Voedingskabel ABS pomp overleden.

Gestart door Michaell, 07-09-2020 20:04:25

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Mooi opgelost zo Michaell, alleen had ik ipv isolatietape zelfvulcaniserende tape genomen. Had ik je wel mee kunnen geven ik hen nog meer dan genoeg van dat spul.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Michaell

Dat was inderdaad nog beter geweest. Had ik nog helemaal niet aan gedacht!
Maar ik denk dat dit het ook wel even vol gaat houden. Mocht het tape op een dag loslaten, dan kan ik dat altijd nog een volgende keer doen.
Er zit ook nog een krimkousje onder de tape las laatste barrierre.

V70geRwin

Nette fix en fijn dat je het zo deelt met ons, ga zelf ook maar eens onder de kap spieken naar mijn kabel...

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 11-09-2020 18:36:02
Nette fix en fijn dat je het zo deelt met ons, ga zelf ook maar eens onder de kap spieken naar mijn kabel...

Kan nooit kwaad om te controleren maar volgens mij is het een typisch 850 kwaaltje.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Michaell

Dank je wel. :)
Ik deel mijn bevindingen altijd graag. Er was op internet vrij weinig over te vinden. Als je ernaar zoekt met Google krijg je vrijwel alleen maar hits over hoe je de ABS controller vervangt en reviseert. Maar hier is helaas niet echt iets over te vinden kwa howto. Terwijl dit best wel een kwaaltje is bij de 850.  :'(
Geen idee overigens of de V70 dit ook heeft, of dat de kabels daar verbeterd zijn.

Vandaag ben ik samen met Ruurd ook lekker bezig geweest!

We hebben bij mijn auto de thermostaat en de KVS sensor vervangen (Bij Henk kwam ik er afgelopen maandag achter dat ik een foutcode had betreffende de KVS sensor).
Ik had al een poosje de symptomen (trillen bij stationair, geen puf bij koude motor en lastig starten bij niet volledig warme motor. Eenmaal warm nergens last van), maar geen Lambda lampje dat er een foutcode inzat. Dus dat werkt weer en geen foutcode's meer.

Tevens eindelijk die weggeroeste zijschermen een keer aangepakt. Niet in dezelfde kleur, maar daar zie je niks van tijdens het rijden!  ;D
En het past wel mooi bij mijn al groene spiegel haha.

Ik vind het best wel leuk staat overgins haha

En iets wat ik al heel lang wou. Mistlampen!!!  :eusa_dance:

Mistlampen aan. Zonder ingeschakelde hoofd koplampen

Ziet er echt stoer uit in het donker!

Versnellingspook is helaas niet gelukt. Hadden wat vastgerotten bouten (van de zijschermen) en een rondgedraaide Torx bout (van het thermostaathuis) die erg veel tijd vroeg. Maar het is gelukt!

Maar ik rij al 2 jaar ofzo rond met deze pook. Dat komt een volgende keer wel (De knop is kapot gedraaid en het leren afdekding is kapot bovenin).  :eusa_whistle:

cornelis-b

Wat een hoop gereedschap voor een paar mistlampen Michaell :) :)

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Is dat gewoon een openbare parking? Geen klagende buren?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Michaell

Citaat van: cornelis-b op 12-09-2020 21:47:22
Wat een hoop gereedschap voor een paar mistlampen Michaell :) :)

Haha, ja, het stekkertje van het lampje wou er niet in.  ;D

Nee, het is geen openbare parkeerplaats (privé terrein). Maar het is voor de bewoners en bezoekers van het kleine appartementencomplex (22 woningen 1 verdieping).
Dit gebouw (ex-sensioren complex) staat in bosrijk gebied. En soms parkeren wandelaars hun auto hier. Maar dat mag niet. Die kunnen worden weggesleept (we hebben daar een speciaal telefoon nummer voor. Kosten zijn in de regel voor de eigenaar van de afgesleepte auto. zo'n €125,-. Het staat duidelijk aangegeven). Maar dit is vrij zeldzaam.
Ik woon hier 7 jaar en heb dit maar 1x daadwerkelijk zien gebeuren.

Maar ja, ik moet deze wel delen met de buren. Maar gelukkig vinden die het geen probleem. Sterker nog. De meeste (met name de mannen) vinden het best wel leuk en interessant en komen vaak ook een praatje maken. Zolang ik de boel maar schoon hou (vandaar het zeil onder de auto. Was met KVS bezig) en na het sleutelen weer keurig opruim vind iedereen het wel best.  :)

Ik heb wel eens commentaar gehad dat ik een olievlekje had achter gelaten (parkeerplaats is een jaar geleden vernieuwd). Maar sinds ik de betreffende bewoner heb laten weten een zeil aangeschaft te hebben, heeft ze geen bezwaar meer.

