Airco gaat steeds slechter koelen

Gestart door Camille, 23-06-2005 10:57:09

Vorige topic - Volgende topic

ed

Er zit een ventiel onder de drukschakelaar, dus deze kan eruit. Incidenteel wil hij wel eens blijven hangen, dus pas op.

Het probleem bij mij was dat de schakelaar bij een te hoge druk al uitschakelde. 2 bar komt overeen met ongeveer 0 graden celsius van het koelmiddel. De schakelaar hoort echter pas bij 1,5-1,8 bar af te schakelen. De temperatuur van het gas is dan -4 graden. Als de druk waarbij de shakelaar afschakelt te hoog is is de temp van het koelblok dus te hoog, en koelt de airco niet voldoende. Ik kan me voorstellen dat de airco vermindert koelt als de temperatuur te hoog wordt buiten, maar de delta T moet wel hetzelfde blijven, met andere woorden, als het erg warm is buiten moet de airco wel blijven werken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

NwVolvoMn

Ach, ik heb ARKO: Altijd Raam Open Koeling. Werkt perfect, hoeft niet bijgevuld te worden, reinigen gaat met de intereur-reiniging mee, ruik lekker mannelijk volgens mijn vriendin.  ;D ;D ;D ;D

Na een paar auto's met airco (zonder ooit klacht of reparatie) nu eens een keer zonder.
Maar, ik benijd jullie Airco rijders............. :'(

Zal ik dan toch m'n 850 inruilen op een 850 met airco?

::) ::) Ga er nog even over denken. Of zal ik zo'n systeem overzetten ???

Het leven is zwaar op een warme dag 8)