Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BartT5R

Trouwens,
van de drie wagens waar ik de airco van heb bijgevuld waren er 3 met een gescheurde motorsteun. Het begint al routine te worden van die ff te checken. ;)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Rad

Inderdaad is hij nadat hij warm geworden is minder trillerig, maar tijdens optrekken merk je dat hij meer trillingen en dus geluid doorgeeft aan het schutbord.
De oude motorsteun was inderdaad ook wel erg soepel geworden, dus dat verschil is inderdaad niet zo gek...

Tom5R

Waarde forumgenoten,

Het is me nu duidelijk hoe ik mijn  nieuwe motorsteunrubber moet monteren. MAAR: hoe krijg ik de oude eruit ??? Dat ding zit loeivast! Misschien iemand in de buurt van Apeldoorn die eens een handje kan helpen ??  Enneh, misschien dan gelijk automaat-olie spoelen?

Bij voorbaat reeds mijn grote dank!

Groeten,

Tom

thuur

Als ik me goed kan herinneren kun je hem het beste eruit snijden. Heb ik ergens op t forum gelezen ;)

Voor in-de-buurt-hobbyen hebben we een initiatief vanuit het forum:
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=7;action=display;threadid=6262;start=0


Gr 8)

Rad

Ik heb hem er uit  getikt met een hamer en een oude schroevendraaier op de metalen ring waar het rubber in zit. Daarmee tikte ik de ring er voorzichtig uit. Zat niet erg vast.

Tom5R

Citaat van: thuur op 08-01-2005 22:30:58
Als ik me goed kan herinneren kun je hem het beste eruit snijden. Heb ik ergens op t forum gelezen ;)


Dat had ik ook gelezen, maar er zit een stalen ring omheen.... Moet wel erg scherp mesje zijn dan!

Voor in-de-buurt-hobbyen hebben we een initiatief vanuit het forum:
http://www.volvo850forum.com/index.php?

Dat had ik ook al gelezen, alleen weet deze digibeet niet hoe dat werkt. Trouwens: heb geprobeerd fotootje in mijn profiel te plaatsen, lukt ook al niet. Des digibetes?
Wel bedankt voor je moeite!

Groet,

Tom
board=7;action=display;threadid=6262;start=0


Gr 8)

Rad

#36
Voor het plaatsen van foto's even zoeken op imageshack, dan vind je genoeg info.

Uit welke regio kom je?

[edit] zie het al in je profiel[/edit]

Is een half uurtje van hier (hilversum), wil wel een keer helpen...

M a r c

Citaat van: Tom5R op 08-01-2005 22:05:51
Waarde forumgenoten,

Het is me nu duidelijk hoe ik mijn  nieuwe motorsteunrubber moet monteren. MAAR: hoe krijg ik de oude eruit ??? Dat ding zit loeivast! Misschien iemand in de buurt van Apeldoorn die eens een handje kan helpen ??  Enneh, misschien dan gelijk automaat-olie spoelen?

Bij voorbaat reeds mijn grote dank!

Groeten,

Tom

Gewoon de buitenste ring doorzagen tot op het ijzer van de beugel, als je dan met een schroevedraaier erop tikt springt ie er zo uit. 5 minuutjes werk
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Frans Harkema

Citaat van: MH op 09-01-2005 00:23:13
Citaat van: Tom5R op 08-01-2005 22:05:51
Waarde forumgenoten,

Het is me nu duidelijk hoe ik mijn  nieuwe motorsteunrubber moet monteren. MAAR: hoe krijg ik de oude eruit ??? Dat ding zit loeivast! Misschien iemand in de buurt van Apeldoorn die eens een handje kan helpen ??  Enneh, misschien dan gelijk automaat-olie spoelen?

Bij voorbaat reeds mijn grote dank!

Groeten,

Tom

Gewoon de buitenste ring doorzagen tot op het ijzer van de beugel, als je dan met een schroevedraaier erop tikt springt ie er zo uit. 5 minuutjes werk

Zo heb ik het ook gedaan, werkt prima. Even het blad van de ijzerzaag losmaken en door de opening van de motorsteun steken, blad weer vastzetten en zagen maar.
In mijn vorige 850 had ik ook een powerflex steun, deze trilde in het begin heel erg maar dat werdt minder navenant deze ouder werdt.

Tom5R

Hartstikke bedankt vast voor de reacties! Morgen ga ik aan de slag, ben benieuwd!
@Rad: staat dat aanbod ook voor wisselen automaatolie ?????


Groeten,

Tom

Rad

Ik weet inmiddels hoe dat moet, heb het op de laatste sleuteldag ook gedaan met dank aan Ed en Scub@.
Als je interesse hebt dan maken we een afspraak! Stuur ff een pb-tje.

Powerpete

heb ook net het rubber vervangen voor een powerflex en had idd ook t idee dattie iets meer trilde.... oude steun was nog goed maar voor dattie ging maar vervangen..... is idd een knap k.. klusje, ik heb de kunstof buitenring met een plaatbeiteltje doorgetikt, hij zat dusdanig vast dat eruit tikken niet ging....
en toen dat paarse gvgvdgv ding dr in.... na 24 keer de bus op alle mogelijke manieren geprobeerd te hebben, maar een klein randje dr uit gesneden, en m dr in gedrukt, fijn hoor een broer die alles leent (waaronder mijn lijmtangen) en niks terug brengt..., de veerpootbrug zat er zo in, 10 minuutjes werk.....

al met al is het te doen, en ik kan dr weer een poosje tegen..............Peet............... 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Zippo


Tom5R

Yesssss, hij zit er in! Met hartelijke dank voor de tips: beiteltje (oude schroevendraaier), hamertje, draadeindje, houten klosjes met gaten en een vette lik vaseline: gefikst! Geeft lekker gevoel, klusje voor het eerst doen en dan toch voor elkaar (met elkaar) krijgen.....

Bedankt!

Groeten,

Tom

BenC70ES

Yessss  ;) Hij zit er bij mij ook in... rijdt een heel stuk strakker en beter. Merk eigenlijk geen trilling bij 't starten (misschien miniem meer...) maar wat me enorm verbaasde:

Hij gromt als een beer,  :o hij lijkt wel 2 keer zo hard te roffelen, zeker bij +2000 toeren en middengebied...

K&N doet eigenlijk niets geluid en iets meer respons (oude filter was dan ook vuil  ;)) maar die powerflex...  :D  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!