abs en tracs lampjes en andere rare dingen

Gestart door patvdm, 21-06-2005 23:33:18

Vorige topic - Volgende topic

patvdm

amai amai

al een paar keer voorgevallen: abs en tracs lampje blijven branden.
Bij de volvo laten uitlezen: geen computerfout
en toch....
nog een paar keer gebeurd, maar tegelijkertijd vallen de richtingwijzers uit en de dashbordverlichting.  Wat die dashbordverlichting betreft, alleen bij het opzetten van de grote lichten, dashbordverlichting gaat terug aan bij het opzetten van de kleine lichten....

na enkele maal herstarten gaan de lichtjes terug uit, maar heb vorige week toch een 15 km moeten rijden met dit probleem (vooral de richtingwijzers...)

ra ra ra... ik heb er geen idee van

iemand een suggestie, voor ik mijn dure euros verspeel aan controles en dergelijke?

grtz  :P
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

elianmars

Dit is wel te vinden hier op het forum, hoor.

Hoogstwaarschijnlijk is de abs controller naar z'n grootje. Is een typische kwaal. Zoek maar eens  op controller, of abs controller. Dan zie je hoe vaak er over wordt gesproken op het forum.

't Is bij onze wagen ook het geval trouwens, dat de controller kaduuk is. Als het goed is, is dat na 2 juli over (dankzij Thuur)  :D

patvdm

abs controller is gecheckt geweest op de grote volvo computer en geeft geen enkele foutcode weer, dus...
maar k ga toch eens grasduinen in t forum op 'controller'
thx voor de tip
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

thuur

Citaat van: elianmars op 21-06-2005 23:36:36
Dit is wel te vinden hier op het forum, hoor.

Hoogstwaarschijnlijk is de abs controller naar z'n grootje. Is een typische kwaal. Zoek maar eens  op controller, of abs controller. Dan zie je hoe vaak er over wordt gesproken op het forum.

't Is bij onze wagen ook het geval trouwens, dat de controller kaduuk is. Als het goed is, is dat na 2 juli over (dankzij Thuur)  :D

Nee, nee! (2 juli wel) maar je hebt je contactslotje hoogstwaarschijnlijk kapot :o ;)

Eerste verschijnselen: ABS lampje aan en 'raar elektriek gedrag'. Als het nu weer optreedt: draai je sleutel een klein stukje terug, als het dan weg is, gegarandeerd je contactslot.

Het elektrische gedeelte laat het dan afweten. Oorzaak: zware sleutelbos. Oplossing: vervangen. Hoe: even zoeken op dit forum ;)

Suc6!

Gr 8)

elianmars

:-[ :-[ Tja......... ik had ook even verder moeten lezen. Er zijn meer klachten dan alleen die abs en tracs lampjes........ ::)

mehn

Yep, duidelijk weer eentje met een versleten contactslot  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

memmo

padvdm: ik heb precies dezelfde klachten...soms voel/hoor ik de abs pomp zonder dat ik rem...verschijnselen worden nu erger en denk toch dat ik de abs controller er maar uitleutel en naar Den Haag rijdt voor een omwisseling bij ABS repair170,- ex. ; dus ook bij mijn 850 T5 uit ,95: na starten of lang in de file stilstaan: geen snelheidmeter meer, geen richtingaanwijzers meer en geen dashbordverlichting meer; resetten door de auto enkele malen opnieuw te starten en wachten tot de richtingaanwijzer het doet, na 100 meter snel optrekken gaan beide lampjes uit(ABS en TRACS).

thuur

Citaat van: memmo op 27-06-2005 12:19:49
padvdm: ik heb precies dezelfde klachten...soms voel/hoor ik de abs pomp zonder dat ik rem...verschijnselen worden nu erger en denk toch dat ik de abs controller er maar uitleutel en naar Den Haag rijdt voor een omwisseling bij ABS repair170,- ex. ; dus ook bij mijn 850 T5 uit ,95: na starten of lang in de file stilstaan: geen snelheidmeter meer, geen richtingaanwijzers meer en geen dashbordverlichting meer; resetten door de auto enkele malen opnieuw te starten en wachten tot de richtingaanwijzer het doet, na 100 meter snel optrekken gaan beide lampjes uit(ABS en TRACS).

Als je nog eens goed leest zul je zien dat deze klachten hoofdzakelijk vanuit een defect contactslot komen ::)

Gr ;)

patvdm

thuur,

is inderdaad wat je zegt: sleet op het contactslot, want als het voorvalt en ik wat met de sleutel friemel gaan de lichtjes uit

aan de anderen zou ik zeggen, kijk eerst eens goed na of hzet inderdaad niet dat contactslot is, is tenslotte heel wat goedkoper dan je abs-controller te vervangen en zo

trouwens, thuur, zou je niet beter een garage beginnen voor die 850's?  blijkbaar weet je meer dan de meeste dealers ;)

patvdm

thuur

Citaat van: patvdm op 27-06-2005 19:05:44
en ben je vooral eerlijker  ;D

Misschien ben ik wel gewoon een knap blondje van 18 die zich anders voordoet ???

;D ;D ;D

Ach, ik help graag anderen en ben al veel te vaak met een lange bek van de dealer/garage teruggekomen. Heb een keer een spanrol kapot gelopen gehad op een auto, dat gebeurt me niet meer! Maar euh... mocht je een leuk bedrijfspandje tegenkomen in mijn buurt (liefst met materiaal) dan houd ik me aanbevolen :)

Gr ;)

memmo

zal contactslot checken als de klacht er weer in zit.....laat het weten :-\

RaymondC70

Ik heb dus precies hetzelfde probleem op dit moment. Na lang zoeken bij de dealer wat het was. Kwamen ze er dus achter dat het contactslot niet goed was. Dus die laten vervangen.

Rij er nu weer een week mee rond, maar sinds vandaag beginnen er weer allemaal lampjes te branden in het dashboard. ABS, Tracs, Motormanagementlampje en soms nog wel meer. Ook valt de kilometerteller gewoon helemaal stil en gaat daarna weer aan. Op dit moment brand alleen maar het motormanagementlampje. Heb nog hetzelfde vermogen als eerst en merk eigenlijk niks aan de wagen voor de rest. Wat zou dit kunnen zijn?

Kan het misschien liggen aan de massa?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gr. Raymond

thuur

Is het vervangen door een nieuw exemplaar of een 'slopert'?

Gr 8)

RaymondC70

Ik ga dat morgen even navragen

Maar als dat zo zou zijn. Dan laat ik mijn auto daar niet meer maken.

Gr. Raymond