Diagnose: Kabelbreuk tussen deur en carroserie. Help!

Gestart door Anton Meindertsma, 15-05-2024 16:07:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Philip850

Kleine tip. WD40 werkt ook goed als contactspray. Het geleidt geen stroom, is een niet agressieve solvent en komt wel diep de kanalen van de stekker in. De beste manier is wat Razorx zegt, met isopropyl alcohol en een watje of microvezel stof, maar eigenlijk moet je dan de stekker de-pinnen om de boel echt perfect te reinigen.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Anton Meindertsma

Even een update:
Nogmaals dank voor jullie adviezen en meedenken.
De linkerraambediening werkt inmiddels nog steeds maar niet probleemloos. Het linkerraam openen gaat goed en vlot. Echter bij sluiten dient de schakelaar een aantal keren te worden opgetild. Eerst gebeurd er niks maar na een aantal pogingen gaat het raam toch weer hortend en stotend om hoog. Niet echt vertrouwen wekkend maar "so far, so good".
Ik vermoed dat het sluiten van het raam meer stroom vergt dan het openen (raam is zwaar, de raamrubbers stug enz.).
M.a.w. het lijkt er op dat er ergens toch te veel overgangsweerstand zit. Nog een keertje de stekker en contrastekker met contactspray inspuiten ????
Of zou de weerstand toch ergens anders kunnen zitten? Graag jullie suggesties!

Terzijde: M'n geliefde C70 doet het verder fantastisch. Wat rijdt dat ding nog steeds fijn. Genieten van de T5!!!
Hij (of zij) is inmiddels 25 jaar oud en een bewijs dat Volvo erg goede auto's heeft gebouwd. 

Graag jullie reacties en met vriendelijke groet,
Anton

 

razorx

Het kan ook zijn dat de raamschakelaar vuile contacten heeft. Komt best vaak voor.

Ik ga er van uit dat de C70 de raamschakelaars in de middenconsole heeft zoals de 850.
Dan heb je wat aan de volgende link:
Raamschakelaar 850 herstellen