Geflitst in het buitenland

Gestart door konniekip, 13-08-2005 11:02:56

Vorige topic - Volgende topic

hanszelf

Citaat van: Simplicity op 26-07-2007 14:22:25
Weet heel goed waar ik mee bezig was en ben... en het hoort ook een beetje bij het jong zijn: wie heeft z'n auto niet allemaal tot het uiterste laten gaan??
Ja hoor, ik heb m'n auto destijds (Sierra XR4i 2.8V6) ook regelmatig tot het uiterste laten gaan....op de snelweg!
Als jij op een binnenweg 85 km te hard rijdt en dat acceptabel vindt weet je inderdaad niet waar je mee bezig bent.
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Ludo

Citaat van: hanszelf op 27-07-2007 18:36:42
Ja hoor, ik heb m'n auto destijds (Sierra XR4i 2.8V6) ook regelmatig tot het uiterste laten gaan....op de snelweg!
Als jij op een binnenweg 85 km te hard rijdt en dat acceptabel vindt weet je inderdaad niet waar je mee bezig bent.

wat is dat voor onzin.
op een snelweg is dat dan wél acceptabel. ???

::)

Freakybaby

Citaat van: Simplicity op 26-07-2007 14:22:25
Weet heel goed waar ik mee bezig was en ben... en het hoort ook een beetje bij het jong zijn: wie heeft z'n auto niet allemaal tot het uiterste laten gaan??

Ik ken binnenwegen waar het veiliger is om ver over de 200 te rijden dan op de gemiddelde snelweg..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

hanszelf

Citaat van: Ludo op 27-07-2007 19:14:01

wat is dat voor onzin.
op een snelweg is dat dan wél acceptabel. ???

85 km te hard op een 50-km-weg vind ik echt van een totaal andere categorie dan 85 km te hard op een uitgestorven snelweg. Nog afgezien van de kans op kruisend verkeer, overstekende kinderen etc. heb je het dan over een overschrijding van 170% tegen 70%.
Het laatste is inderdaad ook niet acceptabel, maar het eerste is ronduit misdadig.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

mark1976

Nog ff ontopic, TomTom dr in met flitspaal POI enne je ben al weer wat geholpen onderweg naar het zuiden. Verder in de Belgische Ardennen op de heenweg meer flitspalen/kasten gezien dan op de terugweg. Daarnaast altijd ff opletten bij het stuk Metz. Daar zijn ze heel handig met veel flitskasten en mobiele witte stations! Meestal twee na elkaar op nog geen 40km stuk. En sommigen staan echt link, die zie je niet. Flitsen je echter wel van achteren en niet van voren. Enne natuurlijk altijd de laatste viaducten voor het einde van de tolweg naar de linker en rechter bovenhoek kijken. Laatst stond er nog net na de tolpoort een Nederlandse CY die me een paar kilometer voor de tolpoort had ingehaald, samen met een Belse Porsche. Beiden kwamen met dik 50km pu verschil langs gestoven en werden er netjes uitgepikt na het tolpoortje :eusa_naughty:

Kortom beetje doorrijden naar het zuiden kan prima, let echter wel op... Veel motoragentjes in de nissen van de tolwegen (waar die afgesloten opritten zijn voor hulpverleners). Enne op vrijdagmiddag altijd sowieso goed opletten, dan is het altijd broodje bal op de E25.

