Hulp gevraagd - ABS probleem

Gestart door erikdb, 08-11-2020 11:40:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Is er niet iemand die zijn controller beschikbaar wil stellen voor een test, je kan wel alles uit de kast trekken maar sluit eerst je controller eens uit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Michaell

Yup, daar zitten ze. Bij de brandstofpomp in een houdertje. Gele stekker uit mijn hoofd. 4 aderig. Beide sensoren zitten in 1 stekker.
De waarden die je moet meten is: 900 tot 1380 Ohm. Ook moet het voltage fluctueren bij het draaien van het wiel.

Je kan ze beter meten bij de ABS stekker die op de controller zit (die grote lompe stekker. Hier beginnen/eindigen ze). Dan neem je namelijk ook de kabelboom zelf mee in je meting, mocht er iets mis zitten in de kabelboom.
2 vliegen in 1 klap!

Als de ABS wel eerder gewerkt heeft, zal ik me nu nog ff geen zorgen maken om niet-orginele bekabeling. Tenzij je echt prutswerk ziet zoals kroonsteentjes en bloot koper ofzo.
Eerst het werkend maken, dan kun je altijd nog met de kabels spelen als je dat nodig vindt.

Maar ook de juiste werking daarvan test je door de sensoren door te meten bij de ABS controller stekker ipv bij de sensoren zelf. De sensoren zelf gaan zelden kapot.
Meten is weten en gissen is missen en zomaar wat gokken is dokken.

Links voor sensor: pins 11 & 4
Rechts voor sensor: pins 18 & 3
Links achter sensor: pins 10 & 2
Rechts achter sensor: pins 17 & 1

Maaruh, heb je al foutcode's. en die ABS pomp bekabeling al gefixt (van wat ik hier bovens las)?
Anders ben je lang bezig op deze manier. En vergeet die controller alsnog niet (vraag ff een medeforummer of je ff mag uitwisselen om te testen). Anders ga je hhhhheeeeeellllll llllaaaannnnggggg zoeken. ;)

RoelNL

Dat is fijne informatie evenals de lokatie van de connectors.
Dat maakt het uitzoeken van de meet sensoren en bedrading een stuk eenvoudiger en dan is het ook makkelijker om te zeggen of het aan de abs module ligt of de bekabeling.

Citaat van: Michaell op 14-11-2020 12:33:31

Links voor sensor: pins 11 & 4
Rechts voor sensor: pins 18 & 3
Links achter sensor: pins 10 & 2
Rechts achter sensor: pins 17 & 1

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 14-11-2020 10:42:41
Zitten die abs-connectoren niet onder de voorste bodemplaat, vlakbij de brandstofpomp? Dacht dat ik ze daar gezien had.

Bij een estate wel, bij een sedan achter een rechterpaneel in de kofferbak.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

knip

#19
Vandaag het probleem van erik opgelost...uitgelezen en links acher
de sensor vervangen.
Groet.

RoelNL

Fijn dat het probleem gevonden is en opgelost.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Michaell


erikdb

Ha je was me voor knip! Heb er inmiddels een paar keer mee gereden en nog steeds geen problemen. Het lampje blijft na het starten wel duidelijk langer branden dan de andere lampjes. Misschien is dat de reden dat we op het laatst nog een foutmelding uitlazen. Ik heb in ieder geval het lesje geleerd: eerst de storingscodes uitlezen voor ik ergens mee aan de slag ga.

Iedereen die geholpen heeft hartelijk dank!

erikdb

De voedingskabels die bloot lagen zijn trouwens een paar jaar geleden ingetaped. Schijnbaar houdt die oplossing zich goed.