Speciale stoel

Gestart door Ben, 07-07-2005 20:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Ik heb de Volvo stoelen altijd onovertroffen gevonden. Ik heb zelfs andere Automerken ter zijde gezet om in een Volvo stoel te kunnen zitten.
Door enig lichamelijk ongemak wordt mij nu echter een zithouding aanbevolen die ik met de standaard Volvo stoel niet voor elkaar krijg.

Dus overweeg ik me een ASS of Scheel stoel aan te laten meten.
Hoe zit dat met jullie, origineel Volvo of iets anders en zo ja waarom  ;)

The Driver

ben erg gecharmeerd van mijn R stoelen. Zeer fijne zit met dat alcantara! Alleen mochten ze wel wat lager zijn om het sportieve karakter te benadrukken. Maar voor de rest, Heerlijke stoelen

Reitse

Fokke rijdt met zo'n schele stoel rond ;)
Kheb alleen nog maar kennis gemaakt met originele stoelen, en die van de V70 R (n) zijn tot nu toe de beste waar ik in heb mogen zitten. En dat terwijl de gewone V70 (n) stoelen ook bijzonder prettig zitten (beter dan 850 X70 classic)

wepster

ik heb hier maar een antwoord op
gezien dat ik al heel wat auto's heb bestuurd en gereden waaronder ook de duurdere merken zoals  BMW en MERCEDES maar als ik de zit houding en de kwalitijt en het comfort van een volvo stoel vergelijk ben ik er zooooooooooooooooo over tevreden dat ik niets anders wil (zelfs mijn schoon broer die een echte mercedesfiel is zweert bij het geweldige comfort en de goede kwaliteit van een volvo stoel hij heeft namelijk zijn bens met mijn volvo vergeleken aan hand van de kilometers en (bijden rond de 270DKM ) en hij is gevallen voor de volvo stoel dat zecht toch genoeg of niet)

mijn tip mocht je een stoel laten aan meten moet je dat doen bij het bedrijf langs de autobaan A2 tussen den bsch en utrecht daar heb ik geweldige ervaringen mee (daar is mijn stoel aan gemeten voor de vrachtwagen echt goede service en heel erg klant gericht de klant zijn wens staat op de eerste plaats)

greets wepster ;D ;D ;D

Joris_Scholte

Citaat van: wepster op 07-07-2005 21:49:35
mijn tip mocht je een stoel laten aan meten moet je dat doen bij het bedrijf langs de autobaan A2 tussen den bsch en utrecht daar heb ik geweldige ervaringen mee (daar is mijn stoel aan gemeten voor de vrachtwagen echt goede service en heel erg klant gericht de klant zijn wens staat op de eerste plaats)

Gokje: Savas?

thuur

Ben, ik heb nog een Scheel stoel staan, als ie in je bakfiets past mag je hem hebben! ;D

Hij komt uit een '95-er Ford, maar het model is meer jaren 70: oranje-achtig ribfluweel met bruin leer :-X Maar hij zit werkelijk waar fantastisch!

Groet,
Thuur die gelukkig geen hernia heeft, maar 'gezegend' is met een verre van goede rug :-\

Ben

Ik heb al geleerd dat je nooit een Scheelstoel moet overnemen. Er zijn geen 2 lijven hetzelfde en ze worden 'op maat' gemaakt.
Maar 6ties oranje en bruin. Helemaal te gek joh, wauw weetjewel.

En in de Nihola pastie wel  ;D

mehn

Citaat van: thuur op 08-07-2005 01:07:12
Ben, ik heb nog een Scheel stoel staan, als ie in je bakfiets past mag je hem hebben! ;D

Citaat van: Ben XC70 op 08-07-2005 06:41:54
En in de Nihola pastie wel  ;D

Zo thuur, ben je hem eindelijk kwijt  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mathh

Citaat van: Ben XC70 op 07-07-2005 20:51:45
Ik heb de Volvo stoelen altijd onovertroffen gevonden.

Nooit in een Audi gereden? De stoelen die in mijn vroegere 100CD, 200 5T en Urquattro zaten, hebben nooit hun meerdere gevonden. Zelfs die van mijn huidige R awd vind ik op lange stukken niet comfortabel genoeg.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Hen3

Citaat van: mathh op 08-07-2005 09:20:04
Nooit in een Audi gereden? De stoelen die in mijn vroegere 100CD, 200 5T en Urquattro zaten, hebben nooit hun meerdere gevonden. Zelfs die van mijn huidige R awd vind ik op lange stukken niet comfortabel genoeg.

... misschien is je rug ondertussen gewoon een stuk slechter geworden.... Wel eerlijk vergelijken he  ;)

flap

'mijn' taxietje met meer dan 3 ton op de klok (a6) zit inderdaad nog net iets beter dan de 850 met nog geen 2,5 ton.

verschil merk ik pas na meer dan 4 uur

mathh

Citaat van: flap op 08-07-2005 13:37:42
'mijn' taxietje met meer dan 3 ton op de klok (a6) zit inderdaad nog net iets beter dan de 850 met nog geen 2,5 ton.

verschil merk ik pas na meer dan 4 uur

Inderdaad, ik heb het ook over lange stukken, dwz 4- 500km. Rond de 1000 km op een dag merk je echt het verschil (ook al is mijn rug iets slechter ;))
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

wepster

Citaat van: Joris_Scholte op 07-07-2005 23:48:42
Citaat van: wepster op 07-07-2005 21:49:35

Gokje: Savas?

ja joris die kon ff nie op de naam komen  ??? ??? ???

b0nkolok

Citaat van: mathh op 08-07-2005 09:20:04
Citaat van: Ben XC70 op 07-07-2005 20:51:45
Ik heb de Volvo stoelen altijd onovertroffen gevonden.

Audi heeft idd ook geweldige zetels, mee eens, maar om nou meteen onze fauteuils niet comfortabel genoeg te vinden lijkt me een beetje te ver gaan. Ik (althans) kan uren tuffen en fris uitstappen. Tip: ze zijn bijna onbeperkt (el.) verstelbaar, met verstelbare lendensteun en verwarming. Toevallig heb ik ook achterbankverwarming. Dat alles heb ik thuis niet. Over comfortabel gesproken!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Fokke 01.01.005

Ik rij inderdaad al ruim 7 jaar rond in de 850 met een inmiddels 15 jaar oude ASS stoel. Binnen de club heb ik dus ook minpunten voor originaliteit.

Toen ik na 11 jaar 240 in de 850 stapte, vond ik de korte zitting dodelijk vermoeiend. Ben toen eens naar ASS in Houten gereden, heb een proefzit gemaakt, meetrapport meegekregen met de vermelding dat ik eigenlijk een hele 'normale' lichaamsbouw had. Dus dat ik wellicht wel geholpen kon worden met een 'standaard' stoel, die evt. uit de demo of beursvoorraad kon worden geleverd.

Nog voordat ik daar een offerte had kunnen vragen, stond in het locale weekblad een advertentie waarin mijn huidige ASS stoel voor 120 gulden (NLG) werd aangeboden. Kwam uit een Mercedes 190. De stoel bleek aan alle maten te voldoen die ik van ASS op papier had gekregen. Meteen gekocht, weekje erna bij ASS de stoel op een 850/X70 stoelframe (à 120 gulden) in de trouwe blauwe laten monteren. Nu ruim 230000 km later, nog steeds zeer tevreden.

Hoewel, het lijkt alsof de stoel in de afgelopen jaren wat is gekrompen...
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c