koplampen nw type op 92ér?

Gestart door volvomarcel, 03-01-2003 23:04:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvomarcel

Kunnen koplampen van een nieuwer type gemakkelijk in de behuizing van een 1992 er gezet worden? Wie heeft hiermee ervaring?

Paco

#1
Ik heb hier ook eens naar gekeken. Volgens mij zit ZLudo er dit keer naast.

Het nwe model heeft volgens mij namelijk gewoon exact hetzelfde spatbord. Het plaatje onder de koplamp bij het nwe model is gewoon over dat "hoekje" van je spatbord "geplakt".

Althans ik heb dat zo bekeken. Dus volgens mij kan je er gewoon "nieuw type" koplampen inschroeven, en een andere plaatje monteren... die valt dus over je spatbord iets.

Let wel even op de wissertjes als je die hebt, want die zitten "dacht ik" wel iets anders.


denkweb

#2
Passen niet, ik heb dit begin mei geprobeerd op mijn toenmalige glt uit 1992, ik krijg ze er niet passend tussen zonder in de schutborden te gaan snijden. Ook de wis/was past er dan niet meer klakkeloos onder... daarbij zal er nogal wat bedrading en zekeringen aangepast moeten worden.

Mijn idee was toen om er maar van af te zien, maar proberen staat eenieder uiteraard vrij... ik vindt de nieuwe koplampen zelf ook mooier!

rogier

#3
Hoe zit het met de richtingaanwijzers? Bij modellen na 94 zitten er geen stadslichten meer in verwerkt toch? Kun je dat bij de pre 94 modellen ook veranderen?

denkweb

#4
Zitten er bij mij (1996, tdi) wel in volgens mij, twee heldere stadslichtjes bovenin en richtingaanwijzer helderglas eronder.... zijn volgens mij identiek als ik het zo bekijk...

Joris_Scholte

#5
Volgens mij is de knipperlicht-/stadslichtunit van het model na 1994 kleiner dan het voorgaande. Ik kan me vergissen natuurlijk.....
Volgens mij is ook de motorkap van het eerste model anders; dit heeft te maken met de andere maat grille.
Het hele jaar de R in de maand

Raf

#6
ik dacht eigenlijk dat er overal verschil op zat.
dat gaat toch meestal zo als een model een facelift krijgt, niet?

Raf
De gustibus non disputandum est!

denkweb

#7
Ik heb net even lopen prutsen met een oude lamp van mijn ex-850 92'er GLT http://www.pbase.com/volvo en die past dus mooi niet in de 96'er... formaat is idd anders... jammer...

Fokke 01.01.005

#8
Tja, ik moet zeggen, ik heb ook met deze gedachte gespeeld, zeker nadat ik een keer bij Ad Roos in zijn T5 heb gezeten. Je hebt in het nieuwe model namelijk veel meer lichtopbrengst bij grootlicht. Het dimlicht blijft immers ook ingeschakeld, dit in tegenstelling tot het 1992/93 model waar één H4 'bol' in zit en waarbij groot en dimlicht elkaar afwisselen.

Om te vergelijken, zet je 'nacht'verlichting van je 1992/93er aan, en schakel eens over van groot- naar dimlicht, en houdt de hendel naar je toe getrokken alsof je een lichtsignaal geeft. Niet te lang, anders begeeft je H4 lamp het. Er branden dan immers twee gloeidraden in die ene bol.  

En kijk, zoveel licht heb je dus als je het nieuwe model koplamp met twee reflectoren hebt.

Dus toch maar weer verder sparen.


groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Paco

#9
CiteerIk heb net even lopen prutsen met een oude lamp van mijn ex-850 92'er GLT http://www.pbase.com/volvo en die past dus mooi niet in de 96'er... formaat is idd anders... jammer...

De vraag was of het NIEUWE type koplamp in een OUD type neus past. Dus een kleinere koplamp plaatsen. Niet een grotere plaatsen ipv de kleinere koplamp. Dat past SOWIESO niet aangezien de ruimte al te klein is.

Mellow_yellow

#10
CiteerVolgens mij is de knipperlicht-/stadslichtunit van het model na 1994 kleiner dan het voorgaande. Ik kan me vergissen natuurlijk.....
Volgens mij is ook de motorkap van het eerste model anders; dit heeft te maken met de andere maat grille.

De voorschermen, de motorkap en de grille zijn allemaal hetzelfde van een 92-er of 95-er! Het enige verschil is het lijstje onder de lamp (breed of smal) en de stekkers voor de verlichting. That's all. Ik ken 2 mensen die dit hebben omgebouwd en niemand moest zagen..... Zelfs de nieuwe bumpers en ook de bolle achterlichten passen allemaal zonder extreme aanpassingen.  :)

Joris_Scholte

#11
CiteerDe voorschermen, de motorkap en de grille zijn allemaal hetzelfde van een 92-er of 95-er! Het enige verschil is het lijstje onder de lamp (breed of smal) en de stekkers voor de verlichting. That's all. Ik ken 2 mensen die dit hebben omgebouwd en niemand moest zagen..... Zelfs de nieuwe bumpers en ook de bolle achterlichten passen allemaal zonder extreme aanpassingen.  :)

Waarom lijkt het dan alsof de grille van een '92-er 850 steiler en hoger is dan die van een '95-er?  ???
Het hele jaar de R in de maand

Mellow_yellow

#12
inderdaad LIJKT. Is gezichtsbedrog veroorzaakt door diezelfde hoge koplampen.

volvomarcel

#13
Dus ik kan met een gerust hart nieuwe koplampen van het nieuwe type kopen plus nieuwe onderplaatjes?? :o