Wat vinden jullie van deze beauty voor een habbekrats

Gestart door konniekip, 06-07-2005 12:26:49

Vorige topic - Volgende topic

mathh

V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

reneetje

Een rafelig stuur komt wel vaker voor bij relatief lage km stand.
Het is meer een kwestie van uren dan van km.
Mijne kocht ik met 88 dkm(met volledig historie) en had ook ietswat een rafelig stuur.
Een auto die veel in de stad/het korte werk gebruikt is zal sneller deze slijtage hebben dan een snelweg vreter.

Rene ;)

Zippo

elianmars

En toch is-ie niet duur, ondanks de dingen die er aan mankeren.

Denk je dat er aan een andere wagen niks mankeert? Als je een perfekte wagen wilt hebben, moet je een nieuwe kopen.
Garantie geld voor bepaalde punten, niet voor bijvoorbeeld een rafelig stuur.

Je kunt gewoon niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.........

Wij hebben onze T-5 redelijk goedkoop gekocht, maar wisten dat er ook wat kosten aan zaten om 'm in orde te krijgen.
Als we de dingen die er aan zijn gebeurd door de dealer hadden laten doen, zouden we al meer kwijt zijn geweest dan wat de wagen gekost heeft bij aanschaf.
Omdat ik een aantal dingen zelf heb gedaan en door handige mensen heb laten doen, heeft het niet al te veel geld gekost.
Zo hebben we straks (aanstaand weekend wordt de laatste klacht, lekkende oliekeerring, verholpen) een nette wagen, waar geen problemen meer aan zijn, voor niet te veel geld.

Een wagen die te laag geprijsd is, is dat niet voor niks  ;)

Ben

Rafelig stuur was destijds een garantiezaak van Volvo. Had de mijne ook en is toen zonder kosten door de dealer vervangen.

elianmars

Citaat van: Ben XC70 op 07-07-2005 22:46:27
Rafelig stuur was destijds een garantiezaak van Volvo. Had de mijne ook en is toen zonder kosten door de dealer vervangen.

Destijds dus. Ik neem aan dat je nu niet met een wagen van 8, 9 jaar oud bij de dealer hoeft aan te komen omdat het stuur rafelig is.
Of vergis ik me nu in de dealer?

Ben

Nee, nu niet meer. Toen had hij nog geen 40.000 gereden  ;)
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet ongewoon is, die rafeltjes, en ook niets met de rijstijl te maken had. denk ik 8)

elianmars

Citaat van: Ben XC70 op 07-07-2005 22:53:23
Nee, nu niet meer. Toen had hij nog geen 40.000 gereden  ;)
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet ongewoon is, die rafeltjes, en ook niets met de rijstijl te maken had. denk ik 8)

Ik begrijp 't. Is dus eigenlijk een kwaaltje bij deze sturen. Dus zegt niks over het aantal km's of het eelt op de handen van de vorige bestuurder.

JCviggen

"Niet duur" is toch altijd zo relatief he :)

Ik ben weliswaar Belgische of Duitse prijzen gewend, maar ik heb de indruk dat veel clubleden een beetje een onrealistisch hoge prijs vragen als ze eens een auto verkopen (als ik zo eens aan de achterzijde van ons clubblad kijk val ik bijna achterover!)
In NL hebben jullie de BPM geloof ik, en das hoeveel...een 1800-2000 euro of zo als je eentje invoert? Tel dus 2000€ bij een Belgische/Duitse prijs bij en je bent er toch...dan zit je aan max. 10.000€ voor een nette T-5R.

Als ik de mijne hier te koop zou zetten in Belgie vang ik er waarschijnlijk 5000€ voor of zo...raak je aan de straatstenen niet kwijt zo'n dingen :(

Heb m'n perfect functionerende 960 3.0 van '91 in prachtige staat van de hand gedaan voor 500€...simpelweg omdat er hier geen hond in is geinteresseerd met zo'n grote motor op benzine. Doet wel pijn...maar het voordeel is dan weer dat als je goedkoop wat op de kop kan tikken.

M'n Duitse T-5R met toen 127.000 op de klok, nieuwe distr. riem en volledig 120K onderhoud heb ik gekocht voor 7.500€ .. iets over de 8K nadat ik er nieuwe schijven/blokken/voorste remklauw en een paar visuele details aan had laten vervangen (steenslag pinker, en een volvo logo dat ontbrak op een Titan)

Ik vind 8000 voor een T-5R automaat (altijd beetje risico) met diverse kleine mankementjes nog aardig aan de prijs, NL wagen of niet.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Tja, als iedereen zijn T-5R voor 5000 gaat weggeven dan zakt de waarde wel. Maar als we dat nu eens gewoon niet doen  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rsport

@ Elianmars: tuurlijk geld garantie niet voor een rafelig stuur wat er dan al inzit, maar wel voor de rest, zelfs bij mijn 480 is onder garantie gewoon een compleet deurpaneel vervangen omdat de handgreep afbrak.

