Mike s14

Gestart door Mike s14, 10-07-2019 18:23:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Photobucket is verleden tijd. Sowieso krijg je als je al een langlopend account had niks meer gehost zonder fors te betalen, maar idd zit dat logo ook er pontificaal bovenop.
Lekker geklust!

Wouter1973

Tinypic houdt er ook mee op ergens dit jaar, geloof ik. Mooie kleur trouwens! ;)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mike s14

Bedankt Arjen, hbm rij ik soms langs. Ik zal meneer priem eens contacten.

Mike s14

Volvo heeft weer een werkende airco. Tevens de lekstroom ook opgzocht. Dashboard kastje sluit niet lekker, dus dat lampje blijft branden. Lampje er uit gehaald om het op te lossen, maar als iemand weet hoe je het kastje wel goed sluitend krijg, hoor ik het graag. Ook opgevallen dat ik koelvloeistof miste, blijkbaar sloot de aftapplug niet goed. Deze aangedraaid en brak af. Daar werd het niet veel beter van. Nieuwe plug besteld bij de dealer en zit ook weer gemonteerd. Helaas wordt het waardeloos weer dit weekend, anders was ik met de trekhaak begonnen. Is er ergens een makkelijk electrisch schema wat laat zien wat waar aangesloten moet worden?

Mike s14

Een montage handleiding zou ook erg makkelijk zijn haha.

arjenT5R

Mike! Mag ik u adviseren je voorstel topic om te zetten naar weblog ;-)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Voor wat betreft de cruise control: check even de makkelijke dingen: rempedaal schakelaar even afstellen, controle (even de schopplaat bestuurderskant weghalen) op losgeschoten knietjes en de stekker op de vacuĆ¼mpomp is er vaak belabberd aan toe.

Mike s14

Goeiedag,

Afgezien van een trekhaak gemonteerd, nog niet veel gedaan wegens de werkzaamheden andere auto en het weer.
Wel heb ik een vraag. Ik wil mijn stuurhuis reviseren. Beide kanten waar de assen uitkomen lekt nu olie. Heb ik hiervoor speciaal gereedschap voor nodig?

Alvast bedankt.

TBoss3

Citaat van: Mike s14 op 06-01-2020 19:48:01
Goeiedag,

Afgezien van een trekhaak gemonteerd, nog niet veel gedaan wegens de werkzaamheden andere auto en het weer.
Wel heb ik een vraag. Ik wil mijn stuurhuis reviseren. Beide kanten waar de assen uitkomen lekt nu olie. Heb ik hiervoor speciaal gereedschap voor nodig?

Alvast bedankt.

In de kerstvakantie heb ik het stuurhuis van mijn 850 vervangen. Reviseren wordt over het algemeen niet aangeraden, want de kans is groot dat het niet goed gaat en nog steeds blijft lekken. Het is echter niet onmogelijk en er zijn wel tutorials wel van te vinden. (http://volvospeed.com/pdf/power_steering.pdf, http://www.volvotips.com/index.php/850-2/volvo-850-s70-v70-c70-service-repair-manual/volvo-850-steering-system-power-rack-pinion-service-manual/)

Het vervangen zelf was voor mij, als niet-ervaren sleutelaar, een lastige klus. Veel bouten zit erg vast, alles is vies en je moet veel onder de auto werken (had geen brug). Het loshalen en vastmaken van de hogedrukleidingen van de stuurbekrachting was ook lastig. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar heeft mij een dikke 2 dagen gekost.
Om terug te komen op je vraag: geen idee of je speciaal gereedschap nodig hebt om het stuurhuis zelf open te maken. Voor het vervangen van het stuurhuis heb je geen speciaal gereedschap nodig.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

arjenT5R

Damn dat valt tegen dan... Stuurhuis vervangen als klus an sich valt wel mee hoor... 200 euro heb je een nieuwe bij RenDcarparts.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

konniekip

Citaat van: arjenT5R op 07-01-2020 11:00:23
Damn dat valt tegen dan... Stuurhuis vervangen als klus an sich valt wel mee hoor... 200 euro heb je een nieuwe bij RenDcarparts.
Bij estate services laatst voor nog minder in de aanbieding

Mike s14

Ik hoor al dat ik beter een ander stuurhuis had moeten kopen, haha. Heb nu al een revisie setje gekocht. Ik ga het zowiezo proberen te reviseren. Die geleerde ervaring komt misschien ooit weer is van pas. Bedankt allen.

volvobug

Citaat van: Mike s14 op 08-01-2020 14:04:23
Ik hoor al dat ik beter een ander stuurhuis had moeten kopen, haha. Heb nu al een revisie setje gekocht. Ik ga het zowiezo proberen te reviseren. Die geleerde ervaring komt misschien ooit weer is van pas. Bedankt allen.

Altijd leerzaam. Laat t.z.t. wat ervaringen liefst met foto's hier weten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Mike s14

Eigelijk zou ik hier vandaag een mooie how to gaan plaatsen met betrekking tot het reviseren van een stuurhuis. Hele foto reportage had ik gemaakt en wat tekst. Maar voordat ik dat wou gaan plaatsen, wou ik wel eerst het daadwerkelijk stuurhuis onder de auto hebben gehad.
Gister was dus die dag. Eigelijk poging 2. Gezien de eerste poging ik na 3 uur de stuurkogels los had van de fusee stukken, besloten had om het op te geven en het een andere dag opnieuw te proberen.
Gelukkig ken ik een paar jongens die een eigen loodsje hebben met een brug, en met wat afspreken kan ik af en toe eens de brug huren als het uit komt. Daarbij punt 1. Ga dit niet doen als je niet op een brug kan. Echt waar, bespaar je de zeer grote moeite, en doe het niet op straat. Wat een hel was het gister en wat hebben we lopen klooien.
Ten tweede, ga geen stuurhuis reviseren. Na dat we gister om 10 uur waren begonnen met het demonteren van het oude stuurhuis wat een klein beetje lekte, en om 6 uur klaar waren met het monteren van het door mij gereviseerde stuurhuis en de auto starte om te kijken of alles lek dicht was, spoot het stuurhuis heel de vloer onder met vers atf olie.
Ik ga zelf geen nieuw stuurhuis meer kopen en die zelf monteren. Misschien kan ik wat afspreken met een garage of hun een stuurhuis willen monteren wat ik zelf heb gekocht inplaats van een officiele volvo maar dat loop je weer tegen die 60 euro per uur aan.
Dus al iemand nog een t5 wil wat momenteel zeer zwaar stuurt met nog 5 weken apk voor 700 euro, stuur mij een bericht of bel mij op 06 22 600 590.