YES....EEN Volvo 850 gekocht !!!!!!

Gestart door marcel69, 03-05-2006 22:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel69

Beste mede volvo (st)rijders ..bedankt voor jullie reacties..ik heb uiteindelijk toch de auto gekocht.  Na een gesprek met Dennis was ik helemaal overtuigd.
De vorige eigenaar is een "gewone"man en een zeer vriendelijke ook. Hij heeft naar eer en geweten gehandeld en daarvan ben ik overtuigd. Hij wist niet dat het een 10 v was omdat hij er geen verstand van had en gewoon 4 kleppen per cilinder rekende. Hij nam zelf initiatief om de dealer te bellen die het voor hem uitzochten.

Ik heb natuurlijk een flinke proefrit gemaakt en was zeer onder de indruk. De automaat schakelde als een zonnetje en de motor ronkte heerlijk. De motor zag er spik en span (droog) en niet gecleaned uit. Ik zat als een prins in zijn koets en mijn vrouw die achter in zat, had de benen over elkaar en had nog beenruimte over. Dit alles was gisteren, vandaag zat ik dus (na het telefoongesprek met Dennis gisteravond) om 11.15 uur in de trein naar Breda. Ik was er om 13.40 uur en werd netjes opgehaald met de Volvo. We schreven het kenteken over op mijn naam en ik rekende netjes af. Na een handdruk en een wederzijds "dank je wel" stapte ik in "MIJN" Volvo 850 10v alsof ik niets anders was gewend. Ik zette de automaat in de D van drive en begon mijn terug reis naar Zwollywood. Dit ritje van dik 160 km viel me reuze mee...de airco stelde ik in op 22 graden en ik zong zelf een liedje om de stilte in de auto te verbreken (radio nog niet gemonteerd :) Wat een rust in die koets zeg.....
De automaat pakte vlot op en ik had de hele tijd het vermoeden dat mijn portemonee niet dik genoeg was voor de benzine verbruiker. Maar....niets was miner waar ik heb toch zo rond de 1 op 13 gereden en dit had ik absoluut niet verwacht.
Nu alleen nog even de auto verder na laten kijken, gastank er in en rijden maar. Met een km. stand van 176000 km moet ik toch zeker een hele tijd kunnen blijven kachelen.
In de nabije toekomst wil  ik nog een keer op zoek naar een paar mooie lichtmetalen velgen en laat ik nog een paar krasjes en deukjes wegwerken. Maar voor nu...RIJDEN MAAR !!!! Mijn vrouw was ook razend enthousiast na een korte uitleg over het automaten gebruik sprong ze achter het stuur. Wel leuk om te zien zo'n vrouwtje van 1.72 en 58 kg achter het stuur van zo'n grote stoere Zweed, je zag haar gewoon groeien. Ze zal nog vele km. met hem samen moeten doen maar gelukkig ben ik niet jaloers  ;)

In ieder geval hoop ik nog veel ervaringen te mogen delen met jullie in dit forum en zoals beloofd zal ik morgen foto's maken en zo snel mogelijk plaatsen.

Groetjes ..Marcel
"Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspeigel met een politieauto erin"

Stingray

Reclameblok tijdens Top-gear, kan dus ff snel reageren  ;)

gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee man!!!
Jammer dat ik nog niet kan roepen dat het een mooie bak is (maar dat kan haast niet anders  :) (foto)


Cheers,
Stingray

Emiel

Welkom en gefeliciteerd met een virus waar je nooit meer vanaf komt.... ;D

elmarconi

Citaat van: eugene op 04-05-2006 18:32:54
Er zit qua drivability neit veel verschil tussen een 10v en een 20v. Alleen als je vaker hoog de toeren in gaat zul je verschil merken. Als je normaal rijd is een 10v zelfs nog iets sterker en soepeler onderin dan een 20v. Beide zijn zoals al gezegd zonder problemen met LPG uit te rusten en zijn er ook sterk genoeg voor.

As he stated before...
--
Autogas Inside . . .

randolf

Leuk dat je zo enthousiast bent,weet heel zeker dat je een goede aankoop gedaan hebt,
Heeeel veel geluk ermee!

elianmars

Gefeliciteerd met de aankoop, Marcel!  :D

randolf

ps.
Marcel,check wel regelmatig je oliepeil zolang je keerring niet vervangen is,las dat je vrouw 1000km per week gaat rijden,dus elke 1000 ff checken,1 liter op 1000km is trouwens niet abnormaal,
gewoon een tip,

Suc6

elmarconi

Marcel, wat heb je als logootje, iets van http://nl.msnusers.com?
Het blijft bij mij maar mekkeren om een .NET login code.  En daar heb ik geen zin in. Druk nu erg vaak op Cancel... Kun of wil je je logootje niet op imageshack mikken?
--
Autogas Inside . . .

IRH

Als 1 type een mooie roffel heeft, is het wel de 10-klepper.... ;D