Geen koppeling

Gestart door globbink, 25-05-2022 12:35:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

globbink

Zojuist in mijn 850 uit 1995 ermee opgehouden, zonder enige aankondiging. Ik reed gewoon en de motor begon opeens te loeien, alsof ik de koppeling had ingetrapt. Ik geen enkele versnelling heb ik nog grip. Ik heb 'm uit laten rollen naar een veilige plek. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Kilometerstand is 650.000 en bij ongeveer 600.000 is de koppeling vervangen.
Luuk

volvobug

Recent een draagarm  en daarmee een aandrijfas wellicht los gehad?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Koppelings cilinder lek eventueel? Heb je pedaaldruk? Of ligt de koppeling op de mat?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

In gevallen die ik meegemaakt heb met dit soort klachten was meestal de prise-as de boosdoener. En ik ben bang dat het ook hier zo zal zijn. Totaal geen aandrijving door een (gebroken?) defecte prise-as.
Om dat uit te vinden zal in ieder geval de bak eraf moeten.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

globbink

Citaat van: arjenT5R op 26-05-2022 23:34:46
Koppelings cilinder lek eventueel? Heb je pedaaldruk? Of ligt de koppeling op de mat?
Citaat van: arjenT5R op 26-05-2022 23:34:46
Koppelings cilinder lek eventueel? Heb je pedaaldruk? Of ligt de koppeling op de mat?
Het koppelingspedaal voelt volkomen normaal aan

Jeroentjuh

Aandrijfas gebroken of deels uit de bak gelopen?

dielie850

Citaat van: Jeroentjuh op 01-06-2022 10:25:36
Aandrijfas gebroken of deels uit de bak gelopen?
Dat heb ik ook eens gehad.
Was de as net bij het borgclipje gebroken.
Dus stukje as met borgclipje nog in de bak en de as was er net uitgeduwd waardoor er ook geen aandrijving meer was.

globbink

Citaat van: dielie850 op 01-06-2022 19:24:59
Dat heb ik ook eens gehad.
Was de as net bij het borgclipje gebroken.
Dus stukje as met borgclipje nog in de bak en de as was er net uitgeduwd waardoor er ook geen aandrijving meer was.
Dit zou het zomaar kunnen zijn, ik ga ernaar kijken. Zojuist ontdekte ik dat de kilometerteller wel oploopt als ik gas geef in de versnelling. Dan zou je zeggen: tot en met de bak gaat het goed en daarna gaat er wat mis.

arjenT5R

Ik heb het ook gehad, heb toen met een magneet op telescoop stok het stukje as er uit weten te vissen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!