Alarm uitschakelen/overriden volvo C70 1998

Gestart door Zoepertje, 26-07-2021 09:43:54

Vorige topic - Volgende topic

Zoepertje

Hallo Allemaal,

Dit weekend heb ik een kano- (ver)zuip toer gedaan een uurtje over de grens in Duitsland.
Hierbij is zo ongeveer alles onder water gekomen inclusief mijn autosleutels dus nu is de enige afstandsbediening die ik had stuk.
Bij het openen van de auto met de sleutel gaat het alarm dan af, wat ik vervolgens niet kan uitschakelen en ook kan ik de auto niet starten met de sleutel door het alarm.
Ik heb al verschillende zekeringen getrokken en de accu meerdere keren af/aan gekoppeld, maar dit zonder succes. Het alarm doet dus gewoon goed zijn werk  :eusa_think:

De sleutels zaten in een plastic zakje, dus zijn niet helemaal doorweekt geweest. Dus hopelijk kan ik de afstandsbediening nog weer tot leven wekken.
Maar aangezien de auto een uurtje verderop in Duitsland staat zou ik graag nog een tweede optie willen hebben voor als dit niet werkt.

Is het een mogelijkheid om de AB-ontvanger onder het dashboard uit een andere auto te trekken met de bijbehorende afstandsbediening? Of gaat het alarm dit niet accepteren.

Mochten er nog andere (tijdelijke) oplossingen zijn dan hoor ik het graag, want ik heb eigenlijk weinig zin om de auto te laten afslepen.

cornelis-b

Probeer eens wat hij doet als je zekering 6 er uit haalt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Zoepertje

Dit heb ik gisteren ter plekke al geprobeerd... Dat is dacht ik de sirene/centrale deurvergrendeling zekering.
Het geluid houdt dan wel op, maar de knipperlichten blijven knipperen en de startblokkering blijft er dan ook op.
De zekering van de immobilizer heb ik er ook uit gehad. Dat haalde ook niets uit. Dus ik moet wat anders verzinnen.

Ries van de Zilverschuit

Een andere vgla-kastje met bijbehorende afstandsbediening gaat zeker werken. Een andere optie is de dealer lief aankijken. Die heeft zo'n systeemtester en daarmee kan hij een ander afstandsbediening erbij programmeren. Is op zich een fluitje van een cent, maar het lastige zal zijn dat de auto op een onhandige plek staat.   
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Zoepertje

Schijnbaar zijn die afstandsbedieningen best robuust, want hij deed het gisteren gelukkig weer met een nieuwe batterij  :eusa_dance:
Maar dan wordt het toch tijd om er een bij te zoeken en die te laten inleren, want als je dit bijvoorbeeld op vakantie gebeurd heb je een mooi probleem.
Best wel slecht dat je het alarm niet kan uitschakelen met de sleutel  :eusa_doh:

Ries van de Zilverschuit

Zo lost het probleem zichzelf weer op. Ik heb de tweede afstandsbediening daarom altijd in mijn dashboardkastje liggen. Met het oog op zulk soort scenario's al die van jou.

Overigens moet er wel een procedure zijn om het alarm op een alternatieve manier uit te schakelen. Ik weet hem niet meer en hij deed het indertijd bij mij ook niet toen ik het probeerde.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

850blues

Fijn dat het is opgelost.

Om dit soort situaties te vookomen sluit ik mijn V70 altijd af met de sleutel (en open 'm met de AB). Het alarm is dan niet ingeschakeld.
Maar ja, ik heb een eenvoudige 10 klepper van 23 jaar oud, met een radio/cd speler uit het jaar Kruik en voor de verzekering is het ook niet nodig/verplicht (WA).
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

zwabbert

voor mensen met dit probleem in de toekomst, helemaal zeker weten doe ik het niet maar je zou relais 210-211 eruit kunnen trekken zit onder het stuur
en anders het guard kastje wat achter het handschoenenkastje zit los koppelen