lampje motormanagement/kosten

Gestart door Stephan, 01-02-2006 11:35:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Stephan op 06-02-2006 11:14:41
Trouwens thuur... jij komt uit Maastricht.... en bent benieuwd naar de sensor.... Je werkt toch niet toevallig bij volvo?????

:o Ja bij Biermans zeker :o :-X

Nee niet echt. Behalve dat ik 3 van die bakstenen heb, ben ik niet verbonden aan Volvo :P

Maar vanwaar je vraag? Woon je in de buurt?


Van een luchtdruksensor heb ik nog nooit gehoord, ik moet me maar weer eens bijlezen in mijn prive collectie aan Volvo documentatie ;D


Gr 8)

Stephan

Het was een beetje cynisch bedoeld eigenlijk... Zou wel een grap zijn dat een Volvo-monteur via het forum aan zijn kennis zou komen. Niets ten nadele van het forum trouwens. Ik ben volgens mij wat betreft het "lampje-probleem" goed geholpen. Moet alleen nog langs de dealer: BIERMANS. Ik krijg nog net geen kippevel bij het typen van de naam. Misschien is dat wel zo als ik in de loop van de week ga i.v.m. de bevindingen m.b.t. het lampje.

Ik kom dus uit de buurt: werk in Maastricht en woon in Berg en Terblijt. Verstand van auto's heb ik weinig. Maar des te meer van hypotheken, verzekeringen, sparen, beleggen enz. Kortom: financieel advies.
mr. cross country

thuur

Citaat van: Stephan op 06-02-2006 14:34:17
Het was een beetje cynisch bedoeld eigenlijk... Zou wel een grap zijn dat een Volvo-monteur via het forum aan zijn kennis zou komen. Niets ten nadele van het forum trouwens. Ik ben volgens mij wat betreft het "lampje-probleem" goed geholpen. Moet alleen nog langs de dealer: BIERMANS. Ik krijg nog net geen kippevel bij het typen van de naam. Misschien is dat wel zo als ik in de loop van de week ga i.v.m. de bevindingen m.b.t. het lampje.

Ik kom dus uit de buurt: werk in Maastricht en woon in Berg en Terblijt. Verstand van auto's heb ik weinig. Maar des te meer van hypotheken, verzekeringen, sparen, beleggen enz. Kortom: financieel advies.

Kijk... 8) En daar heb ik dan weer weinig verstand van ;D

Ik heb inmiddels een Biermans-allergie, ondanks dat ie bij mij om de hoek ligt. Zelfs voor een pakking ga ik naar Geleen, daar word je tenminste wel serieus genomen met je lullige bestelling voor je oude grafbak ::)


Gr ;)

Stephan

Ook als een Biermans-allergie. Mijn heeft reed altijd volvo en heeft na wat uitstapjes naar rover en chrysler nu een xc90 t6. Ook hij is niet te spreken over biermans en gaat naar Klein in Heerlen. Net als mij collega. Vol lof over Klein in Heerlen maar niet te spreken over Biermans. Ik ging eerst ook naar Klein maar omdat het bij mij om de hoek is, gaf ik Biermans het voordeel van de twijfel. Resultaat: 600 euro lichter en nog steeds een brandend controlelampje.
By the way" als iemand mij helpt met technische vragen, kan men bij mij terecht met vragen op financieel gebied. Natuurlijk niet op het forum, maar mailen kan altijd.

Waar woon je in Maastricht?
mr. cross country

thuur

Citaat van: Stephan op 06-02-2006 15:27:23
Ook als een Biermans-allergie. Mijn heeft reed altijd volvo en heeft na wat uitstapjes naar rover en chrysler nu een xc90 t6. Ook hij is niet te spreken over biermans en gaat naar Klein in Heerlen. Net als mij collega. Vol lof over Klein in Heerlen maar niet te spreken over Biermans. Ik ging eerst ook naar Klein maar omdat het bij mij om de hoek is, gaf ik Biermans het voordeel van de twijfel. Resultaat: 600 euro lichter en nog steeds een brandend controlelampje.
By the way" als iemand mij helpt met technische vragen, kan men bij mij terecht met vragen op financieel gebied. Natuurlijk niet op het forum, maar mailen kan altijd.

Waar woon je in Maastricht?

Probleem van Biermans is dat ie geen r*k geeft om auto's. Alleen maar geld genereren met leasebakken en nieuwe tot bijna nieuwe auto-verkoop.

Als je het terreintje op komt gereden zie je dat iedereen zich omdraait ("daar heb je weer zo'n oud lijk.."). Laten je minutenlang aan de balie staan wachten zonder naar je te kijken en noem maar op. De hele houding deugt niet :P


Rest via PB ;D

Gr 8)

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 03-02-2006 21:45:06
1275342 is een luchtdruksensor (alleen Turbo modellen)

En die registreert de hoogte waarop zich de auto bevindt en hoort bij de instrumentatie (boordcomputer/ECC/etc.) ???


Gr :-\

Johann

Citaat van: Gringo op 03-02-2006 10:37:29
Stephan,

Uiteindelijk heeft het doorzoeken van het garagebedrijf in het dorp waar ik woon, die Peugeot-specialist zijn, geleid tot het oplossen van het steeds brandende lampje.
Men heeft een "gever" vervangen, die zit volgens mij in het inlaatspruitstuk. Het Volvo onderdeelnummer is 1275342. (althans volgens de factuur). De kosten van de gever waren EUR 99, plus een uurtje arbeidsloon van EUR 40, plus uitlezen diagnoseapparatuur door Volvo en nog wat kleine dingetjes, zoals BTW, uiteindelijk kostte het hele grapje me EUR 212, incl de BTW.

