warm weer

Gestart door jean claude, 14-06-2020 13:17:06

Vorige topic - Volgende topic

jean claude

hoi hoi. mijn 850 heeft kuren met warm weer. zodra het buiten nu boven de 23 a24 graden word geeft de volvo de geest. stappenmotor schoongemaakt en nieuwe relais erin de 103 en het relais voor de brandstofpomp. maar het is but. slangen van en naar stappenmotor gereinigd inclusief de hardplastic bochten . na het schoonmaken en lijmen van de onderdelen liep hij als een trein veel beter als voorheen. maar dan nog als het warm word wil hij niet.
nu weet ik dat de volvo houd van koude maar ik wil ook nu kunnen rijden .
iemand nog tips ?

Wouter1973

Misschien moet je eerst eens nader duiden wat 'de geest geven' en 'hij wil niet' betekent. Slaat ie af? Start ie niet? En wat ben je nu precies aan het lijmen?

arjenT5R

ja precies... meer info nodig dus... :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jean claude

De auto loopt na enige tijd stationair draaien heel beroerd. sterker nog hij valt dus stil (geeft de geest eraan). dan het stukje lijmen. je hebt aan de achterzijde onder het gasschuifmechanisme een aantal hardplastic onderdelen die deel uitmaken van drukslangen tbv aansturing van diverse opponenten volgens mij. daarvan heb ik een onderdeel gelijmd.

enfin hij starte zojuist goed. maar na 10 minuten stationair draaien gaf hij het eer op. wat ik wel bemerkte is dat de motor beter en wat hoger draaide als ik de stekker van de stappen motor afhaalde.

volvobug

Ook wel handig om te vermelden wat voor motor het betreft en of er eventueel een gasinstallatie in zit.

Lijmen van hardplastic onderdelen is de oplossing niet als je o.a. de carterventilatiebuis bedoeld. Als die hard is is dat door ouderdom en breekt die op meer punten, je hebt dan fikse vacuumlekkages.

Gaat het motormanagementlampje trouwens niet branden? Geen foutcodes? Benzinelucht uit de uitlaat kort voordat die stilvalt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jean claude

ah bedankt voor je reactie . idd wel hendig om dat soort zaken te vermeden. dit omdat er natuurlijk varianten zijn dank voor je opmerking.
het is een 2.5 10v uit 95 station geen gasinstallatie aanwezig.
dat stukje plastic heb ik bewust gelijmd omdat dit naar alle waarschijnlijkheid al een hele poos heeft gelekt. dit kon ik afzien aan de afzetting van vuil, in de zin van vettige plekken die niet afkomstig zijn van olielekkage.
maar goed das men boerenkoolverstand.
ik zou simpelweg alle sensoren en pompjes en weet ik wat allemaal kunnen vervangen maar dan nog weet ik niet wat het probleem is als het dan al zou zijn opgelost ;D ;D

volvobug

Kun je eens een foto plaatsen van het deel dat je gelijmd hebt. Voor foto's plaatsen zie https://volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.msg212887.html#msg212887

-D©©©L-

Citaat van: jean claude op 14-06-2020 13:17:06
hoi hoi. mijn 850 heeft kuren met warm weer. zodra het buiten nu boven de 23 a24 graden word geeft de volvo de geest. stappenmotor schoongemaakt en nieuwe relais erin de 103 en het relais voor de brandstofpomp. maar het is but. slangen van en naar stappenmotor gereinigd inclusief de hardplastic bochten . na het schoonmaken en lijmen van de onderdelen liep hij als een trein veel beter als voorheen. maar dan nog als het warm word wil hij niet.
nu weet ik dat de volvo houd van koude maar ik wil ook nu kunnen rijden .
iemand nog tips ?

eens zien...

Nokkenas sensor.

Die wordt bij defect gaan vaak temperatuur gevoelig.

Nou een kopje rooibos thee.  ;D

volvobug

;D Poets die glazen bol eerst op voordat je hem gebruikt Marco, zo'n 10V is bulletproof. Als die eenmaal loopt kun je de nokkenassensor lostrekken en hij loopt gewoon door, dus dat zal minder waarschijnlijk zijn. Kijk nog eens in de bol en wat is de volgende optie.....

-D©©©L-

Citaat van: volvobug op 15-06-2020 21:29:42
;D Poets die glazen bol eerst op voordat je hem gebruikt Marco, zo'n 10V is bulletproof. Als die eenmaal loopt kun je de nokkenassensor lostrekken en hij loopt gewoon door, dus dat zal minder waarschijnlijk zijn. Kijk nog eens in de bol en wat is de volgende optie.....

De bobijn wil het ook nog wel eens zijn.

arjenT5R

Ik had t m al gezegd maar hij is weer dwars met z'n bol ;D

Zonder cam trigger start een 10V alleen wat rot... Verder doet ie alles :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2020 21:37:36
...
De bobijn wil het ook nog wel eens zijn.

Daar gok ik ook op.

de Boeing

Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2020 18:33:54

eens zien...

Nokkenas sensor.

Die wordt bij defect gaan vaak temperatuur gevoelig.

Nou een kopje rooibos thee.  ;D

;D ;D ;D

Kan de benzine pomp ook nog verdacht zijn met deze symptomen? (de mijne start af en toe ook niet als hij warm is... en moet nog steeds eens die benzinepomp vervangen...)

jean claude

ik heb de auto al een paar dagen genegeerd. niet dat dit enig soelaas bied maar scheelt een paar vuile handen. enfin dat stuk plastic waar over gevraagd werd, dat ik de kuntstof elleboog die aan de flexslang zit die weer vast zit op zijn beurt aan het luchtfilter. aan die elleboog zit aan de voorzijde een buisje wat afgedopt zit met een rubberen dop. Aan de achterzijde daarvan, zit een verbinding die draait en daar zit miz een slang op vast die denk ik cartelucht afvoert. Dat ding was dus aangetast en heb ik gerepareerd.

benzinepomp draait gewoon mooi zodra dus op contact gaat .

na enige tijd stationair draaien pakweg 10 minuten dan is het gedaan. gaat bij het intrappen van het gaspedaal pruttelen bokken en valt uiteindelijk stil. dus de gasrespons valt totaal weg.

volvobug

Citaat van: jean claude op 19-06-2020 20:39:22
... Aan de achterzijde daarvan, zit een verbinding die draait en daar zit miz een slang op vast die denk ik cartelucht afvoert. Dat ding was dus aangetast en heb ik gerepareerd.
.....

Dan heb je het denk ik over de aansluiting van de carterventilatiebuis, die met een bajonetsluiting (draaien...) op de slang tussen luchtfilter en gasklep aangesloten zit.
Als je die hebt moeten lijmen, dan is de kans groot dat die al op meer plekken gebroken is, ook in de schuimrubberen buis en waar je het dus niet zit. Dat kunststof is zo hard geworden door ouderdom, dat hoef je maar aan te raken en het breekt. En ook het dunnere buisje dat op diezelfde aansluiting zit, door dezelfde schuimrubber omkleding loopt. Alleen is die op de andere kant van het inlaatspruitstuk met een bochtje aangesloten.
Ik hou het er op dat je 1 of meer vacuumlekken hebt, misschien nog in combinatie met een brakke temperatuursensor. Al eens een goede stage 0 uitgevoerd?