V70 start maar slaat meteen weer af

Gestart door R.A.Korten, Gisteren om 21:34:20

Vorige topic - Volgende topic

emperorbone en 1 gast bekijken dit topic.

R.A.Korten

Betreft V70 bj november 1998 automaat. In hele goede staat,maar..... ???
Ik ben inmiddels ten einde raad. Begin mei sloeg de auto tijdens rijden af. Kon wel starten, maar na 2 seconden sloeg hij weer af. Auto heeft tot nu toe bij de garage gestaan. Brandstof relais 103 is vervangen. Benzinefilter vervangen Brandstofpomp vervangen krukassensor en nokkenassensor vervangen, verdelerkap rotor en bobine zijn vervangen. Antennering is niet vervangen. Garagehouder zegt dat het dat niet kan zijn. Met de andere sleutels slaat hij ook af. Een enkele keer bleef de auto 20 minuten stationair lopen en kon je ook gas geven, maar daarna sloeg hij weer af. Ook als de motor koud is kun je starten, waarna na een paar seconden de motor stil valt. Het is dus kennelijk niet gerelateerd aan een warme motor. Tijdens de start functionneert de toerenteller wel gewoon.
Ik vrees bijna dat de auto niet meer te maken is.

Wie heeft nog een oplossing om de Volvo weer te laten rijden.

Peultje

Volgens mij kan het beschreven probleem best wel aan de antennering liggen.  Ik had alweer een paar jaar geleden hetzelfde probleem met de R , de motor startte om na een seconde of wat weer af te slaan. Bij mij heeft het vervangen van de antennering het probleem definitief opgelost.

Je kan een nieuwe antennering kopen en die monteren, een fluitje van een cent. Je kan ook de oude afwikkelen, meten wat de lengte van de koperdraad is, en weer nieuwe koperdraad van dezelfde lengte maar dan niet kapot, op het ding wikkelen. Daarna wel weer de ring monteren.

Benzinefilter vervangen lijkt me onzin. De motor verbruikt immers bij stationair weinig peut en dus zal dan een vuil benzinefilter geen invloed hebben. Dat merk je pas als je echt gaat verbruiken; bij snel accelereren zal de bolide dan inhouden. Hetzelfde geldt voor de brandstofpomp (tenzij die natuurlijk helemaal niks meer geeft maar dan slaat het ding niet aan).

Je kan natuurlijk door vervangen van (dure) onderdelen mogelijke oorzaken wegstrepen maar een goede diagnose (en wat logisch nadenken) is om te beginnen best wel handig (en ook goedkoper).

Is de wagen al uitgelezen?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Menno3274

Bij mij was het laatst de luchtmassameter. Die had ik even losgekoppeld, toen starten en hij bleef wel lopen. Tot nu toe met een andere luchtmassameter geen problemen meer.

volvobug

TS moet eerst vermelden wat voor uitvoering V70 het is voordat we suggesties gaan doen. 10V, 2.3 of 2.5 turbo?
10V bijvoorbeeld heeft geen luchtmassameter.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850blues

Indien je de antennering wilt proberen, check dit draadje. Er zijn 2 typen: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,45903.msg934615.html#msg934615

Nieuw niet meer (of slecht) te verkrijgen en tegen een forse prijs.
2ehands (van sloop) proberen.

@ Medeforummers: kan het een massaprobleem zijn?

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Menno3274

@volvobug dat is waar. Dan kan kan het ook nog een simpel vacuümslangetje naar die map sensor zijn, mocht het de 10V motor zijn.