Citaat van: thuur op 07-02-2006 22:19:22
Citaat van: Jeroentjuh op 03-02-2006 21:45:06
1275342 is een luchtdruksensor (alleen Turbo modellen)

En die registreert de hoogte waarop zich de auto bevindt en hoort bij de instrumentatie (boordcomputer/ECC/etc.) ???


Gr :-\


Die bewuste sensor zit voor bij de de ruitensproeier vloeistof dop en het duur maar liefst 1 minuut om zo'n ding te vervangen. Je hoeft zelfs geen reset te doen want als ie werkt dan reset de ECU, alleen M4.4 in dit geval, zichzelf...

Weer een paar mooie staaltjes van geldtrekkerij..  :o

Over die 600 Euro, voor de rechter slepen!

elmarconi

#22
Geldklopperij? Ja.
geld·klop·pe·rij (de ~ (v.), ~en)
1 het op schaamteloze wijze aan mensen proberen te verdienen

Flessentrekkerij?
Nee. :http://www.elfri.be/NL/Juridische%20informatie/Strafrecht/flessentrekkerij.htm

Geldtrekkerij? Weet niet.  ;D
--
Autogas Inside . . .

Stephan

Johan,

Zit die echt bij de ruitensproeiervloeistof in de buurt? Eerder werd gezegd dat die in het inlaatspruitstuk zit. Ik ben niet technisch dus.... Heb je het over dezelfde sensor want ik raak een beetje in de war.

Wat betreft het voor de rechter slepen.... even wachten wat ze te vertellen hebben bij volvo. Een goede advocaat heb ik al (mijn tweelingbroer).

Bedankt voor je tip maar toch graag een reactie! Gr. Stephan.

Super zo'n forum, wat een hulp en medeleven van alle liefhebbers.
mr. cross country

thuur

Dit zijn je sensors:



A AW50-42 transmission control module (TCM)
B Motronic 4.4 engine control module (ECM)
C Mass air flow (MAF) sensor
D Injectors
E Engine coolant temperature (ECT) sensor
F Idle air control (IAC) valve
G Main relay
H Ignition coil
  Ignition discharge module (IDM)
I Accelerometer
J Engine cooling fan (FC) relay
KSolenoid valve
  Pulsed secondary air injection system (PAIR)
L Central electrical unit
M Canister purge (CP) valve:
N Air conditioning (A/C) pressure sensor
O Pressure switch (Pressostat)
P Pulsed secondary air injection system (PAIR) pump
Q1 Front knock sensor (KS)
Q2 Rear knock sensor (KS)
R Pulsed secondary air injection system (PAIR) pump relay
S Pulsed secondary air injection system (PAIR) valve
T Turbocharger (TC) control valve
U Boost pressure control (BPC) valve pressure servo
V Atmospheric pressure sensor
X Outside temperature sensor

(RPM sensor, TPS en nokkenassensor staan er niet op)

De atmosferische druk sensor (1275342) V:
Citeer
The atmospheric pressure sensor supplies the engine control module (ECM) with a signal describing air pressure. It provides the engine control module (ECM) with the car's height above sea level.

Atmospheric pressure sensor acts on the control of:
*boost pressure at high altitude
*injection time when starting at high altitude.

At heights above 2400 meters the following are disabled:
*leak diagnostic
*pulsed secondary air injection (PAIR) diagnostic
*mass air flow (MAF) sensor, faulty signal.

The atmospheric pressure sensor contains a piezo-electric crystal in the shape of a diaphragm. One side of this diaphragm is subject to atmospheric pressure, to other side is acted on by a contained gas. The deformation of the piezo-electric diaphragm, and therefore its resistance is proportional to air pressure.

The voltage across the sensor is a function of air pressure and, therefore, of sensor resistance.
Voltage can vary between 0V and 5V.

The sensor is supplied with a stabilized voltage of 5V from the engine control module (ECM).

If the signal from the atmospheric pressure sensor is faulty or missing the engine control module (ECM) adopts a substitute value.

The atmospheric pressure sensor is located by the right hood catch.


Kun je wat met deze info? Herken je er iets in?


Gr 8)

Jeroentjuh

Welke foutcode's zitten er in?
En heb je een MY98 of MY99 V70XC?

Stephan

Geen idee welke foutcodes er in zitten. Wat is het verschil tussen een MY98 en MY99? Die van mij is van 11-98 maar ik kan niet zeggen welke van de twee. Zijn er duidelijke verschillen? Ik heb een 142 kW motor.
mr. cross country

Stephan

Ha Arthur, bedankt voor de moeite en als het deze sensor is, dan zal et probleem zonder al te veel kosten op te lossen zijn. De vraag rest: ligt het inderdaad aan de sensor, of is er meer aan de hand? Aan het rijden merk ik in ieder geval niets. Ten tweede: is het dezelfde sensor als die Rob eerder al heeft vermeld? Die in het inlaatspruitstuk?

I
mr. cross country

Jeroentjuh

Citaat van: Stephan op 09-02-2006 23:11:16
Geen idee welke foutcodes er in zitten. Wat is het verschil tussen een MY98 en MY99? Die van mij is van 11-98 maar ik kan niet zeggen welke van de twee. Zijn er duidelijke verschillen? Ik heb een 142 kW motor.

Nieuwe of oude type motor....

thuur

#29
Het is wel de sensor die Rob bij nummer noemt, maar zoals je ziet zit ie niet in het inlaatspruitstuk.....

Ik ga er nog altijd vanuit dat elektrische storingen 1 oorzaak hebben. Maar zeker weten doe je dat nooit helaas :-\


Gr ;)