Gr Mark
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

Chris

Citaat van: mark1976 op 29-07-2007 15:50:57
Nog ff ontopic, TomTom dr in met flitspaal POI enne je ben al weer wat geholpen onderweg naar het zuiden. Verder in de Belgische Ardennen op de heenweg meer flitspalen/kasten gezien dan op de terugweg. Daarnaast altijd ff opletten bij het stuk Metz. Daar zijn ze heel handig met veel flitskasten en mobiele witte stations! Meestal twee na elkaar op nog geen 40km stuk. En sommigen staan echt link, die zie je niet. Flitsen je echter wel van achteren en niet van voren. Enne natuurlijk altijd de laatste viaducten voor het einde van de tolweg naar de linker en rechter bovenhoek kijken. Laatst stond er nog net na de tolpoort een Nederlandse CY die me een paar kilometer voor de tolpoort had ingehaald, samen met een Belse Porsche. Beiden kwamen met dik 50km pu verschil langs gestoven en werden er netjes uitgepikt na het tolpoortje :eusa_naughty:

Kortom beetje doorrijden naar het zuiden kan prima, let echter wel op... Veel motoragentjes in de nissen van de tolwegen (waar die afgesloten opritten zijn voor hulpverleners). Enne op vrijdagmiddag altijd sowieso goed opletten, dan is het altijd broodje bal op de E25.

Gr Mark

Heerlijk die TomTom! Net door de Belgische ardennen gereden en inderdaad gaat dat ding redelijk vaak piepen daar... handig zo'n hulpje! Toch een beetje uitgekeken, niet zozeer in de ardennen, maar wel op de weg Luik - Antwerpen. Die Belgen hebben er een handje van een mobiele flitser prachting in de "inhammen" van de middenberm te zetten, helemaal tegen de begroeing. Volgens mij ben ik op zowel de heen als terugweg niet geflitst ;D... en toch goed doorgereden! Nog niet helemaal zeker omdat ik toch 1 keer flink heb moeten remmen toen ik de auto's voor me al zag remmen en een mobiele flitser zag staan vanuit mijn ooghoek vlak na Antwerpen. We zullen zien... als het al zo is zal het dan maar om een paar km's te hard gaan :eusa_dance:

mark1976

CiteerDie Belgen hebben er een handje van een mobiele flitser prachting in de "inhammen" van de middenberm te zetten, helemaal tegen de begroeing. Volgens mij ben ik op zowel de heen als terugweg niet geflitst ... en toch goed doorgereden! Nog niet helemaal zeker omdat ik toch 1 keer flink heb moeten remmen toen ik de auto's voor me al zag remmen en een mobiele flitser zag staan vanuit mijn ooghoek vlak na Antwerpen. We zullen zien... als het al zo is zal het dan maar om een paar km's te hard gaan

Maken ze de snelwegen eindelijk een beetje mooier, mogen we weer niet te hard rijden. Vroegah was dat gewoon levensgevaarlijk  :eusa_whistle: en dat hield de rechtervoet mooi onder controle...

gr Mark
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

Chris

Citaat van: mark1976 op 29-07-2007 16:12:02
CiteerDie Belgen hebben er een handje van een mobiele flitser prachting in de "inhammen" van de middenberm te zetten, helemaal tegen de begroeing. Volgens mij ben ik op zowel de heen als terugweg niet geflitst ... en toch goed doorgereden! Nog niet helemaal zeker omdat ik toch 1 keer flink heb moeten remmen toen ik de auto's voor me al zag remmen en een mobiele flitser zag staan vanuit mijn ooghoek vlak na Antwerpen. We zullen zien... als het al zo is zal het dan maar om een paar km's te hard gaan

Maken ze de snelwegen eindelijk een beetje mooier, mogen we weer niet te hard rijden. Vroegah was dat gewoon levensgevaarlijk  :eusa_whistle: en dat hield de rechtervoet mooi onder controle...

gr Mark

Inderdaad! Het is allemaal de schuld van die veilige Volvo's :eusa_whistle: ;D

mark1976

CiteerInderdaad! Het is allemaal de schuld van die veilige Volvo's 

Precies en om het stigma van oersaai te doorbreken rijden we te hard... Hmm.  :eusa_doh:

Kreeg laatst op mn werk ook al zo'n opmerking van 'te jong voor Volvo' naar m'n hoofd. Ben godbeterd de dertig al gepasseerd  :eusa_think:

Enfin, boxy but good eh!