Knipperlicht probleem

Gestart door groen V70, 02-03-2022 14:12:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

groen V70

Ik heb met mijn V70 R uit 97  een raar knipperlicht probleem,

Wat doet het wel normaal,   rechts doet normaal in alle situates.

Maar links helaas niet,  wanneer ik met de hendel naar links richting wil geven gaat er geen 1 van de 3 lampjes knipperen, het relais in de alarm lichten schakelaar klikken snel.

Als ik de alarm lichten aan zet knipperen alle 6 de lichten dus de lampjes zijn niet kapot, de relais doen ook normaal rustig klikken

ik heb in de elektrische  tekening gekeken maar ik kom er niet uit,  ook heb ik de alarm lichten schakelaar gewisseld met een andere, helaas het zelfde resultaat.

het probleem is langzaam steeds erger geworden van heel af en toe  naar  nu eigenlijk altijd.

Wat zie ik over het hoofd ?  ???  ???  ???  Kan iemand me helpen om deze rare storing op te lossen,  waar moet ik het in zoeken ??? ??? ???

gr
I have my Dream


pcpg.janssen

Het eerste wat in mijn hoofd opkomt is een massa-probleem.. Kun je op de technische tekening zien of de lampjes links en rechts een separate massa hebben?

Kun je de tekening even delen hier? Dan praat dat waarschijnlijk wat makkelijker.

Menno3274

Is de hendel (bekabeling) niet stuk?

groen V70

#3
https://www.dropbox.com/s/kelpqu8st1gszc9/20220302_155838.jpg?dl=0

hopelijk is de foto zo te bekijken,

ik heb de Hendel nog niet gedemonteerd omdat ik er van uitging dat als die niet goed is dat dan ook de relais niet gaan klikken.
maar ik sluit het nu niet meer uit en zal eens kijken of ik die voorzichtig kan demonteren.

de massa is separaat en ook van achter is die anders dus ik denk dat dat niet het probleem veroorzaakt.  zat eerder aan de kabel van alarmlicht schakelaar naar de knipperlichten te denken.


gr
I have my Dream


gero

Citaat van: Menno3274 op 02-03-2022 15:54:22
Is de hendel (bekabeling) niet stuk?

Ik had dat ook met de 850, ik had toen een 2e handse knipperlichthendel gekocht via AutoRima en het probleem was opgelost

groen V70

#5
Citaat van: Menno3274 op 02-03-2022 15:54:22
Is de hendel (bekabeling) niet stuk?

Ik heb de hendel gedemonteerd en opengemaakt,  alle contacten schoon gemaakt en alles doet het weer zoals het zou moeten,  :eusa_dance:  :eusa_dance:
had ik niet verwacht maar er zat dus toch wat niet goed in de hendel.


Thanks  voor het meedenken !!!!
I have my Dream


Menno3274

Citaat van: groen V70 op 02-03-2022 17:00:56
Ik heb de hendel gedemonteerd en opengemaakt,  alle contacten schoon gemaakt en alles doet het weer zoals het zou moeten,  :eusa_dance:  :eusa_dance:
had ik niet verwacht maar er zat dus toch wat niet goed in de hendel.


Thanks  voor het meedenken !!!!

Fijn dat dat het was. Nu weer lekker roffelen :)

jan smit

Je kan garage west in uitgeest proberen om uit te lezen met vida

Ries van de Zilverschuit

Gaat niet lukken hoor, een 97'er met Vida! Heb je een systeemtester voor nodig of iets als vol-fcr, of een app als Torque Pro.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

groen V70

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-03-2022 22:41:31
Gaat niet lukken hoor, een 97'er met Vida! Heb je een systeemtester voor nodig of iets als vol-fcr, of een app als Torque Pro.

Hoi,

er valt niets uit te lezen met  vol-fcr  of brick-diag   er zit geen cpu in de knipperlicht unit,
voor veel andere dingen werkt het goed,  ik krijg alleen het instrumenten panel van Yazaki  niet goed uitgelezen of gereset  heel soms lukt het maar merendeel niet.
Torque Pro  kan alleen de motronic 4.4 uitlezen alle andere onderdelen kan die niet bij.  soms ook handig voor live waarden.

voorlopig blijven de knipperlichten het nu goed doen,zat toch in de hendel,
I have my Dream