Miyel

Wil niet zeiken hoor, ik vind het allemaal best.. maar die standaard zeilen zijn niet bepaald dicht.. ja, even.. maar een plasje olie kruipt er zo door en dan maakt zo'n zeil de vlek alleen groter.
Misschien helpt het je een ongelukje te voorkomen 😉
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Michaell

Ssssst. Niet verder vertellen.... Maar het is ook meer voor de schijn. Het houdt de buren tevreden als ik er een zeil onder leg.

Die olievlek waar ik een opmerking over kreeg was niet eens van mijn auto. Maar ik denk van de oude Diesel camper van mijn buurman (VW T3). Die zweet ietsje. Die staat hier soms.
En net in die week had ik was gesleuteld. Ik geloof dat ik wat lampjes had vervangen ofzo.
Als je vaak aan het sleutelen bent aan je eigen auto, krijg je al gouw de schuld van zoiets.  :eusa_wall:
"Ah, daar ligt olie! Dat kan maar van 1 iemand zijn!!!"  :eusa_snooty:
Je kent het mss wel.
En ik heb geen zin in discussies enzo. Dus ik heb een zeiltje gekocht voor nog geen tientje om dat te voorkomen.

Maar sinds ik aan het sleutelen ben gegaan en heb laten zien hoeveel geld ik daarmee bespaar en met de buren daarover heb gepraat lijkt het erop dat er nog meer doe het zelfvers bij zijn gekomen.
Ik ben bang dat de buurv zometeen mij de schuld gaat geven van dat ik het slechte voorbeeld geef.  ;D

Ries van de Zilverschuit

Aha, zo meteen een heel sleutelstraatje daar. Met allemaal een plaszeiltje onder de auto.

'k Ben in het verleden bij een olieverversbeurt ook wel eens over de opvangbak gestruikeld (doe ik ook hier op straat). Een jaar verder en de vlekken zijn weg uit de klinkers. Een beetje garagezeep erop smeren en heet water erover gieten, wil ook wel eens helpen.

Mijn buurtjes boeit dat allemaal niets, zien het geen eens. Vinden het wel leuk om tegen me te gaan kletsen als ik onder de auto lig. 'Is er iets kapot?'. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

The Demon

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 14-09-2020 21:36:17
Vinden het wel leuk om tegen me te gaan kletsen als ik onder de auto ligt. 'Is er iets kapot?'.
Mijn antwoord: "Nee hoor, ik pomp alleen de banden even op!"  :P :P :P :P

Ries van de Zilverschuit

Daar trappen ze dan weer niet in...  ;D
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

erikdb

Citaat van: Michaell op 10-09-2020 15:14:03
En dat was het! Ben er persoonlijk tevreden mee en dankzij de extra isolatietape voelt het sterk aan. Het dunne krimpkousje daaronder is beschermt.

Als iemand dit ook tegenkomt. Haal die kap er echt vanaf. Het is daaronder niet beter. Als daardoor sluiting komt krijg je een ABS lampje met de error code dat de ABS pomp module defect is en mogelijk vliegt ook je zekering eruit (was bij mij overigens niet het geval. Mogelijk zit er een beveiliging in de controller en geeft deze alleen een foutcode).

Bedankt voor dit handige verslag!

Mijn ABS lampje brand weer, en ik ben bang dat ik hetzelfde probleem heb. Uitlezen is me nog niet gelukt, maar de multimeter gaf aan dat er kortsluiting is tussen beide draden. En dat is ze ook wel aan te zien:   

Ik ben wel benieuwd: heb je nog gechecked of de kortsluiting misschien in de stekker naar de controller zat? Ik hoop toch nog een beetje dat ik die kap er niet af hoef te halen...   

erikdb

Ok, toch maar de kap erafgehaald. Onder de kap was alle isolatie verdwenen.

Maar nu... ook als ik de kabels uit elkaar houd, blijf ik kortsluiting meten. Dat moet dus in stekker naar de controller zitten, of bij/in de pomp.

Weet iemand of ik de kabels helemaal los kan maken van de pomp? Ik heb al wat zitten wrikken bij de aansluiting op de foto, zonder succes.