motoruitval 850 na 10 minuten

Gestart door quaint, 17-10-2004 10:44:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Massa-aansluitingen schoonmaken is altijd een goed idee! Ik heb het zelf ook gedaan en merk dat de ABS een stuk constanter gedrag vertoont (lampje flikkert niet meer en gaat meteen uit na de klik). Ook beter voor m'n eigen gemoedsrust om te weten dat er geen stroomlek is wat over tientallen ohms warmte moet opbouwen. In een auto hebben we het snel over amperages waar je niet als menselijke geleider tussen wilt zitten..  ;D

Gr 8)

quaint

Ik rij nu al twee dagen rond zonder problemen. Waarom;

geen airco aan,
geen storlverwarming aan en
geen aanjager aan.

Auto rijd perfect (alle ruim 170 pk uitgeprobeerd vanavond!!!)

Toch heeft het iets te maken met een meer stroomgebruik. Zodra ik iets meer stroom gebruik heb ik problemen. Echter het eerst na 10 minuten. Wie het weet mag het zeggen.

Ik wil uiteraard iedereen bedanken voor de oplossingen maar ik heb wel het idee met veel oplossingen dat deze zich altijd kunnen voordoen en niet specifiek eerst na 10 minuten. (in combinatie met mijn airco/aanjager of stoelverwarming)

ik ben heel benieuwd naar goede suggesties

Zippo

Ik zou haast voor 99,9% aan 't contactslot(blokje) denken.
Wat heeft jouw auto onderhand gelopen??

Dit is een vaker voorkoment geval bij een 850!!
Kijk hier maar voor meer info voor 't vervangen!!! ;)

Succes.

ECG._T5R

Scuba is het niet de halgever die je bedoelt???

quaint

Zippo, bedankt voor jouw reactie.

Ik wil graag jouw oplossing volgen, maar bij jouw oorzaak moet ik ook na 100 meter een probleem hebben en dat heb ik pas na 10 minuten. Of heb ik ongelijk in mijn redenatie. Ik stel deze vraag omdat ik al heel veel kosten heb moeten maken en ik nu eerst probeer te beredeneren wat het probleem kan zijn. Uiteraard met de hulp van het 850-forum.

ed

Citaat van: s©ub@ op 20-10-2004 00:08:44
ik zou de naam van het kreng niet weten maar...

het lijkt op een fout in de sensor achter de as waaraan de rotor verdeelt zit in de verdelerkap. mijn T5 had hetzelfde euvel, deel voor deel vervangen en na veel proberen en veel puzzelen toch een keer een ander verdelerhuis (inclusief sensor) geplaatst en sindsdien niets meer aan de hand...

Het is niet de nokkenas positie sensor? Ik ben erg benieuwd wat je bedoelt!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Derks

#21
Zou het de radiator Fan kunnen zijn die na tien minuten aanslaat?
Dit in het kader van extra stroom verbruik.

gr derks

s©ub@

halgever was inderdaad het woord wat ik zocht! thx ECG._T5R
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

ed

Is dat ook te vinden in Vadis?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

quaint

nokkenaspositiesensor ook al vervangen, echter geen resultaat

2.0keijzer

Quaint, vervangen dat contactslot!! Hier gaat stroom doorheen, en wanneer de contacten om welke reden dan ook onvoldoende geleiden krijg je problemen.
Zo'n blokje kost ca. 60.- bij de dealer, ik kocht een goeie op de sloop voor 10.-.

Let op: veel voorkomend euvel bij '95 modellen, koop dus op de sloop iets waar een lagere datum in staat. Komt je auto uit 95: Zeker dat het je contactslot is!

Monteren kost ca. 10 minuten, je hebt wel een lange dunne torx nodig....

quaint

Ga ik zeker proberen. Mijn vraag is nog wel waarom ik geen problemen heb na bijvoorbeeld 100 meter rijden en wel na eerst 3 kilometer?


quaint

#27
Ik heb ondertussen weer een aantal keren stil gestaan. V ervelend.

Vandaag heb ik wat tips uitgevoerd die verschillende mensen gepost hebben. Vlamdemper schijnt wel constant met olie vol te zitten. Gasklep was ook zeer smerig en aangekoekt met olie. Tijdens het monteren kwamen de drie volgende vragen op.

Wat voor functie heef het relais links op de gasklep?

Ik miste een stukje slang lijkt het. Vanaf de gasklep naar een busje met twee uiteinden. Stukje buis tussen gezet. Maar welke kant van het busje moet boven. De zwarte of de witte kant. Ik heb er voor gekozen om de witte onder te doen, aangezien het ontluhctingsbuisje ook wit is. Is dit juist?

