In 't noorden kan je af en toe nog wel harder dan 140 :-)

Gestart door groningen850, 08-08-2005 21:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

groningen850

Bij deze zal ik me ook even voorstellen... Jeroen uit Groningen. Sinds een maandje in het bezit van een 850 2.5 20V GLT uit '93. Met ECC en creme leder interieur. Hij heeft nu 285.000 gelopen op gas en loopt als een zonnetje. Wilde al zooo lang zo'n auto in het zwart en deze had precies de juiste extra's. Vroeger had paps eerst een 245, toen een 745 en daarna nog een 745 Diesel. Ik kwam met deze auto aanrijden toen ik hem net had en nu heeft mijn vader na vele jaren niet-Volvo weer een gekocht. Een van de laatste 945 op G3. Hij kon het niet hebben dat zoonlief in zo'n tank reed en hij niet :-) Gelukkig rijd ik hem er nog wel makkelijk uit in de sprint en op de snelweg, haha.

De bedoeling is om er nog een keer iets andere banden op te zetten, deze zijn net wat te groot, waardoor ze bij vol insturen aanlopen in de wielkasten. En er moet misschien eens een andere kofferbak klep op. Deze roest aan de onderkant behoorlijk, is dit een normaal probleem vroeg ik me af??

Hierbij ook wat foto's







Laatst trouwens een keer gepakt op de A28 in de buurt van Assen. Dacht heeeel even te kunnen testen. Bij 195 vond ik het welletjes, maar ondertussen kroop er een Megane dichterbij met 1 persoon erin. Die bleef wat achter me plakken en het gevoel bekroop me dat er iets niet helemaal in orde was. En ja hoor, de Megane ging me voorbij en daar kwam het fijne bordje "stop politie" als te vooschijn. Wat ik aan het doen was... Ja... ehm, ik reed te hard... behoorlijk te hard... Of hij de papieren even mocht zien. Had ik allemaal bij me gelukkig. Hij op z'n laptop tikken in de Megane. Na 5 minuten kwam hij terug en ik was als de dood dat ik alles behalve mijn rijbewijs zou terug krijgen. Maar nee hoor; Dit soort auto's vallen op meneer, u moet weten dat we daarop extra letten. Ik knikte begrijpend ja (alles om die man het naar de zin te maken). U rijdt verder heel netjes, dus we laten het hierbij, gewoon niet meer doen. WAUW! dat was nog eens een coole agent. M'n hele zaterdag was in 1 keer goed, en ik pas inderdaad wat beter op vanaf nu...

Goed, genoeg tekst voor nu. Ik heb al een onderwerpje lopen over diagnose systeem dus ik zal vast nog vaak op deze site te vinden zijn.

Groet Jeroen!

KeesKist

Welkom...mooie bak!!

En dat is nog eens mazzel hebben, houd voor mezelf altijd de regel aan "na 12 uur, niemand voor me, niemand achter me" voor echt hard rijden.

Veel plezier met je roffel!
Violence solves everything

denkweb

Zal het kort houden...

Achterklep die roest heb ik voor het eerst en voor het laatst gezien op een zwarte T5-R in Duitsland (ooit naar wezen kijken voor Joris-scholte een R kocht).

Was toen een stuk roest net onder de ruit en de volledige onderrand.

Bij nadere inspectie van (het barrel!) de auto bleek dat de achterbumper ooit een optater had gekregen en daarbij wat plaatwerk had beschadigd. Helaas heeft de spuiter er toen niet zijn best op gedaan en is eea op korte termijn gaan roesten onder de lak.

Duidelijke sporen van schade waren zichtbaar aan de bumperophanging van de auto.

Met de man was over de prijs niet te onderhandelen, dus hoop kilometers voor niets gereden die dag!

Weliswaar wel geleerd waar die roest door kan ontstaan, dus een inspectie van de bumper waard wellicht?

denkweb

Enneh, was het wel een agent en geen securitas?

groningen850

Hmmm. ik heb er idd al onder gelegen om te kijken naar een eventueel slecht gerepareerde schade, maar kan helemaal niets vinden. Bumper hangt er keurig onder en deuren zitten er allemaal strak in. Dus het misschien is het de afwatering dan ofzo....

