Twijfels...

Gestart door donky73, 18-10-2004 14:23:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

animalT5R

heb een andere sleutel laten namaken bij de plaatstelijke sleutelboer in het plaatstelijke winkelcentrum.
bij appie in de buurt,was geen probleem voor die man(heb geen chip)
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Sieger

Citaat van: VolvoMafia op 19-10-2004 16:47:34
Citaat van: thuur op 19-10-2004 15:58:41
Dus als er toch geen chip in zit, waar kan ik die sleutel laten bijmaken??

Gr 8)

Naast de dealer bij weinig bedrijven volgens mij. Ik weet dat er in Den Haag aan de Rijswijkseweg een sleutelboer zat die het kon. Of ie er nog zit en hoe hij heet moet je me niet vragen aub  8)
Toch meer dan je denkt en (voor ons) dichterbij Walter: In Alphen ad Rijn de Alphense Sleutel Specialist aan de Hoofdstraat (centrum), kan originele (YMOS) Volvosleutels op code leveren, met of zonder chip, onbekende codes uitlezen/dupliceren en vlg mij ook inprogrammeren. Zit in Eindhoven ook een soortgelijk bedrijf - kom ik nog op terug.
Volvo Power For Life !

thuur

Nou jullie geloven het nooit!

Gister eindelijk een nieuwe sleutel verkregen!! Ben langs de sleutelboer van Limboland gegaan en die meneer keek eerst moeilijk maar heeft met enig vakwerk een perfect passende sleutel gemaakt.

Zonder chip dus! De auto start en rijdt als een trein (as usual). Meteen maar de verzekeringspolis laten aanpassen want ik profiteer nu van een 'korting van maar liefst 32 euro per jaar!'. Dus die 8 euro krijgen ze nog  ::) ;)


Gr 8)

donky73

In aanvulling op mijn 'wie ben ik'-verhaal met de laatste aanvulling:

....heb m'n eerste probleempjes al ontdekt...
Ga Nordicar (onbedoeld) lastigvallen met het uitvallen bij koude start etc etc . Dat staat inmiddels ook ergens anders, onder LPG geloof ik.

Heb nog wel een andere vraag: klopt het dat je 'iets' over de staat van de motor kunt zeggen door te voelen of hij zuigt bij de olievuldop? En wat zegt dat? Als hij niet zuigt of blaast? (In mijn geval)

Ik hoor wel ...


De auto van Fearless zie ik in min buurt vaak rondrijden...Ook een leuke!!!

thuur

Citaat van: donky73 op 25-05-2005 18:26:32
In aanvulling op mijn 'wie ben ik'-verhaal met de laatste aanvulling:

....heb m'n eerste probleempjes al ontdekt...
Ga Nordicar (onbedoeld) lastigvallen met het uitvallen bij koude start etc etc . Dat staat inmiddels ook ergens anders, onder LPG geloof ik.

Heb nog wel een andere vraag: klopt het dat je 'iets' over de staat van de motor kunt zeggen door te voelen of hij zuigt bij de olievuldop? En wat zegt dat? Als hij niet zuigt of blaast? (In mijn geval)

Ik hoor wel ...


De auto van Fearless zie ik in min buurt vaak rondrijden...Ook een leuke!!!

Ook al is het heel grof natte vingerwerk:

Ja, als de motor lichtelijk zuigt bij de vulopening is de carterdruk goed. Als ie iets meer toeren gaat maken zal de onderdruk (zuigende werking) ook lichtelijk toenemen.

Als ie blaast heb je een verhoogde carterdruk. Dat is vaak niet goed (compressieverlies), maar kan motor-eigen zijn of in Volvo-gevallen: eerst kijken naar de carterontluchting, en heel snel welteverstaan!! Als je flametrap dicht zit blaas je zo de krukaskeerring eruit (zwakste schakel eerst). Die kost 35 euro, het monteren ervan zo'n 600 euri :-X (bak moet er onderuit). Vlug nazien dus!


Gr 8)

PS: "leuke" is een wel een zwaar understatement he!! ;)

donky73

Citaat van: thuur op 25-05-2005 23:44:10
Citaat van: donky73 op 25-05-2005 18:26:32
In aanvulling op mijn 'wie ben ik'-verhaal met de laatste aanvulling:

....heb m'n eerste probleempjes al ontdekt...
Ga Nordicar (onbedoeld) lastigvallen met het uitvallen bij koude start etc etc . Dat staat inmiddels ook ergens anders, onder LPG geloof ik.

Heb nog wel een andere vraag: klopt het dat je 'iets' over de staat van de motor kunt zeggen door te voelen of hij zuigt bij de olievuldop? En wat zegt dat? Als hij niet zuigt of blaast? (In mijn geval)

Ik hoor wel ...


De auto van Fearless zie ik in min buurt vaak rondrijden...Ook een leuke!!!

Ook al is het heel grof natte vingerwerk:

Ja, als de motor lichtelijk zuigt bij de vulopening is de carterdruk goed. Als ie iets meer toeren gaat maken zal de onderdruk (zuigende werking) ook lichtelijk toenemen.

Als ie blaast heb je een verhoogde carterdruk. Dat is vaak niet goed (compressieverlies), maar kan motor-eigen zijn of in Volvo-gevallen: eerst kijken naar de carterontluchting, en heel snel welteverstaan!! Als je flametrap dicht zit blaas je zo de krukaskeerring eruit (zwakste schakel eerst). Die kost 35 euro, het monteren ervan zo'n 600 euri :-X (bak moet er onderuit). Vlug nazien dus!


Gr 8)

PS: "leuke" is een wel een zwaar understatement he!! ;)


Leuk is inderdaad een ernstig understatement...
Hij is gaaf!

Maar nu! hoe gaan we onderstaande aanpakken???
Ik, leek, weet waar de motor zit, daar houdt het ergens op...
en dan onderstaande opdracht meekrijgen! :-\
eerst kijken naar de carterontluchting, en heel snel welteverstaan!! Als je flametrap dicht zit blaas je zo de krukaskeerring eruit

Iemand in de buurt die dit snapt? Iemand met een handzame uitleg met foto's?

Reitse

Als je omgeving die je in je profiel als Zwolle omschrijft klopt, dan vast wel ;)