De beluchtingsbuisjes komen n.m.m. uit bij een zwarte bus rechtsvoor onder de koplampen. Wat is precies de functie van deze bus? Mag ik er druk opzetten om door te spuiten?

Graag een antwoord op mijn vragen.


thuur

Citaat van: quaint op 23-10-2004 18:53:20
Ik heb ondertussen weer een aantal keren stil gestaan. V ervelend.

Vandaag heb ik wat tips uitgevoerd die verschillende mensen gepost hebben. Vlamdemper schijnt wel constant met olie vol te zitten. Gasklep was ook zeer smerig en aangekoekt met olie. Tijdens het monteren kwamen de drie volgende vragen op.

Wat heb je precies gedaan? Vlamdover/gasklep gereinigd? Vacuumslangen nagekeken?

Als de olie terugkomt in je luchtkanaal (vlamdover/gasklep) heb je hoogstwaarschijnlijk je olieafscheider defect. Zwarte pot onder het inlaatspruitstuk. Niet al te duur als je het zelf doet, wel een aardig klusje aangezien je inlaatspruitstuk los moet (en dat kan wel eens moeilijk zijn. Zoek maar eens op het forum en kijk eens in het weblog van konniekip).

Citeer
Wat voor functie heef het relais links op de gasklep?

Relais ??? Bedoel je dat zwarte blokje waar die (3 polige) stekker in zit? Dat is een potentiometer welke de stand van je gasklep 'weet'. Nodig voor de inspuitcomputer.

Citeer
Ik miste een stukje slang lijkt het. Vanaf de gasklep naar een busje met twee uiteinden. Stukje buis tussen gezet. Maar welke kant van het busje moet boven. De zwarte of de witte kant. Ik heb er voor gekozen om de witte onder te doen, aangezien het ontluhctingsbuisje ook wit is. Is dit juist?

De beluchtingsbuisjes komen n.m.m. uit bij een zwarte bus rechtsvoor onder de koplampen. Wat is precies de functie van deze bus?

Een foto zou wonderen doen, want ik heb geen idee waar je op doelt.. Misschien kun je een foto linken van bay13 of ozbrick en dan wat tekst erbij plaatsen?

Citeer
Mag ik er druk opzetten om door te spuiten?

Als de buisjes/slangen dicht zitten (verstopt) dan heeft het weinig zin om ze te proberen open te krijgen. Waarschijnlijk is het rubber al dusdanig verhard dat t gaat scheuren. Remmenreiniger is een prima middel om aangekoekte troep weg te krijgen. Let wel: het is niet zo zeer bedoeld om rubber en plastic te behandelen. Een langdurige behandeling kan je rubber dus aantasten. Je zou ook kunnen proberen het door te prikken en dan remmenreiniger erdoorheen. Nieuwe slangen zou ik je echt aanraden.

Overigens heb je weinig te verliezen, als ze verstopt zijn of aan het verharden, kun je het best proberen met de karcher. ;)

Citeer
Graag een antwoord op mijn vragen.

Bij deze ;)


Gr 8)

quaint

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de gasklep geheel schoongemaakt. Ook de vlamdover weer eens schoongemaakt. Dit doe ik regelmatig omdat anders de olie er ergens anders uitkomt. (bv via oliepijlstok) Is mij helaas een keer gebeurd. Dure diagnose bij de Volvo garage. En dure olie. Sindsdien geen overmatige druk meer op het systeem. En geen lekkage meer. Verder de zichtbare vacuümslangen schoongeblazen met lucht. Het blokje is inderdaad de potentiometer.

Het stukje slang vanuit de gasklep naar het busje zwart/wit wat ik miste is te zien op de onderstaande foto. Zo te zien lijkt het dat ik hem verkeerd erin heb gedaan. Kan dat kwaad? De werking van het busje zou vermoeden van wel.

(Het lukt mij niet om de eerste foto van Bay13, 850 EGR removal, ertussen te plaatsen)

Sinds de "grote schoonmaak" van vorige week geen problemen meer gehad met rijden. Hij slaat niet meer af en rijdt goed. Wel onder de volgende voorwaarde;

Geen airco aan
Geen Fan aan
Niet in de D voor het verkeerslicht.

Ik begrijp dat dit natuurlijk verre van relax rijden is in een Volvo, maar wie kan er gezien de drie bovenstaande oplossingen een goede tip geven.

Naar mijn mening zou het dus niet aan bijvoorbeeld het contactslot kunnen liggen of slechte massaverbindingen. Het lijkt erop dat bij extra stroomgebruik boven normaal de motor afslaat door geen benzine meer te geven. De verlichting etc blijft gewoon branden.