850 T5R weg voor een XC 70 2009 model?

Gestart door MachielW, 21-04-2019 09:24:19

Vorige topic - Volgende topic

MachielW

Beste,

Ik zit te overwegen om Mn 850 van de hand de hand te doen en xc70 aan te schaffen. Vanwege Mn rug blijf de stugheid van de 850 me af en toe tegen staan. Het geluid en de handeling  van de auto vind ik nog steed super en zal ik ook zeker missen als ik hem weg zou doen.
Een voordeel vind ik, ik heb geen afschrijving meer en lijkt alleen maar meer waard te worden. De XC met 340000 op de klok moet je nog steed ruim 8500 voor neertellen. En wat kan ik daar nog straks voor terug krijgen als er over drie jaar ruim 4ton op komt te staan. Nou heeft mij auto ook 310000 gelopen dus dat kunnen ze wel. Ik weet alleen niet wat je bij een XC kan verachte met die km standen.
Meer geld zou ik er ook niet aan uit willen geven, dit is het bedrag dat ik hopelijk voor mijn auto kan krijgen.  Iemand ervaring met XC 70 met dat soort km standen? Alvast bedankt

Sbv

gaat het om een benzine of een diesel XC70 ? Heb zelf ervaring met XC60 en die van mij heb ik met 348000 verkocht en nu aan 2e xc60 bezig. De hoge instap is heerlijk. Het is minder werken in de auto en vrijwel geen emoite maar als je rug patient bent dan zou het een goede overweging kunnen zijn

vasquez

Als het alleen om het comfort van de 850 gaat, daar is voor weinig geld gewoon wat aan te doen natuurlijk.

Een xc of iedere N of NN is een auto met inderdaad veel minder beleving, vooral stil en comfortabel eigenlijk.

Zijn geen verkeerde auto's, maar een stuk duurder in onderhoud en omdat ze in vergelijking met een 850 vol met elektronica zitten storingsgevoeliger, moet je tegen kunnen want er zullen meer lampjes gaan branden dan jij leuk vind :-)

MachielW

Het gaat om een diesel. Ik heb intussen in 2 gereden. 1 met 340d op de klok en 1 met 190d km. Weinig verschil in te merken. Waren d5's en 1 met 205pk.  Moet wel iets terug voor die t5r 🙂.  Reageerde wel wat traag op het gas maar dat schijnt zo te horen. Ben zelf wel handig met auto's en aan de 850 kan ik alles repareren of vervangen. Bij de xc komt inderdaad de elektronica om de hoek kijken, daar heb ik nog niet zo veel kaas van gegeten dus vraag me inderdaad af hoe vaak daarn nou problemen mee opdoen en is dat als je zelf die vida software aanschaft zelf ook nog wat aan op te lossen is.  Een xc vind ik zelf ook wel een hele mooie auto en dan een summum met full ops is opzich niet verkeerd.

RoelNL

Wat ik weet van de n is dat ze qua onderhoud niet heel veel onder doen tov een classic/850. Storingen  ook geen idee maar in de 9 jaar dat mijn ouders de v70 hadden eigenlijk nooit echt een storing gehad behalve de bekende LMM en bobines.

Als alles werkt hoef ook je ook echt niet bang te zijn voor allerlei elec storingen. is mijn ervaring toen mijn ouders nog v70n hadden. Draagarmen etc moet bij alle auto's gebeuren en dat zijn redelijke kosten.

Van de NN weet ik te weinig maar denk dat het daar ook wel mee valt als het een net goed onderhouden exemplaar is.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

Citaat van: MachielW op 21-04-2019 19:30:27
Het gaat om een diesel. Ik heb intussen in 2 gereden. 1 met 340d op de klok en 1 met 190d km. Weinig verschil in te merken. Waren d5's en 1 met 205pk.  Moet wel iets terug voor die t5r 🙂.  Reageerde wel wat traag op het gas maar dat schijnt zo te horen. Ben zelf wel handig met auto's en aan de 850 kan ik alles repareren of vervangen. Bij de xc komt inderdaad de elektronica om de hoek kijken, daar heb ik nog niet zo veel kaas van gegeten dus vraag me inderdaad af hoe vaak daarn nou problemen mee opdoen en is dat als je zelf die vida software aanschaft zelf ook nog wat aan op te lossen is.  Een xc vind ik zelf ook wel een hele mooie auto en dan een summum met full ops is opzich niet verkeerd.
Zorg wel dat je bij regelmaat langere stukken met de auto rijdt. Ik las iets van 20k per jaar dat is niet echt veel. De roetfilters worden graag schoongeblazen.
Ik zou zelf wel voor een 205 pk gaan en niet voor een 185pk D5. Zorg voor juist olie ! 0W30. Er zit meer electronica in de auto waarbij je soms een dealer nodig hebt ivm software. Onderhoudt is prima zelf te doen. Het zit allemaal zeer degelijk in elkaar en rammelt, piept en kraakt niet echt.

