Einde oefening T-5R

Gestart door rjverbrugh, 09-06-2022 21:13:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjverbrugh

Helaas heeft mijn beter helft een ongeluk gehad met de DOP T-5R, vanachter aangereden in een file situatie. Zij gelukkig niets, behalve wat last van haar nek, maar de T-5R is naar de vaantjes. Ik vrees dat dit niet meer te redden is helaas. Zal wel  gedoe worden met de afhandeling, blijft natuurlijk op papier een oud hok van 27 jaar oud met 467 dkm op de teller. Maar eens kijken wat er hier voor in de plaats gaat komen, mogelijk het gas uit/ombouwen naar de V70R.






MikeyQR

Oef dat is een klap geweest zeg! :-\
De Volvo heeft gedaan wat die moest doen dat is beschermen van de inzittende.
Hoop dat het voor de rest goed gaat met je weder helft niet dat er meer klachten bij komen, gezien de T-5R is de klap flink geweest!

Dit is ook een rede dat ik mijn T-5R wil laten taxeren binnenkort, de verzekering geeft er een oud ijzerprijs voor is deze gevallen.

Wel jammer dat er dan nu weer een T-5R minder is :( , maar in onderdelen zijn ze gewild als je hem tenminste wil en kan demonteren.

Sterkte met de afgandeling.

hilko73

Jeetje, dat is ook niet heel voorzichtig gegaan! Goed dat je wederhelft er relatief goed vanaf gekomen is, maar voor de auto lijkt het me inderdaad einde oefening. Die knik is indrukwekkend. Sterkte met de afhandeling!

Met die oud-ijzerprijzen valt het nog wel mee, maar je hebt wel een expert nodig die weet waar hij naar kijkt.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Ries van de Zilverschuit

Dat moet inderdaad een beste klap geweest zijn. Die knik heb ik al vaker gezien hier bij een aanrijding van achteren. Hopelijk geven de onderdelen andere roffels een langer leven.
Gelukkig geen ernstig letsel.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jerra

Beterschap voor de wederhelft en succes met de afhandeling van alles!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Menno3274

Beste klap geweest. Zonde, maar gelukkig alleen materiële schade. Beterschap voor je wederhelft.

Thijs850

Beterschap voor je wederhelft. Sterkte met de afhandeling van de T.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

pcpg.janssen

Het ziet er inderdaad uit als einde oefening, maar gelukkig is je wederhelft (grotendeels) heel gebleven.

Ik hoop dat je een goede schade expert hebt/krijgt, die een T-5R op waarde weet te schatten. En wellicht kun je het wrak behouden en op die manier aan de onderdelen nog wat overhouden. Ik zie al wel wat begerenswaardige opties, dus als je daar zin in hebt kun je het leed financieel nog een beetje beperkt houden.

En onderschat niet hoeveel last je van je nek kunt hebben na zo'n klap. Spieren zullen de grootste klap hebben opgevangen, dus daar heb je in eerste instantie last van. Maar het kan geen kwaad om het even goed te laten bekijken door de huisarts om uit te sluiten dat er verdere schade (pezen, wervels) is.

Veel succes met de afhandeling en beterschap voor je wederhelft.

ron paul

Indrukwekkende foto's. Toch een geluk bij een ongeluk dat het echt een stevige auto is/was...
Sterkte voor je wederhelft en jammer van de Volvo.

de Boeing

Ai, moet idd flinke smak geweest zijn. Zonde!

Vriend van mij had iets gelijkaardigs: zijn R werd, geparkeerd op straat, total loss gereden. Verzekering in eerste instantie: "26 jaar oud hok, hier heb je paar honderd euro en een lolly voor de kids". Maar na wat uitleg/discussie kwamen ze toch met een (redelijk) premie op de proppen...