850 T5R weg voor een XC 70 2009 model?

Gestart door MachielW, 21-04-2019 09:24:19

Vorige topic - Volgende topic

Maarten-t5

Dat heb je met een moderne auto. De dealer heeft zich ervan verzekerd dat ze veel geld aan je blijven verdienen. Mij niet gezien O_o.

Ozzzz

Laat A3aan het maar niet horen...  :eusa_shhh:

arjenT5R

Ik denk dat een beetje monteur dat geld nog niet per dag verdient... Boycotten die toko :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Een netto uurloon van 16.75, daar zullen de meeste monteurs inderdaad alleen van kunnen dromen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Walter

Citaat van: -D©©©L- op 30-05-2019 07:04:49
Omdat software updaten bij Volvo relatief duur is, gebeurt dat vaak te weinig. Dat is naar mijn idee 1 van de redenen dat je bij Volvo bijvoorbeeld veel meer kapotgelopen Powershift bakken ziet dan bij Ford. Dit "bijhouden" van software updates is niet alleen maar voor leuk. Zo heeft een climate control update ècht veel invloed op het gedrag van de motor.

software updates worden tijdens onderhoudsbeurten geladen, zonder extra kosten. Dus dat lijkt me niet de oorzaak van de powershift problemen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

knoertS70

Citaat van: Walter op 03-06-2019 10:44:26
software updates worden tijdens onderhoudsbeurten geladen, zonder extra kosten. Dus dat lijkt me niet de oorzaak van de powershift problemen.

Dan moet je het onderhoud wel bij de dealer laten doen toch?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Walter

Citaat van: Maarten-t5 op 02-06-2019 10:25:20
Dat heb je met een moderne auto. De dealer heeft zich ervan verzekerd dat ze veel geld aan je blijven verdienen. Mij niet gezien O_o.

dealer doet niets met die 'verzekering' zoals je het noemt hoor, die heeft daar echt geen invloed op. En fabrikant/importeur is niet hetzelfde als een dealer, dealers zijn allemaal eigen ondernemers

Van de andere kant; wat als je de computers van de moderne auto's 'open zet' en er gebeurd iets verschrikkelijks doordat er met de software geknoeid is, wie wordt er dan aansprakelijk gehouden? Is het dan bijzonder dat men de boel beschermd?

Citaat van: knoertS70 op 03-06-2019 11:03:06
Dan moet je het onderhoud wel bij de dealer laten doen toch?
Klopt, tenzij je een goede garage hebt die dat voor je regelt. Maar je moet niets, je mag alles

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Maarten-t5

Fabrikant dan... Je snapt hopelijk wel wat ik bedoel. Is ook niet echt interessant.

Van dat veiligheidsargument word aardig misbruik gemaakt om de gekste dingen te moeten inleren. Hierboven worden al voorbeelden gegeven van merken waar dit niet het geval is. Je hoeft trouwens niet eens software 'open' te stellen om ervoor te zorgen dat een fabrieksnieuwe module gewoon functioneert na plaatsing. Dat hele inleren is vaak een artificieel iets. Gewoon een id code die ingeprogrammeerd word zodat deze door het netwerk herkend kan worden. Het is gewoon een middel om geld te verdienen. Dat is niet verboden, maar het feit dat je grof moet betalen voor een extreem eenvoudige handeling is voor mij een reden om daar niet aan mee te willen doen.

Walter

Citaat van: Maarten-t5 op 03-06-2019 14:47:12
Fabrikant dan... Je snapt hopelijk wel wat ik bedoel. Is ook niet echt interessant.

Voor mij als medewerker van dealer wel interessant, vind het jammer dat de dealer altijd de kat krijgt. Daarom probeer ik wat inzicht te geven

Facta non verba

Ludo

Citaat van: Maarten-t5 op 02-06-2019 10:25:20

Ben ik blij dan dat ik een 'moderne' auto heb tegenwoordig.   :eusa_dance:

Wat ik afgelopen (bijna) 3 jaar naar de dealer heb gebracht, daar kon ik met de 850 ongeveer 1 maand mee verder.
Op die verzekering loopt de dealer toch echt leeg...

MachielW

Hallo mensen, even een update. Ik heb intussen de xc gekocht. Was even flink wennen tov de 850, vooral de afmetingen en toch minder zicht rondom. Maar het rijd heerlijk en veert ook fantastisch. Hij is voorzien van het four c systeem en verder bijna alle denkbare opties denk ik. Paar gevonden minpuntjes is het geluid van de parkeer sensors en het niet tijdig aanhebben van de gordel,  vind ik nogal een panisch geluid. Volgens mij niet zelf in te regelen kwa volume. Maar verder als je erin zit heb je wel het gevoel alsof je in een Boeing zit, en de 850 meer alsof je in een Spitfire zit. Alles reageert gewoon directer. Het sturen, het accelereren, het motor geluid en de turbo die lekker opkomt. Dusss we kunnen er natuurlijk nog geen afscheid van nemen🤨. Ook de kids niet want die zaten graag op het derde bankje (net als ik vroeger) en we hebben volgens hun nu geen max verstappen race knopje meer. (Sport stand van de automaat🙂)  dus nou staat hij nog even geschorst op de oprit, en denk dat ik hem nog maar even stal en na denk voordat ik hem ga verkopen. Je raakt er toch gehecht aan aan zo'n bak🤫 Allemaal bedankt voor de berichten.

Taranis

Check wel even of je Four-C dempers niet zweten, anders heb je een leuk item voor de garantieperiode. Die dingen zijn voor de NN echt duur :o

Veel veilige kilometers gewenst!

-D©©©L-

Citaat van: Taranis op 05-06-2019 08:04:42
Check wel even of je Four-C dempers niet zweten, anders heb je een leuk item voor de garantieperiode. Die dingen zijn voor de NN echt duur :o

Veel veilige kilometers gewenst!

Monroe (die maakt ze voor volvo), verkoopt ze ook OEM. Dan valt het allemaal nog wat mee.

Taranis

Waar vind je die voor de NN dan? Ik kan ze voor de N wel vinden maar voor de NN (zowel XC70 als XC60) is 't mij nog niet gelukt.

Walter

Facta non verba