stofhoes fuseekogel vervangen

Gestart door dirktv, 27-06-2005 22:15:47

Vorige topic - Volgende topic

dirktv

Ik moet in verband met de APK de stofhoes van een van de fuseekogels vervangen. De kogel zelf is nog O.K.
De auto is een 855 turbo van april 1994. Is de stofhoes bij dit type vervangbaar? ??? ??? ???

Christiaan

Jazeker.
Setje kost een 95 euro's per kant (althans bij mijn 10V).
Wel een heel kliederig zooitje en je homokineten moeten eruit............
Christiaan

thuur

Citaat van: Christiaan op 28-06-2005 11:56:53
Jazeker.
Setje kost een 95 euro's per kant (althans bij mijn 10V).
Wel een heel kliederig zooitje en je homokineten moeten eruit............
Christiaan

Waat? :o :o voor het rubbertje van de fuseekogel ???

Je hoeft toch zeker alleen maar de draagarm los te maken?? Of ben ik nu naief?

Gr 8)

Christiaan

Ja, voor een setje van 2 rubbertjes (wielzijde / stuurhuiszijde) + een klodder vet.
Misschien duur, maar ik weet zeker dat ik hem nooit meer hoef te vervangen...............
Christiaan

thuur

Je bedoelt de reactiestang/stabilisatorstang rubbers? Of de stuurkogels misschien?

De fusee zit op het puntje van de draagarm aan de kant van het wiel ;)

Gr 8)

Christiaan

Citaat van: thuur op 28-06-2005 13:18:00
Je bedoelt de reactiestang/stabilisatorstang rubbers? Of de stuurkogels misschien?

De fusee zit op het puntje van de draagarm aan de kant van het wiel ;)

Gr 8)

Nee, sorry, ik bedoelde de homokineet hoezen......dom dom dom.
Christiaan

dirktv

Gisteren de stofhoes vervangen! Klopt inderdaad dat je alleen de draagarm los moet maken. Het karweitje viel erg mee, en het hoesje kostte maar een paar euro's.
Dus, op naar de keuring! ;D

dirktv

Nee, de kogel was speling-vrij. Wel alles goed schoongemaakt en in het vet gezet.

thuur

En opnieuw uitgelijnd na de de- en montage van de draagarm?

Gr 8)

dirktv

Uitlijnen? De draagarm is toch alleen aan de kant van het wiel losgeweest. Lijkt mij niet nodig.

thuur

Citaat van: dirktv op 06-07-2005 10:38:15
Uitlijnen? De draagarm is toch alleen aan de kant van het wiel losgeweest. Lijkt mij niet nodig.

Nee, dan hoeft het niet. Ik las 'draagarm los maken' dus ik dacht dat je hem helemaal los had gehad ;)

Gr 8)

HJ850

Bij mijn 92 850 moet wat ik begrepen heb dit ook gedaan worden.
Even een lekenvraag: 'Stuurkogel' = fusee ??? Daar de hoes van.

Ik kreeg prijsopgave 29 ex btw onderdeel (rubber + kogel dan gelijk maar, en dan nog 1 uur werk voor uitlijnen. Daar dus inderdaad opnieuw uitlijnen.

Is dit nu iets anders of dezelfde klus?

thuur

Een stuurkogel zit tussen de "stuurstang en je wiel", een fuseekogel zit tussen de "draagarm en het wiel". Verschil is dat met 1tje wordt gestuurd en met de ander de klappen worden opgevangen.

Als je dus rechtdoor over drempels, stoepranden en door diepe kuilen rijdt moet je snel je fusee's vervangen. Als je onder een bocht door kuilen, over drempels en stoepranden rijdt moet je stuurkogels en fuseekogels vervangen ;D

Gr 8)

b0nkolok

Citaat van: thuur op 10-07-2005 22:30:38
Een stuurkogel zit tussen de "stuurstang en je wiel", een fuseekogel zit tussen de "draagarm en het wiel". Verschil is dat met 1tje wordt gestuurd en met de ander de klappen worden opgevangen.

Als je dus rechtdoor over drempels, stoepranden en door diepe kuilen rijdt moet je snel je fusee's vervangen. Als je onder een bocht door kuilen, over drempels en stoepranden rijdt moet je stuurkogels en fuseekogels vervangen ;D

Gr 8)

Yep, dus uitkijken hoe je rijdt!

Mijn hoesje werd vervangen door een gyneacoloog, met een soort 'opener'. Wel een vettig klusje. Maar ja, dat zijn die jongens wel gewend.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

-D©©©L-

Citaat van: b0nkolok op 13-09-2006 18:38:58
Mijn hoesje werd vervangen door een gyneacoloog, met een soort 'opener'. Wel een vettig klusje. Maar ja, dat zijn die jongens wel gewend.
Ik krijg hier een heel vreemd beeld bij...