850 2.3 t5 ->v70 2.3 t5 met lpg(2001)

Gestart door zwabbert, 13-02-2023 18:03:56

Vorige topic - Volgende topic

zwabbert

van mijn 850 is al een tijdje terug het blok vastgelopen, ik heb in de tussentijd een v70 station 2.3 t5 met later ingebouwd lpg door rica gekocht.
ik ben zelf nog niet helemaal zeker of de 850 ooit weer gaat lopen.

nou is de vraag of ik de onderdelen die ik er destijds onder heb gezet ook zouden passen op mijn v70 indien er niet al te grote aanpassingen ervoor gedaan moeten worden

-het gaat om een 18T turbo
-groene injectoren
-big brake kit
-koni schokbrekers voor en achter
-h&r verlaginsveren
-orginele titans
-ripkit
-3 inch ferrita downpipe
-3 inch simons duplex uitlaatsysteem
-s60r uitlaatspruitstuk
-ipd stabilisator stangen
-veerpootbrug

misschien handig om er bij te vermelden dat de v70 een automaat is

Vulk

Het meeste zou toch moeten passen lijkt me. Als het een classic is uiteraard.

zwabbert

Citaat van: Vulk op 13-02-2023 20:03:10
Het meeste zou toch moeten passen lijkt me. Als het een classic is uiteraard.

Is een 2e generatie  dus geen classic helaas vandaar de vraag

Menno3274

Turbo (even de flens checken), injectoren, uitlaatspruitstuk en Titans zouden moeten passen (als ik het goed heb). Andere delen zijn volgens mij 850/classic specifiek. Misschien is die big brake kit nog om te bouwen (andere adapters). Mocht de 850 op een gegeven moment toch weg gaan heb ik eventueel wel interesse in wat delen. Maar opknappen zou het leukst zijn. :)

TBoss3

Citaat van: Menno3274 op 14-02-2023 10:08:13
Turbo (even de flens checken), injectoren, uitlaatspruitstuk en Titans zouden moeten passen (als ik het goed heb). Andere delen zijn volgens mij 850/classic specifiek. Misschien is die big brake kit nog om te bouwen (andere adapters). Mocht de 850 op een gegeven moment weg gaan heb ik eventueel wel interesse in wat delen.

En áls de turbo dan past zou de 3" downpipe ook moeten passen. Rest van uitlaat twijfel ik over vanwege de lengte en "route" van de uitlaat. Dus dan moet je wel een uitlaat hebben/vinden die op de downpipe aansluit en past op de auto.
Zoals Menno al zegt, mochten er onderdelen vanaf komen dan heb ik ook wel interesse in het een of ander...
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Stefan

Het is een ander platform (850=P80 vs V70N= P2) dus ik denk niet dat je veel kunt overzetten. En dan moet je voor sommige delen ook weer met de tune aan de gang (turbo, injectors, etc.).
Waarom zoek je niet een ander T5 blok en schroef je daar al die goodies op? Dat moet toch wel lukken lijkt me en kost denk ik, ongeveer net zo veel tijd als al die spullen overzetten op een andere auto.

Wat is er trouwens gebeurd met het blok in je 850 als ik vragen mag? Want je was wel flink aan het uitpakken als ik het me goed herinder....

Edit:Spelvouten
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Jerra

Jaa in zou in zo'n auto met die upgrades zeker een ander blok leggen!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

zwabbert

heb dan toch besloten om een ander blok erin te leggen, vooral om dat ik dan een daily heb en een hobby auto. alleen was ik een beetje aan het kijken bij de sloperijen en dergelijke op zoek naar een blok. ik ben van plan om het aankoop blok helemaal te reviseren en dan weer in te bouwen. nu is de vraag welke blokken ik allemaal naar een 2.3 t-5 kan bouwen. ik zag een 2.3 uit een c70 (B5234T3) langs komen zou die hier ook voor gebruikt kunnen worden? aanbouwdelen en dergelijke heb ik niet nodig, dus alleen het kale blok.
of misschien een betere vraag welke blokken zijn intern hetzelfde.

ik weet dat de 2.0 en 2.3  alleen een verschil in de krukas en de zuigers zit, aangezien het blok toch los gaat maakt dat niet uit.
welke blokken/motorcodes zouden op die manieren nog meer omgebouwd kunnen worden naar een 2.3 t5?

Stefan

Als we er vanuit gaan dat je kabelboom ed. nog standaard 850 is, en je dus een Bosch M4.X ECU met bijbehorende kabelboom en appendages  hebt, zou moeten passen;

B5234T   - geleverd in 850 T5 en 850 Turbo met Bosch M4.3 ECU
B5234T3 – Geen idee. Er bestaan zowel M4.4 als ME7 varianten van, met verschillende turbo's en wel of geen variabele nokkenas
B5234T4 - geleverd in 850R MT met Bosch M4.3 ECU
B5234T5 - geleverd in 850 T5-R en 850R AT met Bosch M4.3 ECU
B5234T6 – V70R blok (alleen uit 97) met Bosch M4.4

B5234T7, B5234T8, B5234T9 zijn allemaal ME7 blokken en dat is dus geen plug&play :eusa_naughty:

Als je een 2.3 wilt blijven rijden zou ik persoonlijk voor een T4 of T5 gaan.
Je kunt uiteraard, afhankelijk van kennis, kunde, tijd en geld bijna elke Volvo 5-pitter in een 850 sleutelen, maar de eerste 5 hierboven zouden 1 op 1 moeten passen (voorbehoud voor de B5234T3 wegens verschillende uitvoeringen)

Check het gerust zelf ook even, ik ben ook maar een hobbyist  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

pcpg.janssen

Ik verwacht dat de B5234T3 uit een 1997/1998 model ook wel gaat passen: die hebben nog gewoon een M4.4 ECU en geen nokkenas versteller. Zou in theorie dus ook een bolt-on swap moeten zijn. Bij een T5 na 1998 krijg je verschillen in de randdelen (de plaat waar onder andere je aircopomp, dynamo en stuurbekrachtigingspomp op zitten).

Er kan natuurlijk wat verschil in sensoren zitten, maar ik verwacht dat je die gewoon kunt overzetten.