Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RonnieDuck

Ik ga zo langzaam ook beginnen met deze upgrade op mijn 850 T-5. Ik heb de schijven reeds besteld bij een lokaal tunings bedrijf. Betreft een gegroevde 302 schijf. De brakets zijn ook onderweg.
Alleen dus even de remblokken bestellen. Dit gaan Ferrodo's worden. Heb al een leuke leverancier gevonden.

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

mehn

Citaat van: RonnieDuck op 07-09-2005 14:17:03
Ik ga zo langzaam ook beginnen met deze upgrade op mijn 850 T-5. Ik heb de schijven reeds besteld bij een lokaal tunings bedrijf. Betreft een gegroevde 302 schijf. De brakets zijn ook onderweg.

Welke velgen heb je?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RonnieDuck

Titan!!! maar had persus daar had het ook wel meegekunt
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

mehn

Citaat van: RonnieDuck op 09-09-2005 17:19:53
Titan!!! maar had persus daar had het ook wel meegekunt

OK, ik dacht ff dat je Columba's had, dan gaat het helaas niet  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Goeg

302 mm CTF schijven plus brackets gemonteerd op 850 AWD '96. Set Ferrodo blokken (zeg ik uit m'n hoofd).
Een en ander paste niet met Columbus 16" (winterbanden), noch met Persus 16" (origineel - zomerset). 

Remklauwen iets bijgevijld en 3mm spacers gemonteerd. Columbus past. REMT GEWELDIG!

Persus past (nog) niet. Als er een paar mm's van de remblokken zijn afgesleten, probeer ik het weer.

mehn

Citaat van: Goeg op 25-04-2006 22:07:19
Remklauwen iets bijgevijld en 3mm spacers gemonteerd. Columbus past. REMT GEWELDIG!

Columba ;)

Hoeveel mm moet er tussen als je niet aan de klauwen wilt vijlen?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Ik heb 302mm EBC schijven met Redstuff remblokken, maar die dingen zijn nu al zo krom als een hoepel. En egt super vind ik ze ook al niet remmen, duz binnenkort maar eens op zoek naar beter spul. BBK is me nog net ff te duur......

M a r c

Citaat van: mehn op 25-04-2006 22:26:34
Citaat van: Goeg op 25-04-2006 22:07:19
Remklauwen iets bijgevijld en 3mm spacers gemonteerd. Columbus past. REMT GEWELDIG!

Columba ;)

Hoeveel mm moet er tussen als je niet aan de klauwen wilt vijlen?


Minimaal 8mm.... en naarmate de remblokken slijten schuift het zwevende gedeelte van de klauw steeds meer naar binnen. Dus als de blokken op de helft zijn kunnen de spacers ertussenuit, je kunt de blokken ook terugvijlen  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Hylco

Citaat van: Jeroentjuh op 09-06-2006 18:45:36
Ik heb 302mm EBC schijven met Redstuff remblokken, maar die dingen zijn nu al zo krom als een hoepel. En egt super vind ik ze ook al niet remmen, duz binnenkort maar eens op zoek naar beter spul. BBK is me nog net ff te duur......

Ik hoop maar dat jij een veel agressivere remstijl erop na houdt dan ik..... Heb net dat zelfde setje laten monteren bij ET. Achter moeten nog brembotjes komen (EBC is er schijnbaar niet), maar de leverancier van ET heeft tot 2 x toe de verkeerde schijfjes gebracht. Eerst voor een "gewone" V70, daarna per spoedcourier schijfjes voor een 850. Dat terwijl Marc zelfs m'n kenteken had doorgegeven zodat ze het konden opzoeken. Nu heb ik dus een excuus voor nog een ritje richting Moergestel  ;)

M a r c

Nee Hylco, jij hebt de hittebehandelde 302mm CTF remschijven en niet de EBC.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Ja ik kan zeggen dat je met die CTF's geen schrik moet hebben van krom trekken  ;D

Zelfs met mijn late braking style op de Nürburgring zijn ze niet krom te krijgen (in tegenstelling tot alle vorige schijven die ik had geprobeerd)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Emiel

Citaat van: JCviggen op 08-09-2006 10:25:42
Ja ik kan zeggen dat je met die CTF's geen schrik moet hebben van krom trekken  ;D

Zelfs met mijn late braking style op de Nürburgring zijn ze niet krom te krijgen (in tegenstelling tot alle vorige schijven die ik had geprobeerd)

Als het bij Jan recht blijft is het goed spul...


;D

Hylco

Citaat van: Emiel op 08-09-2006 14:24:27
Citaat van: JCviggen op 08-09-2006 10:25:42
Ja ik kan zeggen dat je met die CTF's geen schrik moet hebben van krom trekken  ;D

Zelfs met mijn late braking style op de Nürburgring zijn ze niet krom te krijgen (in tegenstelling tot alle vorige schijven die ik had geprobeerd)

Als het bij Jan recht blijft is het goed spul...


;D

Dan is het nu alleen nog maar een kwestie van ff rustig aan tot ze ingesleten zijn :D Maandag nog ff ET bellen en daarna door naar het volgende setje onderdelen dat beter kan.

BasV70

Ik ben me aan het orienteren om ook de overstap van 280 naar 302 te maken. Daarbij wil ik in eerste instantie eigenlijk gewoon bij originele Volvo onderdelen blijven.  :eusa_clap:

Ik lees hier op het forum dat je feitelijk met andere brackets voor de remklauwen en andere schijven de overstap moet kunnen maken. Nu werd mij echter door de dealer verteld dat ik naast de andere brackets en schijven toch ook echt andere klauwen en blokken nodig heb.  Is het nu zo dat vanuit Volvo het ombouwen met alleen andere brackets en schijven niet wordt ondersteund (wellicht vindt men dit onverantwoord :eusa_snooty: )?? Is de ombouw bij een diesel-auto anders?? Of heeft de dealer mij niet helemaal begrepen??  ???

Als het echt mogelijk is om alleen maar met andere brackets en schijven om te bouwen, heeft iemand dan de juiste onderdeelnummers daarvan voor me? Ik heb al in Vadis zitten loeren, maar kwam er zo snel niet uit.

Alvast dank!

Gr.  :)

Eugene

het enige wat je nodig hebt is 2 302mm brackets en 2 302mm schijven. Brackets zijn ruilonderdelen dus je meot de oude inleveren. Onderdeelnummer weet ik niet, want kan nu niet bij vadis.

If it's not blown, it sucks...