The Charels 850 stelt zich voor:

Gestart door The Charels 850, 16-03-2020 14:39:44

Vorige topic - Volgende topic

The Charels 850

Hallo mede forumleden,

Even kort voorstellen. Mijn naam is Lino, 32 jaar, woonachtig in het land van Cuijk en Maasduinen.

Sinds kort de trotse eigenaar van een Volvo 850 10V (05-1996). Deze rakker heeft +- 285.000 (helaas defect) kilometer op de teller staan en loopt heerlijk. Wel wat start problemen bij de eerste keer starten maar dit hoop ik (mede door jullie) snel te kunnen tackelen 😉

Ik ben nieuw in de Volvo 850 wereld. Mijn eerdere voertuigen waren:

Mercedes W123 D
Audi A3    D (2003)
Mercedes 190D-serie (1986)
Volvo S40 D (2007)
Peugeot 203+ B (2010)
Land Rover Freelander D (2004)

Ik heb inmiddels al een aardig lijstje opgesteld met punten die ik wil aanpakken. Heeft iemand al tips of tricks voor beginners? En waar kan ik het beste terecht voor carrosserie en interieur onderdelen?

Thanks alvast voor jullie tips and tricks.

850blues

Welkom op het forum!

Voor tips/tricks, begin eerst maar eens ' het grote stage 0' topic te lezen. Staat dacht als sticky onder techniek /technisch onderhoud In de blogs van  bijv. razorx en volvobug staan op de 1e blz ook linkjes naar allerlei klussen.

Voor onderdelen bij jou in de regio: Boy Geenacker in Nijmegen en Autorima in Druten.
8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

TBoss3

Ha Lino,

Leuk je van het weekend gezien te hebben bij Michiel.
Veel succes met alles! Bij Mol Car Service kun je zeker terecht voor onderhoud, maar mogelijk ook plaatwerk. Hij heeft best een voorraad. Wel verstandig om van te voren te bellen.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

cornelis-b

Welkom Lino en een nette Volvo maar vanwaar deze forumnaam "The Charels 850" en niet gewoon Lino?