Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: Eugene op 06-12-2006 14:07:34
De R koppeling had mijn voorkeur vanwege de vele slechte verhalen over de Spec koppelingen. Als Sachs ook koppelingen maakt die veel vermogen aankunnen, denk ik dat ik tegen die tijd naar de Sachs ga uitkijken.

Alsik het goed begrijp is zo'n koppeling "universeel" te noemen, of maakt Sachs en Spec echt specifiek Volvo koppelingen?

Bij mijn weten moet je 'm "verpennen".

Eugene

En wat is dat "verpennen" precies?

If it's not blown, it sucks...

DopdeDouwer

Even een kort vraagje? Hoe hou je de motor op zijn plaats als je het subframe eronderuit haalt, heb je een steun gemaakt waar hij inhangt, of takel je m gewoon op?
Bij mij kraakt er iets en een verdachte zijn de onderste motorsteun of subframe rubbers...
Vierkant Rules

Eugene

Citaat van: Oele op 06-12-2006 13:19:06
Kijk ook eens naar de Sachs Race engeneering koppelingen, niet goedkoop maar ik denk wel beter dan Spec...

Understatement :o

Johann

Citaat van: Eugene op 06-12-2006 14:09:52
En wat is dat "verpennen" precies?

;D

Sorry..

De drukgroep centreer je op 3 pennetjes die in het vliegwiel zitten. Volgens mij moet je deze pennetjes op een iets andere plaats zetten in het vliegwiel om de Sachs "motorsport", welke volgens mij vrijwel gelijk is aan de Audi RS2 of RS4 drukgroep, pas te maken.

Eugene

Citaat van: Johann op 06-12-2006 14:12:54
De drukgroep centreer je op 3 pennetjes die in het vliegwiel zitten. Volgens mij moet je deze pennetjes op een iets andere plaats zetten in het vliegwiel om de Sachs "motorsport", welke volgens mij vrijwel gelijk is aan de Audi RS2 of RS4 drukgroep, pas te maken.

ok, das duidelijk :)

Is een complete RS4/RS2 clutchkit dan geen optie? Die zijn relatief goedkoop (zeker vergeleken met die Sachs) en kunnen zonder problemen 400+PK (en bijbehorend koppel) aan.

480 dollar

reneetje

Citaat van: DopdeDouwer op 06-12-2006 14:11:47
Even een kort vraagje? Hoe hou je de motor op zijn plaats als je het subframe eronderuit haalt, heb je een steun gemaakt waar hij inhangt, of takel je m gewoon op?
Bij mij kraakt er iets en een verdachte zijn de onderste motorsteun of subframe rubbers...

Daar is dit gereedschap voor...

Rene
Beetje grotere foto [/color]
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

DopdeDouwer

Handig; Wat zijn de bevesigingspunten, zowel motor als chassis?
Vierkant Rules

reneetje

Citaat van: DopdeDouwer op 06-12-2006 14:40:05
Handig; Wat zijn de bevesigingspunten, zowel motor als chassis?

Ja , klopt.
Zie de wat grotere foto, daar kun je het wel zien.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Johann

Citaat van: Eugene op 06-12-2006 14:16:13Is een complete RS4/RS2 clutchkit dan geen optie? Die zijn relatief goedkoop (zeker vergeleken met die Sachs) en kunnen zonder problemen 400+PK (en bijbehorend koppel) aan.

Volgens mij doet ATech dit met hun hoger vermogen projecten. Het "verpennen" was geloof ik meet iets van de pen gaten opboren van 6 naar 8 of 10 mm.

Eugene

Niks onoverkomelijks dus. Gezien de problemen met de Spec, en de prijzen van Sachs Racing is een RS4 koppeling nieteens zo'n slecht idee. Drukgroep moet dan je dan verpennen, maar de plaat zelf past gewoon over de as neem ik aan?

ed

Citaat van: reneetje op 06-12-2006 14:43:02

Ja , klopt.

Is dit dè Reneetje? Toch weer terug gekomen. Wat voor auto rijd je nu in?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

volvos60t5

Citaat van: ed op 06-12-2006 17:40:49
Citaat van: reneetje op 06-12-2006 14:43:02

Ja , klopt.

Is dit dè Reneetje? Toch weer terug gekomen. Wat voor auto rijd je nu in?

In ieder geval niet z'n oude V70 R want daar zat ik afgelopen zaterdag nog in met de nieuwe eigenaar.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

JosS70

Citaat van: Oele op 06-12-2006 13:19:06
Citaat van: Eugene op 06-12-2006 09:47:42
Hopen dat het nu is opgelost!

Hoeveel pk heb jij ongeveer bij 1.2 bar, dus m.a.w. hoeveel pk kan zo'n R koppeling aan voordat ie gaat slippen?

Ik verwacht niet dat de drukgroep veel meer aan kan dan 450 Nm, daarnaast is het loopvlak van de drukgroep dunner en smaller dan die van de Spec.

De koppelingsplaat vertrouw ik al helemaal niet van de R... de organische plaat zit niet echt sterk aan het middenstuk bevestigd, daar gaat het afbreken bij veel koppel...

Vandaar dat ik bij de reparatie van het vliegwiel bij ET vroeg om de full sinter Spec plaat icm de R drukgroep te plaatsen. Deze setup werkte prima tot 1.2 bar die geleidelijk in moest komen. Vermogen weet ik nog niet...

Als jij uiteindelijk naar 400 krukas pk wil zou ik dat niet doen met de R-koppeling, niet omdat hij dat niet zal halen maar omdat je daarmee toch wel aan het eind van het vlees zit...

Ik verbaas me trouwens wel over de setup van Lars, het koppel van zijn wagen is echt heel hoog en de R-koppeling gaf geen krimp....

Kijk ook eens naar de Sachs Race engeneering koppelingen, niet goedkoop maar ik denk wel beter dan Spec...

Ik had bij de oude setup ook een slippende R koppeling. Daarom overgegaan naar de Spec koppeling. Nu geen last meer. De Spec kan het toekomstige vermogen volgens mij ook wel aan.

DopdeDouwer

Citaat van: reneetje op 06-12-2006 14:35:22
Daar is dit gereedschap voor...
plaatje
Rene
Beetje grotere foto [/color]
Wist niet dat die gootjes zo sterk waren, zit de ketting eromheen "geknoopt" of zitten er ergens bevestigingspunten?
Vierkant Rules