gedachtenspinseltje (s)...

Gestart door vigour, 26-02-2008 12:37:30

Vorige topic - Volgende topic

razorx

tackle

Citaat van: V70 classic op 01-03-2008 16:57:56
Citaat van: vigour op 01-03-2008 12:04:43
Oftewel, kan ik ongestraft een turbo blok erin zetten, zonder de rest ook te modificeren?

NEE
Met het turbo blok voldoet je auto niet meer aan de type goedkeuring.  :police:  :police:
De auto moet dan opnieuw RDW gekeurd worden voor type goedkeuring.
Dan moet JIJ aantonen dat alles klopt en voldoende werkt. de opmerking   dit zijn remmen van ee R zullen niet volstaan.  ???  ???.

dat geldt voor ongeveer alle modificaties die je aan je auto doet. Formeel moet je zelfs voor bredere banden etc een goedkeuring vragen.

thuur

Welnee, zo streng is het allang niet meer. Je mag zelfs het aantal cilinders wijzigen zonder goedkeuring. Waar ze wel (nog) heel strikt op zijn is de brandstof.

Gr ;)

Eugene

Citaat van: thuur op 14-03-2008 14:25:53
Welnee, zo streng is het allang niet meer. Je mag zelfs het aantal cilinders wijzigen zonder goedkeuring.

Volgens mij nemen ze je auto in beslag als je een Vr6 blok in een Golf 2 legt zonder goedkeuring (Om maar een voorbeeld te noemen)

Hierdoor veranderd namelijk de "motorcode" en moet er een herkeuring plaatsvinden.

If it's not blown, it sucks...

thuur

Volgens mij is het herkeuren na een vermogenstoename van meer dan 40%. Voor de rest een meldplicht (zoals b.v. gewijzigde kleur).

Gr :eusa_think:

vigour

Citaat van: thuur op 14-03-2008 17:04:58
Volgens mij is het herkeuren na een vermogenstoename van meer dan 40%. Voor de rest een meldplicht (zoals b.v. gewijzigde kleur).

Is er misschien iemand werkzaam bij RDW op dit topic die hier uitsluitsel over kan geven?
Mag ook anoniem.....  ;)

Ik heb wel begrepen dat een LPi installatie een pk-tje of 15 meer kan geven, en chiptunen (ik heb een handgeschakelde roffel) nog eens 30,

mehn

Citaat van: vigour op 16-03-2008 15:29:34
Ik heb wel begrepen dat een LPi installatie een pk-tje of 15 meer kan geven,

Bij een turbo ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Citaat van: thuur op 14-03-2008 17:04:58

Bij 40% en wissel van motorcode zowiezo, bij alleen wissel van motorcode( en/of aantal cilinders) duf ik niet 100% zeker te zeggen of er alleen meldplicht is of ook een keuring nodig is.

Vermogenstoename is in principe niet te controleren. Zitten er hier wel een aantal over de 40% en heb een kennis van de RDW gesproken hierover en die zegt: Zolang de motorcode gelijk is, gewoon net doen of je gek bent. Vermogensverschil zonder dat blok veranderd is, hoeft je eigenlijk niks aan te doen. Enige wanneer je wel een probleem kan krijgen is wanneer je bijvoorbeeld aantoonbaar met 260 een crash maakt op de autobahn, terwijl dat ding maar 240 hoort te lopen. Maargoed, kans dat dan het blok uberhaupt nog 1 pk levert is ook klein.

Overigens, hoe zit het met gewichtsverandering van een voertuig. Ik kom nu wel een gewichtsklasse lager uit zonder interieur, dus wanneer dit makkelijk aan te passen is dmv een weegbrugsessie dan loont dit zich toch wel.

BenC70ES

Citaat van: Eugene op 16-03-2008 15:42:03
Enige wanneer je wel een probleem kan krijgen is wanneer je bijvoorbeeld aantoonbaar met 260 een crash maakt op de autobahn, terwijl dat ding maar 240 hoort te lopen.

;D  ik denk dat je dan wel een probleem hebt!  :eusa_shifty:

;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 16-03-2008 15:46:48
Enige wanneer je wel een probleem kan krijgen is wanneer je bijvoorbeeld aantoonbaar met 260 een crash maakt op de autobahn, terwijl dat ding maar 240 hoort te lopen.

;)

Wind mee, bergaf en in de slipstream van een 911  :eusa_shifty:

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 16-03-2008 15:49:31
Citaat van: BenC70ES op 16-03-2008 15:46:48

;)

Wind mee, bergaf en in de slipstream van een 911  :eusa_shifty:

Ik vermoed dat Ben bedoelt dat je niet met 260 wilt crashen...

Maar ik denk dat al je problemen dan in één klap voorbij zijn :eusa_sick:
De Tussenpaus

Eugene

Da's idd ook nog een goed punt ;D

V70 classic

Als je het volgens de letter van de wet ziet mag je geen enkel onderdeel vervangen voor een onderdeel dat niet op de auto aanwezig was tijdens de type goedkeuring.
Maar zoals Eugene al zegt als de set up er enigzins standard uitziet zal je weinig problemen hebben.
Maar extra cilinders kijk eens goed op je kentekenbewijs ???  :eusa_think:
Daarom stelde ik ook in het begin van dit topic start met een turbo versie.
Er staat nergens op door de keurmeester te controleren documentatie of er een 14 t of een 18 t op zat.
Kijk heb je een volvo kenner heb je pech als hij er over valt  ;D
Maar al zou je een lampje vervangen voor een exemplaar met een ander wattage zou je een nieuwe type goedkeuring moeten hebben.
Kijk ik hoop eind dit jaar of begin volgend een de zelfontbrander voor een R te verwisselen.
Ik zal er dan alles aandoen om de vrouw er op te wijzen dat 300 Hp echt te weinig is voor de boodschappen.  ;D  ;D  :eusa_dance:
En gezien het feit dat ze een tijdje geleden na de distributie er op wees dat er vermogens verlies was (de pomp stond niet exact zoals het hoorde) heb ik er hoop op.
want ondanks mijn reactie ben ik niet  :eusa_angel: er dan de paus  :eusa_naughty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.