Taranis

Amen to that. Grootste verschil gaat denk ik zijn dat je 850 inderdaad alleen maar meer waard wordt en je diesel als een kogel afschrijft. Onder aan de streep zou je dus wel eens een verrassende uitslag kunnen krijgen.

Neemt niet weg dat als je het lichamelijk niet trekt, de euro's niet meer belangrijk zijn. Ik heb er destijds ook mijn 850R voor opgeruimd.

Ik rij zelf een XC70 D5 van 2011 overigens en een goed bod mag altijd :-)

konniekip

Citaat van: MachielW op 21-04-2019 09:24:19
Beste,

Ik zit te overwegen om Mn 850 van de hand de hand te doen en xc70 aan te schaffen. Vanwege Mn rug blijf de stugheid van de 850 me af en toe tegen staan. Het geluid en de handeling  van de auto vind ik nog steed super en zal ik ook zeker missen als ik hem weg zou doen.
Een voordeel vind ik, ik heb geen afschrijving meer en lijkt alleen maar meer waard te worden. De XC met 340000 op de klok moet je nog steed ruim 8500 voor neertellen. En wat kan ik daar nog straks voor terug krijgen als er over drie jaar ruim 4ton op komt te staan. Nou heeft mij auto ook 310000 gelopen dus dat kunnen ze wel. Ik weet alleen niet wat je bij een XC kan verachte met die km standen.
Meer geld zou ik er ook niet aan uit willen geven, dit is het bedrag dat ik hopelijk voor mijn auto kan krijgen.  Iemand ervaring met XC 70 met dat soort km standen? Alvast bedankt
Ik zou voor die xc70 gaan. Rijd heerlijk de v70nn. Emoties zijn leuk maar comfort is heel wat waard.

RickG

Ik heb mijn T-5R twee maand geleden verruild voor een Saab 9-3 uit 2007. Twee weken geleden heb ik de Saab weer verruild voor een T-5R, precies om de reden die hier wordt beschreven: weinig emotie en beleving in deze veel nieuwere wagen. Misschien sla ik de plank wel mis met mijn vergelijking. Punt is: de 850 ga je missen. Aan de andere kant heb ik geen rugklachten en daardoor makkelijk praten.

Misschien kun je toch iets doen met de tip van Vasquez: de T-5R comfortabeler maken.

Snellebaksteen

Comfort is fijn maar de rijbeleving van de 850 vindt je niet in een nieuwer model. Niet zonder verbouwen in ieder geval.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walter

ik rij met de S80 zonder dat ik de beleving van mijn 850 mis

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Snellebaksteen

Dat je het niet mist is iets anders. Ik denk er nog wel regelmatig weemoedig aan terug. Maar als ik vervolgens terugdenk aan de hoeveelheid "kleine" reparaties die de 850 continu nodig had en die de V70 niet nodig heeft, mis ik de 850 een stuk minder..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walter

Die S80 is wat anders dan de V70N die ik had. Dat was een super fijne auto, waardeerde ik maar die had niet mijn wow-factor die ik met de S80 wel heb.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Died850

Zelf even met een S80n 2.4t uit 2002 gereden. Heerlijke auto en het comfort niveau is veel hoger dan dat van een 850 of classic. Alleen was het niet mijn soort auto, net als een V70n, en kon ik niet wachten om weer met mijn 850 te gaan rijden.

Maar als je met je rug last hebt van de stugheid in je T-5R, dan is een XC70 zeker een stuk fijner om in te rijden denk ik.

v0lv0freak

Citaat van: Walter op 28-05-2019 12:29:37
Die S80 is wat anders dan de V70N die ik had. Dat was een super fijne auto, waardeerde ik maar die had niet mijn wow-factor die ik met de S80 wel heb.

Ik kan dit beamen. Helaas de CY 850 T-5r weg 'moeten' doen. Inmiddels rijden we een S80 V8. Fijne auto hoor!
Als rijbeleving kraakjes zijn, dan heeft een S80 dat een stuk minder jaa ;)

Nee zonder dollen, de T-5r was een hele beleving en je krijgt er veel positieve aanspraak mee. Maar een nieuwere Volvo rijdt ook absoluut heel erg fijn :)