04:03
Kun je dat ook zelf met eoa Ford derivaat van Vida oid?
Het meeste gaat met een redelijk standaard ELM327 OBD2 kabel en forscan, elmconfig. Wil je het luxer dan ga je naar een UCDS kabel o.i.d.UCDS software is vrij geniaal. Een andere mooie ontwikkeling is Conversmod.

Maar het is niet de bedoeling om hier een topic te kapen. Het ging over XC70 2009, de betrouwbaarheid/kosten en het rijgedrag.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

konniekip

Citaat van: elianmars op 31-05-2019 12:40:35
Sorry?  :eusa_eh:

Bij deze de afspraakbevestiging voor uw Volvo op onze vestiging in Amsterdam Zuid Oost op 11 Juni.

De huurauto staat gereserveerd voor u, de kosten hiervoor bedragen vanaf 75 Euro incl. 100 vrije kilometers excl. de brandstofkosten.

De tijd dat we met de diagnose bezig zijn kan ik nu nog niet geven, houd u er rekening mee dat de tijd die we bezig zijn aan u doorbelast zal worden.

Ons uurloon bedraagt 134,92 Incl. BTW.

We verwachten u tussen 8:00 en 8:15 uur, om 17:00 is uw Volvo klaar indien eerder dan krijgt u een sms of een telefoontje.

Met vriendelijke groet,

Beschrijving: Volvo Cars

Bangarage Amsterdam Zuid oost

Officieel dealer Volvo Cars
Kollenbergweg 15
1101AR Amsterdam     

elianmars

volvobug

Citaat van: elianmars op 01-06-2019 10:46:40
Holy sh#t. Waar gaat dat heen?  :eusa_shifty:

In ieder geval niet naar de dealer  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Citaat van: volvobug op 01-06-2019 11:00:43
In ieder geval niet naar de dealer  ;D

En toch staat mijn C daar binnenkort. Voor APK dan. De rest doe ik wel zelf  ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Beetje beun doet t voor de helft  ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am