Scheur in de deur

Gestart door thuur, 23-06-2005 23:21:34

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Beste techneuten,

Het was me al eerder opgevallen, maar was laatst bezig aan de auto met de camera in de hand, dus maar even foto's geschoten.

Het gaat om de binnenkant van de deur:

Als je goed kijkt zie je bij die T-splitsing van de kabels een scheurtje in een puntlas:

Mijn vraag: Hoe kan het Volvo staal op die plek scheuren? Staan er spanningen op? Heeft het te maken de (inmiddels gelaste) deurvanger? ???

Wederom een hoop vragen ::)

Alvast bedankt voor iedere reactie! :D

Gr 8)

PS Sorry voor de wazige foto's, camera stond op 'auto' :-X

italia

Waar is dit?

bij de voordeur, snap ik, maar wat is deur?

Jij vindt trouwens ook elk klein plekje hè........... ;)

thuur

Het witte klepje geeft toegang tot de windvanger. Het ronde gat linksboven is voor de magneet van de speaker. De ronde dop achter de kabels gaat naar de slurf met het kabel-doorvoer-ronde-stekker-ding.

Sorry, voor mij zo duidelijk als wat (heb er lang tegenaan moeten kijken ::) :-X), maar ik hoop dat ik je vraag zo beantwoord heb. Nu mijn vragen nog ;D

Gr 8)

PS: En dat ik ieder hoekje moet zien komt voort uit het feit dat er overal wel wat te vervangen of anderszins te repareren viel ::) ;) Ben er nu weer sinds een paar dagen achter dat de raamgeleider van de bijrijdersdeur verdwenen is ??? Hoe .... waarom ... ???

elianmars

Heeft 't niet te maken met spanning dat de deur te verwerken krijgt als de deurvangen op z'n donder krijgt?

Ik zou me er niet te druk over maken, trouwens. Daar is het nu veel te warm voor..... ;D ;D ;)

thuur

Citaat van: elianmars op 24-06-2005 22:51:56
Heeft 't niet te maken met spanning dat de deur te verwerken krijgt als de deurvangen op z'n donder krijgt?

Ik zou me er niet te druk over maken, trouwens. Daar is het nu veel te warm voor..... ;D ;D ;)

Hehehe... 36 graden hier in de keuken :-X Als ik de auto 'koud' start staat de temp.meter al op 1/4 :o Na 5 minuten rijden en dan 2 minuten stilstand slaat de fan al aan :P

Je hebt gelijk ;D

Ik maak me er ook niet druk over. Het scheurtje is op een klein jaar niet groter geworden, maar het blijft me bezig houden hoe dat nou erin is gekomen ???

Gr 8)

thuur

Inmiddels heb ik een vermoeden. Heb via dit forum een mede 855 MY93 benaderd die had scheurtjes op minstens 2 dezelfde plekken. Ouderdom dus ;)

De eerste rimpels zijn zichtbaar ;D

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Citaat van: thuur op 23-07-2005 12:06:50
Inmiddels heb ik een vermoeden. Heb via dit forum een mede 855 MY93 benaderd die had scheurtjes op minstens 2 dezelfde plekken. Ouderdom dus ;)

De eerste rimpels zijn zichtbaar ;D

Gr 8)

Medeforummer met 855 en MY 93 wie zou dat zijn?  ::) Toevallig ook nog dezelfde kleur? ;D ;D

Misschien ligt het wel aan de kleur.  :-\  Onyx-en zijn slapper?

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

daytonawim

Hehehe... 36 graden hier in de keuken :-X Als ik de auto 'koud' start staat de temp.meter al op 1/4 :o Na 5 minuten rijden en dan 2 minuten stilstand slaat de fan al aan :P

Je hebt gelijk ;D

Gr 8)
Citeer

Thuur, heb jij nog steeds ( last) van bovenstaand probleem ?? , dan zou ik de temp sensor maar eens vervangen ( 38 euro ex ) deze sensor, zorgt voor de fan en geeft info aan motormanagement v.w.b.
brandstof in combinatie met geneten motor temp.

Heeft mij heel wat ergenis bezorgd :-(

thuur

Citaat van: daytonawim op 23-07-2005 15:37:59
Citeer

Je hebt gelijk ;D

Gr 8)

Thuur, heb jij nog steeds ( last) van bovenstaand probleem ?? , dan zou ik de temp sensor maar eens vervangen ( 38 euro ex ) deze sensor, zorgt voor de fan en geeft info aan motormanagement v.w.b.
brandstof in combinatie met geneten motor temp.

Heeft mij heel wat ergenis bezorgd :-(

Bedankt voor je bezorgdheid Wim, maar de temp. in onze keuken komt met zeer warme dagen overeen met de buitentemp. (huis is van '28, keuken heeft een plat dak en ligt op het Zuiden :-X). M.a.w. toen was het gewoon zo warm ;)

Ik heb mijn temp.sensor speciaal voor jou gemeten bij koude en warme motor. Later nog een diagram gevonden met de (verwachte) waardes bij de temperathuren. Beide bevindingen zijn in DIT topic geplaatst ;)

Gr 8)