The Saint

Van harte welkom op het forum Groningen850! Ben laatst nog naar Bakkeveen geweest vanuit Alkmaar. In het noorden kun je idd nog heerlijk doorrijden!

The Saint, die blij verrast is dat het dus blijkbaar toch nog kan: Een zelf nadenkende agent  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Rsport

Welkom :)


Het noorden is bezig met een opmars vandaag :P

hanszelf

Citaat van: denkweb op 08-08-2005 22:08:24
Enneh, was het wel een agent en geen securitas?
Met een bordje "stop politie"?

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

thuur

Hallo en welkom op het forum.

Ben helaas nog weinig toffe agenten tegengekomen en die roest hoor ik ook voor het eerst.

Wat ik me wel kan indenken is dat de vorige eigenaar zelf heeft bedacht om de klep extra te isoleren waardoor de afwateringsgaten dicht zitten en de nodige vocht blijft staan. De achterklepbekleding moet je dan wel "even" losmaken (vooral het frame rond het handvat aan de binnenkant wil wel eens tegenwerken). Trek de bekleding overigens heel voorzichtig eraf, de plastic pinnetjes willen nog wel eens breken :-\ Anders is een setje clipjes snel gehaald bij de dealer (ze zijn niet van goud, maar kosten wel ca. een euro per stuk, je hebt er 8 nodig :o).

Tips zat op het forum, doe maar zoeken ;D


Groeten uit Maastricht 8)

denkweb

Citaat van: hanszelf op 08-08-2005 23:25:26
Citaat van: denkweb op 08-08-2005 22:08:24
Enneh, was het wel een agent en geen securitas?
Met een bordje "stop politie"?

Hans

Ohja, heb het nog eens teruggezocht, maar het was een RIAL medewerker die dat deed met zijn eigen auto...  ;)

ed

Citaat van: groningen850 op 08-08-2005 21:59:50
En er moet misschien eens een andere kofferbak klep op. Deze roest aan de onderkant behoorlijk, is dit een normaal probleem vroeg ik me af??


Jeroen,

Die roest op de achterklep komt wel vaker voor, en is één van de weinige plekken waar een 850 of X70 wil roesten. Verder bij de spatlappen voor, en de dorpel op de rand van de kunsstof beschermkap. Zowel de achterklep als de dorpel zijn door mijn dealer onder garantie hersteld na bijna 8 jaar! (over service gesproken).

Het probleem bij de achterklep is dat er een zwarte rand in gedrukt wordt bij montage. Waarschijnlijk is tijdens montage van die rand de verf nog niet volledig uitgehard met als gevolg een lichte beschadiging van de lak. Ook kan hierin wat vocht blijven staan, en die twee samen is een garantie voor roest.
Bij mij was de roest al zover dat de gehele klep moest worden vervangen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

@Denkweb, we hebben hier in het noorden een tijdje 'last' gehad van de chauffeur van een hoge meneer van het OM (D. Steenhuis), die met zijn auto anderen meende te moeten wijzen op snelheidsovertredingen....
@Groningen850, zit ff te turen op je foto's naar de locatie. Wilde gok: Helpman?

)()()sT

#12
Welkom om het forum!

Schrijf ik net bij het onderwerp van "trekhaak" dat er weer een lid bij is met het oude type estate, zie ik jouw foto's erna... Nog een dus  :)

Veel rijplezier, mooie wagen trouwens

Groeten Joost
(sinds kort in het bezit van ook een  z w a r t e  850  8))

groningen850

Klopt, deze foto's zijn in Helpman genomen. Daar vlakbij zit de garage waar ik de auto heb gekocht :-)

denkweb

Helpman Groningen heeft ooit eens de hele historie gefaxt van de auto van mn schoonvader, prima service! ;)