[VOLVO 850 CLUB MEETING] Elandrun - zondag 3 april 2022!!

Gestart door Spin!, 09-03-2022 10:29:37

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Op zondag 3 april is het dan eindelijk weer mogelijk om de Elandrun te rijden.
Er zijn nog een paar plekjes beschikbaar.

Voor inschrijven: klikkerdeklik!

Het evenement is van 10.00 uur - 16.00 uur en is voor toeschouwers vrij toegankelijk.
Parkeren buiten de poorten van het Midland Circuit voor niet deelnemers.
Adres: Midland Circuit, Talingweg 89, 8218 NX Lelystad

Voor nadere info: kijk op de website die wij hiervoor speciaal hebben klik naar de website!

www.vm-parts.nl

Emiel

Was weer leuk. Dit keer als toeschouwer. Zoon (3,5 jaar oud) gaat volgend jaar meedoen zegt ie.

Auto van schutten was echt geweldig opgebouwd zeg...dat dashboard 👌🏼
Blauwe 242 op BBS'en was ook een plaatje.

Jeroentjuh

TBoss3

Was erg leuk! Voor mij eerste keer op een circuit maar het is nu al verslavend. De volgende keer niet de nieuwste banden erop laten zitten want die worden wel opgegeten op dat circuit.
Volgend jaar zeker weer!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

)()()sT

Citaat van: Jeroentjuh op 04-04-2022 21:49:43
Waar zijn de foto's?

Op Facebook ::) ;D

Ik moet m'n hand in eigen boezem steken; ook ik kom hier bijna niet meer (alhoewel, ik log niet vaak in maar kijk wel) maar het is jammer dat dit soort dingen totaal niet meer leeft hier. Desondanks zie ik op dit soort festiviteiten of bv. Volvodrive dat er nog genoeg liefhebbers van onze roffels zijn; jammer dat hier dan weinig activiteit meer is.

MikeyQR

Was een geslaagde dag! :D

Citaat van: )()()sT op 06-04-2022 19:12:18
Op Facebook ::) ;D

Ik moet m'n hand in eigen boezem steken; ook ik kom hier bijna niet meer (alhoewel, ik log niet vaak in maar kijk wel) maar het is jammer dat dit soort dingen totaal niet meer leeft hier. Desondanks zie ik op dit soort festiviteiten of bv. Volvodrive dat er nog genoeg liefhebbers van onze roffels zijn; jammer dat hier dan weinig activiteit meer is.

Dat komt omdat het oude clubje hier weg is, geen 850's meer hebben en er zijn ook bekende niet meer onder ons waar ook veel info van kwam van sleutelen tot reparaties.
Dat is nu niet meer helaas, tuurlijk heb je andere die dat doen maar toch wat achter de schermen zijn.
Niet te vergeten dat een de jongste 850 alweer 25 jaar oud is, en gewoon verdwijnt uit het straatbeeld.
Een T-5R of R worden nu gezien als liefhebber (waren het al maar nu meer) auto's en daar wordt meestal niet echt veel meer mee gereden behalve voor meetings of Clubdagen.

Een katalysator brengt tegenwoordig al veel geld op zeker van de 850 dus die worden alleen al daarom gesloopt.

Facebook is de plek tegenwoordig.

TBoss3

Citaat van: )()()sT op 06-04-2022 19:12:18

De liefhebbers voor onze roffels zijn er zeker nog! Ook onder de "jeugd" (waar ik mijzelf onder mag scharen denk ik) zijn er liefhebbers. Die hebben vaak een eigen instagram pagina voor/met hun auto. De opkomst bij de Elandrun viel w.m.b. ook zeker niet tegen, maar ik heb geen vergelijking met voorgaande jaren.

Facebook wordt meer en meer gebruikt voor het aanbieden/vragen van spul. Maar de echte kennis, met how-to's en uitleg van bepaalde reparaties, daarvoor blijf ik toch altijd hier op het forum komen!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Jerra

Jup, ook ik als "jeugdige" kom hier voor de kennis en verhalen.

Waarom ik de evenementen telkens misloop geen idee.. was er graag bijgeweest! 😅

Facebook is niets voor mij, wordt daar nog actief gepraat over de 850's dan? 
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

MikeyQR

Redelijk actief ja, kijk maar is bij volvo 850 club op FB.

pwassink

In ons geval was de 2e generatie volvofiel uit eigen wil aanwezig, die zelf ook druk bezig is zijn "zweeds erfstuk" weer rijdend te maken.

Alles is dus relatief, t aandeel 850 en v 70 zal mogelijk wat zakken, maar de echte liefhebbers die ook eens t ding willen gebruiken blijven echt wel bestaan, blijf dit ook een leuk evenement vinden maar was helaas verhinderd zelf ..

Peter

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ron paul

Het was een paar uur genieten van alle Volvo's op het circuit, de moeite van het bezoeken waard. Actie genoeg te zien en ook stevige betonnen muren waar net geen Volvo lakresten op kwamen.
Daarna nog een groot deel van de Renault-geschiedenis op de wielen zien staan in Kampen bij de eerste Renault-meeting van dit jaar, je kunt het zo gek niet bedenken qua Renault personenauto's of het stond er.

Spin!

Citaat van: Jeroentjuh op 04-04-2022 21:49:43
Waar zijn de foto's?

Op de website: www.Elandrun.nl

We kunnen als organisatie terugkijken op een geslaagd evenement. Zonder incidenten en gekkigheid. Ook goed om te zien dat de volgende generatie zich aandient, al zijn het niet altijd clubauto's maar de opvolging. We hebben de Elandrun in 2023 wéér op de kalender staan; zondag 2 april 2023. Omdat het dit jaar kortdag was om allerlei activiteiten te arrangeren buiten het circuit was het daar relatief rustig. Zijn nu al bezig met die invulling.

Tot de volgende Run!

www.vm-parts.nl