Zonneschermen voor de 850

Gestart door Esveldt, 09-07-2005 20:24:41

Vorige topic - Volgende topic

Esveldt

Hoi,

Voor wie het nog nodig heeft! De prijs staat nog aardig goed. Nieuw zijn ze geloof ik 120 euro.  :o :o

Ik heb ze al een keer via Ebay kunnen kopen voor rond de 65 euro.

Bij deze de link: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7984138388&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Succes,

Paul

Peertje

Nou is mijn duits niet zo goed maar volgens mij moet je ze dan abholen!?
Want hij versand niet nach hier.  ;D
Hé? Geen banner meer?

daytonawim

Een tip, altijd even een email sturen, dan willen ze vaak wel versturen.

Of je moet toevallig een adres in duitsland weten :-) :-)

elianmars

Citaat van: daytonawim op 10-07-2005 19:43:26
Een tip, altijd even een email sturen, dan willen ze vaak wel versturen.

Of je moet toevallig een adres in duitsland weten :-) :-)

Klopt, in 99 van de 100 gevallen willen ze ook naar Nederland sturen.
Dat geldt ook voor Engeland en Amerika, trouwens.

daytonawim

Maar amerika is wel een verhaal appart, als je pech hebt krijg je keurig een douane formulier thuis waarop je het e.a mag invullen, de invoer belasting is 19% btw over de kosten van hetgeen is toegestuurd verhoogd met de verzend kosten.
Was effe flink schrikken de 1e keer :-(

elianmars

Citaat van: daytonawim op 10-07-2005 22:21:03
Maar amerika is wel een verhaal appart, als je pech hebt krijg je keurig een douane formulier thuis waarop je het e.a mag invullen, de invoer belasting is 19% btw over de kosten van hetgeen is toegestuurd verhoogd met de verzend kosten.

Dat is waar. Heb het tot nu toe één keer gehad. Op een totaal van 10 keer valt 't dus wel mee  :)

Enne...... sorry dat ik die luidsprekerset voor je neus heb weggekaapt  ;D ;D ;D ;)

Peertje

Citaat van: elianmars op 10-07-2005 22:10:42
Klopt, in 99 van de 100 gevallen willen ze ook naar Nederland sturen.
Dat geldt ook voor Engeland en Amerika, trouwens.

Kijk, weer een leermomentje vandaag.
Jullie zijn schijnbaar nogal druk op e-bay e.d.
Is dat niet iets voor een nieuw topic?

"Aankooptips via veilingsites" the topic
Hé? Geen banner meer?

Esveldt

elianmars

Hen3

Dat klopt slechts gedeeltelijk.... die 19% waar jij over spreekt is alleen nog maar de BTW. Er kunnen ook nog invoerrechten gevorderd worden afhankelijk van het soort artikel. Voor sommige artikelen wel 15%. Daar overheen wordt dan nog de btw geheven....

Zie overzicht met percentages

Voorbeeldje:
Je tikt op eBay een autoradio met cd-speler op de kop voor 80 euro. Stel dat de verzendkosten 20 euro bedragen. Je betaald dan 14% douanerecht over €100 (=€14) en 19% BTW over 114 euro (= €21.66).

Je radio van 80 euro kost je dan dus €135,66....

Zeker iets om rekening mee te houden als je artikelen van buiten de EU (want daarvoor geldt dit) besteld...

Ik maak dan ook alleen maar gebruik van eBay.de en eBay.co.uk
Dat valt binnen de EU en kost je dus niets extra....

elianmars

Citaat van: Hen3 op 10-07-2005 23:35:16

Dat klopt slechts gedeeltelijk.... die 19% waar jij over spreekt is alleen nog maar de BTW. Er kunnen ook nog invoerrechten gevorderd worden afhankelijk van het soort artikel. Voor sommige artikelen wel 15%. Daar overheen wordt dan nog de btw geheven....

Zie overzicht met percentages

Voorbeeldje:
Je tikt op eBay een autoradio met cd-speler op de kop voor 80 euro. Stel dat de verzendkosten 20 euro bedragen. Je betaald dan 14% douanerecht over €100 (=€14) en 19% BTW over 114 euro (= €21.66).

Je radio van 80 euro kost je dan dus €135,66....

Zeker iets om rekening mee te houden als je artikelen van buiten de EU (want daarvoor geldt dit) besteld...

Ik maak dan ook alleen maar gebruik van eBay.de en eBay.co.uk
Dat valt binnen de EU en kost je dus niets extra....

Ik moest voor twee TFT-zonnekleppen (die me 200 euro kostten) 45 euro naheffing betalen.
Viel me eerlijk gezegd nog mee.
Vaak is het zo, dat je zelfs al krijg je een naheffing, je nog goedkoper uit bent.

Bovendien wordt de waarde van het opgestuurde meestal "gelogen" op het formulier wat bijgevoegd is, om een hoge naheffing te voorkomen (de meeste leveranciers weten inmiddels wel hoe het hier in z'n werk gaat).
Waarde is dan slechts een paar tientjes, of er wordt zelfs vermeld dat het een monsterzending (dus gratis) is (hoewel ze bij de douane ook niet helemaal achterlijk zijn, natuurlijk.....)

Hen3

Citaat van: elianmars op 10-07-2005 23:40:20
Waarde is dan slechts een paar tientjes, of er wordt zelfs vermeld dat het een monsterzending (dus gratis) is (hoewel ze bij de douane ook niet helemaal achterlijk zijn, natuurlijk.....)

ik heb al wel verhalen gehoord van een naheffing die gebaseerd was op de door de douane vastgestelde waarde.... ook al stond er een lagere waarde vermeld!
Ze kennen het spelletje wel daar....

Buiten dat kan het natuurlijk wel interessant zijn iets in de USA te kopen als het erg goedkoop is... (of in een lager tarief valt). Ik wil gewoon waarschuwing voor de extra (voor velen onverwachte kosten) die bestellen buiten de EU met zich mee kan brengen. Als je er rekening mee houdt is er niets aan de hand.

elianmars

Citaat van: Hen3 op 10-07-2005 23:54:26
Citaat van: elianmars op 10-07-2005 23:40:20

ik heb al wel verhalen gehoord van een naheffing die gebaseerd was op de door de douane vastgestelde waarde.... ook al stond er een lagere waarde vermeld!
Ze kennen het spelletje wel daar....

Buiten dat kan het natuurlijk wel interessant zijn iets in de USA te kopen als het erg goedkoop is... (of in een lager tarief valt). Ik wil gewoon waarschuwing voor de extra (voor velen onverwachte kosten) die bestellen buiten de EU met zich mee kan brengen. Als je er rekening mee houdt is er niets aan de hand.

Heb je helemaal gelijk in. Je moet er in ieder geval wel rekening mee houden dat het duurder uit kan vallen dan de bedoeling was.

Hen3

Ander vraagje @Paul:

hoe bevallen ze qua blindering? Ik heb ook 'sonnenrollos' in m'n auto (ook eBay) maar geen originele. M'n kinderen zitten nu nog vaak met geknepen oogjes in de auto, dus wat donkerder mogen ze van mij wel... Bovendien zijn ze eigenlijk te smal en schijnt de zon er soms gewoon langs. De originele hebben precies de vorm van de ruit neem ik aan?

elianmars

Het lijkt mij ook wel wat, maar ben bang dat onze tweeling niet met hun tengels van die dingen af kunnen blijven en de boel slopen.....
Dan moeten ze maar in de zon blijven zitten, hoor....

Volgens mij hebben ze idd de vorm van de ruiten, dus de zon wordt netjes buiten gehouden.