Maar zoals ik al zei: voor iemand die handig is en zelf eraan kan sleutelen is het een leuke aanbieding. Als je zoals ik het moet laten doen omdat ik noch de behoefte, noch de ruimte en noch de kennis heb om zelf aan de auto te gaan sleutelen dan komt er toch een hoop overheen. En dan zit je op een prijs waarvoor er meer zijn te krijgen en dus de vraag: "wat is de lage kmstand je waard" opkomt ;)

@JCviggen: als ik de BPM op een 9+ jaar oude  T5-R bereken met een netto catalogus waarde van fl 62934,23 kom ik uit op (omgerekend naar euro's) €1220,-

Joris_Scholte

Citaat van: MH op 07-07-2005 22:59:48
Tja, als iedereen zijn T-5R voor 5000 gaat weggeven dan zakt de waarde wel. Maar als we dat nu eens gewoon niet doen  ;D

Maar jij doet de jouwe toch nooit meer weg?  ;)  ;D  ;D

Voor wat het waard is, ik de mijne ook niet...

b0nkolok

Blijkbaar durft niemand hem te kopen. Hij is 'gezien' of geïnspecteerd, maar er is nog geen testrit gemaakt. Belangrijk is uiteraard hoe de roffel rijdt en remt en hoe de tor draait in verschillende toeren. Er is al 'piepje' gehoord en het stuurwiel is rafelig. Nou ja, vervanging zou een aankoopvoorwaarde zijn.
Eigenlijk is het een 'koopje' qua km.stand. Hij kan echter ook een dreun hebben gehad. .......... geen garantie .........   aankoopkeuring?
Als ik m'n huidige roffel niet had zou ik er wel een oogje op hebben.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Fokke 01.01.005

Citaat van: MH op 06-07-2005 22:44:21
Citaat van: Johann op 06-07-2005 22:43:00
Citaat van: MH op 06-07-2005 22:38:42Tis wel iets voor Fokke, die zoekt al jaren naar een T-5R in het Olive Green en automaat.

Een R toch?

Is ook al een paar keer bezig geweest met een T-5R. Maar hij schijnt maar moeilijk afscheid te kunnen nemen van zijn oude trouwe GLT. Call it love  ;D

Haha !

ik heb begin januari in deze t5r 'gereden'. Stond toen al ruim een half jaar te koop bij Knapauto's in Haulerwijk. Nog gevraagd of ie schade had gehad, en of ik een proefrit kon maken. Geen probleem.

kwam ik daar, stond de auto op de brug, liep op 4 cilinders. En de auto bleek kompleet overgespoten, rechtervoorspatbord sloot niet aan, stuur inderdaad fors versleten, en proefrit van een km waarin de motor bij elke bocht afsloeg. Maar de rit er naar toe en weer terug was fantastisch. Wie foto's van de brik in kwestie wil hebben, ik heb er nog wel een paar. Een t5R met HU.... radio-CD-navigatiesysteem is toch heel aantrekkelijk?

De prijs was toen ca. 10000 euro. Genoeg om met een grote boog omheen te lopen.

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

RRRRR_Ramon

Citaat van: Fokke 01.01.005 op 09-07-2005 00:16:51
Citaat van: MH op 06-07-2005 22:44:21
Citaat van: Johann op 06-07-2005 22:43:00
Citaat van: MH op 06-07-2005 22:38:42Tis wel iets voor Fokke, die zoekt al jaren naar een T-5R in het Olive Green en automaat.

Een R toch?

Is ook al een paar keer bezig geweest met een T-5R. Maar hij schijnt maar moeilijk afscheid te kunnen nemen van zijn oude trouwe GLT. Call it love  ;D

Haha !

ik heb begin januari in deze t5r 'gereden'. Stond toen al ruim een half jaar te koop bij Knapauto's in Haulerwijk. Nog gevraagd of ie schade had gehad, en of ik een proefrit kon maken. Geen probleem.

kwam ik daar, stond de auto op de brug, liep op 4 cilinders. En de auto bleek kompleet overgespoten, rechtervoorspatbord sloot niet aan, stuur inderdaad fors versleten, en proefrit van een km waarin de motor bij elke bocht afsloeg. Maar de rit er naar toe en weer terug was fantastisch. Wie foto's van de brik in kwestie wil hebben, ik heb er nog wel een paar. Een t5R met HU.... radio-CD-navigatiesysteem is toch heel aantrekkelijk?

De prijs was toen ca. 10000 euro. Genoeg om met een grote boog omheen te lopen.

groeten,
Fokke

Kijk daar komt de aap uit de mouw!! Voor alles is een verklaring ;D Wat is zo'n forum toch een handig stuk gereedschap, je zou hem gekocht hebben.....pffff  :-X
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