EEN 3'' CATLOZE DP UPDATE en VRAAG- Page 9

Gestart door The Driver, 15-11-2005 12:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvos60t5

#45
Citaat van: marcelV70R op 18-11-2005 03:37:20
Citaat van: volvos60t5 op 16-11-2005 14:20:32
Citaat van: The V70R Driver op 15-11-2005 12:31:13

hoe duur is  zo 'n stukje staal dan?? ;D

Marcel
Zelfs met korting (als je die ergens kan krijgen) blijft het veel geld...........
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Mooie cijfers johann!!

Zijn er nu al filmpjes van de SD II of de nieuwe S60R?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Johann

Citaat van: volvos60t5 op 18-11-2005 15:40:33
Zijn er nu al filmpjes van de SD II of de nieuwe S60R?

Jan heeft wel een klein filmpje ergens van de SD2 "rev1" op de ring.
SD2 doet 't nog niet goed, zit een bug in die er zo nog niet uit is..  :-\

S60R is niet veel aan te beleven, chip en verlaging verder niets aparts.

Paul75

Zou zon catloze downpipe ook voor een diesel effect hebben? Vraag me af wat je ermee bereikt.
Gr Paul
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

The Driver

volgens mij krijg je dan echt een rooksliert om jaloers op te zijn ;D

Rudi

Citaat van: ed op 15-11-2005 13:17:10
Citaat van: Edwin op 15-11-2005 13:03:54

Mooi verhaal man!!  ;D  Klinkt goed!
Zou de ervaring hetzelfde zijn bij alsje van een standaard 850 T-5 overgaat op DP mèt racekat?

gr. Edwin.  8)

Ben ik ook erg benieuwd naar. Is de winst met een racekat (een goede) gelijk aan die van een lege downpipe? En hoe zit het met de sound? Is die ook wat heftiger als origineel met een racekat?

Ik heb dus een racecat,maar als ik dit zo lees had ik 1 zonder moeten hebben.

Denk dat er een aardig snelheidsverschil in zit.

Heb het al vaker gezegd,die 3" DP met complete Ferrita catback doet onderin niet veel meer dan met chip in geval van mijn auto dan.Pas boven de 4000rpm en snelheden boven de 160/180km/u is hij aanmerkelijk sneller op de 260,vooral boven de 200km/u....al met al een mooie upgrade,ook het geluid is waanzinnig...maar toch is die bijna 2000€ een aardige investering die maybe toch aan de dure kant is,tenminste wat er over geschreven werd hier destijds...nu met die koude temperaturen zal het verschil wel kleiner zijn tussen geen cat en 1 met,weet het niet...

Dat ik geen spijt heb komt mede dat ik de auto aardig gebruik,en de turbo iets ontzie op deze manier......
Dr.Go-Fast...

ed

Bedoel je dan dat jouw auto niet veel meer doet met DP met racecat en eindpijp dan standaard met alleen chip? Ik snap je verhaal niet helemaal.

Ik denk dat je weldegelijk blij mag zijn met een racekat. Jij hoeft niet te sleutelen voor een keuring, en dat is zeker ook wat waard hoor!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Citaat van: ed op 19-11-2005 00:17:34
Jij hoeft niet te sleutelen voor een keuring, en dat is zeker ook wat waard hoor!

Ach, een heel jaar rijplezier zonder de kat. Wat is dan een uurtje sleutelen?  ;D 8) 8)

The Driver


fearless

Ik ben vanaf vandaag ook KAT loos. WOW wat een geluidje in combinatie met mijn Ferrita.  ;D

Vulk

Citaat van: fearless op 19-11-2005 12:53:58
Ik ben vanaf vandaag ook KAT loos. WOW wat een geluidje in combinatie met mijn Ferrita.  ;D


Prestaties zijn hetzelfde gelezen veronderstel'k?

martijn.

Citaat van: fearless op 19-11-2005 12:53:58
Ik ben vanaf vandaag ook KAT loos. WOW wat een geluidje in combinatie met mijn Ferrita.  ;D


Heb je vanaf het spruitstuk een dikkere pijp of heb je alleen de kat. leeg gemaakt.


fearless

Citaat van: martijn. op 19-11-2005 19:02:56
Citaat van: fearless op 19-11-2005 12:53:58
Ik ben vanaf vandaag ook KAT loos. WOW wat een geluidje in combinatie met mijn Ferrita.  ;D


Heb je vanaf het spruitstuk een dikkere pijp of heb je alleen de kat. leeg gemaakt.



Alleen de Kat is leeg. Zit nu een buis doorheen.

Prestatie's zijn naar mijn id. gelijk gebleven. Knalt zo af en toe wel mooi in de uitlaat.  ;D

klaas850

Heb een 3" raceDP (zonder kat) en een ricachip op m'n 2.0 20V T5 (ex-Italie). Ik kan niet echt vergelijken met andere getunede systemen. Ik heb eerst de downpipe laten monteren en toen viel me op dat de turbo eerder begon te spoolen. Nu met de chip erbij is het feest compleet. Prachtige roffel. De turbodrukmeter loopt de wijzer uit en de grijns op m'n gezicht bij invoegen is groots.

Mocht je 't zelf willen ervaren en je bent in de buurt van Den Haag, stuur me een mailtje en we rijden een rondje....

groet, Klaas

mathh

#59
Citaat van: The V70R Driver op 18-11-2005 12:32:46
Ben erg benieuwd of iemand cijfers heeft van een V70R AWD AT met een 3''DP en een chip, wil wel weten wat dat teweeg brengt!!

Heb je al eens gevraagd:
Citeer
Gestart door The V70R Driver, Bericht door mathh
Citeer : den v70r driver op 19-03-2005 23:37:29
bij Heicosportiv.de geven ze voor een gechipte V70R AWD met standaard 265 een nieuw vermogen van 292pk over 395 Nm koppel. Dit zou een 0-100 : 6.3 moeten opleveren. kan iemand deze waarde veriferen? En is die waarde ook haalbaar met andere chiptune bedrijven die wel een soort gelijk resultaat in vermogen geven?
Want als het echt mogelijk is om van 8.3 naar 6.3sec. te gaan , ben ik zeer onder de indruk !
Gisteren en vandaag meerdere malen geprobeerd. Vanuit stationair toerental ben je eigenlijk afhankelijk van de snelheid van het oppakken. Tussen 6.9 en 7.3 seconden.
Met licht verhoogd toerental (1500) en op de rem houden 6.5 - 6.7 seconden.
Als je het toerental hoger aanzet (2500-3500 toeren) moet daar nog wel meerdere tienden van een seconde afkunnen denk ik. Niet geprobeerd.
Let wel: met Heico chip, DP en K&N vervangingsfilter. De 6.3 is dus optimistisch ingeschat voor alleen een chippie  




Zal nog eens meten tussen 100 en 200 ;)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18