Diesellen met olie is strafbaar

Gestart door BobaFett, 21-07-2005 15:30:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BobaFett


Vulk

Dan denkt een mens al eens aan het milieu.
Idioten zijn het. ;)

Joris_Scholte

Ongelooflijk..! Het moet echt niet veel gekker meer worden.  >:(
Het hele jaar de R in de maand

Emiel

Tis gewoon te zielig voor woorden  :-X

Emiel.... :-X

daytonawim

Het mileu is hier absoluut niet belangrijk, maar het vreselijk snel vullen van de kas wel.
In duitsland zijn ze al bijna 20 jaar bezig met bio olie.

Als je diesel niet meer door de roetmeting komt, een weekje voor de apk slaolie er in en effe gaan rijden,dan je roetmeting laten doen resultaat onder de 1.0% :-)

Ach je wat zeg ik nu weer, die roet uitstoot is toch vreselijk mileu belastend :-))) , en dan is er een oplossing en die mag niet  :-))) , ik snap het niet meer :-)))
Lang leve de Politiek en de zakken vullers !

Reitse

Citaat van: daytonawim op 21-07-2005 22:51:15
Het mileu is hier absoluut niet belangrijk, maar het vreselijk snel vullen van de kas wel.
In duitsland zijn ze al bijna 20 jaar bezig met bio olie.

Als je diesel niet meer door de roetmeting komt, een weekje voor de apk slaolie er in en effe gaan rijden,dan je roetmeting laten doen resultaat onder de 1.0% :-)

Ach je wat zeg ik nu weer, die roet uitstoot is toch vreselijk mileu belastend :-))) , en dan is er een oplossing en die mag niet  :-))) , ik snap het niet meer :-)))
Lang leve de Politiek en de zakken vullers !
kan niet anders dan het met je eens zijn :-\

rudie

een beetje burgelijke ongehoorzaamheid mag in deze wel, vind ik.
en zo gauw mijn lieve vrouwtje niet meer zo flauw wordt van die frietlucht uit de uitlaat gooi ik hem ook zo weer halfvol met de zonnebloemolie van de lidl of de aldi. want milieu (en mijn portemonee) breekt wet.

rogier

Kun je eigenlijk met een dieselauto volledig op sla- of zonnebloemolie rijden of moet je er ook nog wat diesel bij gooien in een bepaalde verhouding?

rudie

in de winter moet er zeker een gedeelte diesel in vanwege de hogere viscositeit bij lage temperaturen. waar de grens ligt bij zomerse graden weet ik niet maar nam het zekere voor het onzekere door voor half om half te gaan., maar ik wil de grens nog wel een keertje opzoeken.

TTT242

Er zijn al personen aan het proberen om een soort verwarmde tank te hebben in de winter zodat de viscositeit goed blijft. Ik geloof dat het met de oude dieseltjes zelfs op 100% slaolie gaat. de nieuwe turbo dieseltjes met een hoge pompdruk zullen het wat moeilijker hebben.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

850g3

Ik vraag me af hoe het zit als je in Duitsland biodiesel hebt getankt en dan in Nederland wordt gepakt...kunnen ze toch geen boete voor gaan geven.

rudie

#11
nee volgens mij ben je alleen strafbaar als ze zien dat je het erin gooit. als je er mee rijdt kan niemand je wat maken, want voor het zelfde geld heb je in duitsland getankt. ( nou ja, eigenlijk voor meer geld, want die zooi is daar duurder)

850g3

De PH waarde en viscositeit van zonnebloemolie is anders dan diesel. Biodiesel is bewerkte zonnebloem/raap/lijnzaad olie die wel een goede PH waarde en viscositeit heeft. Als je het gaat gebruiken zou ik het fifty fifty doen. En in de winter 80 20.

The Driver

Ik las overigens ook in de telegraaf dat het nergens in het wedboek staat vastgelegt, het verbod van zonnebloem olie tanken.  Ik kreeg laatst ook te horen dat Nederland het rijden op gas wil afschaffen. Het zou te riskant zijn. Ik zeg: Het spekt de staats kas niet genoeg. Gas is overigens al idioot duur aangezien het een afval product is. een liter gas zou gewoon 10 cent moeten kosten, dan is het al duur.

Ik denk dat we bij de aankomende seizoenswisseling 1.50 Euro voor een litertje 98 gaan betalen. omgerekend dus 300 GULDEN VOOR EEN VOLLE TANK BENZINE.....
Laat die gasinstallatie maar heel snel komen!

rogier

Citaat van: The V70R Driver op 22-07-2005 16:41:12
Ik denk dat we bij de aankomende seizoenswisseling 1.50 Euro voor een litertje 98 gaan betalen. omgerekend dus 300 GULDEN VOOR EEN VOLLE TANK BENZINE.....
Laat die gasinstallatie maar heel snel komen!
Een litertje 98 kost hier al 1.50 hoor op dit moment.

Na de zomer zal de olieprijs explosief gaan stijgen (nog meer dan nu) en dan wordt het maar afwachten wat het gaat worden, ik denk dat we de 2 euro per liter wel gaan overschrijden dit jaar. Wat denken jullie?