carterontluchting,

Gestart door inny, 27-07-2005 15:59:05

Vorige topic - Volgende topic

inny

Hallo,

Ik kwam tot de ontdekking dat er een onderdeel aan een slang compleet loszat: bleek het de carteontluchting te zijn.

Ik heb deze geheel gedemonteerd en schoongemaakt. in het onderdeel zat een dop met ronde gaatjes (volgens mij de vlamdover), deze was helemaal bruin na een lekker bad redelijk schoon. Alles teruggeplaatst en met ti-reps vastgezet zodat het niet meer los kan gaan. (ik denk met een back-fire een keer losgeschoten...)

Nu het volgende: aan het 90 graden buisje (waar de vlamdover? inzit, welke op de grote luchtslang vastklikt/draait) zit nog een klein buisje (zie onderstaande foto):

Daar moet volgens mij een slangetje aan (die zat er niet aan!) maar waar gaat dat slangetje dan naar toe?

Misschien hier naar toe:

De laatste foto is een plastic 'verdeelstukje waar meerder slangetjes naar toe lopen maar bij de pijl ontbreek een slangetje....de ruimte van de carteventilatie naar het 'verdeel' stukje is maar een kleine afstand, alle buisjes en slangetjes bevinden zich onder de afdekkap van de carburateur..

Wie weet hoe het zit?

Groetjes Inny

inny

Laat maar ???..........ik had het goed gezien... ;Ddaartussen moet dus een 4 mm slangetje wat druk kan afvoeren...ff naar de volvo geweest en daar waren ze zelfs zo vriendelijk om een slangetje op maat te knippen en er tussen te stoppen... :D

Moderator: sluiten maar... 8)

onnaj

CiteerModerator: sluiten maar...

Je kunt zelf een slotje erop zetten, volgens mij staat ergens links onder in het scherm de optie lock/unlock...ff één keertje op klikken en post is gesloten maar wel nog leesbaar voor iedereen.

gr. Janno