Auteur Topic: 1e foto update ! 854 schoonmaken na 1.5 jaar parkeren... onder bomen  (gelezen 6907 keer)

Rayman

• MK VI GTI
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: 1e foto update ! 854 schoonmaken na 1.5 jaar parkeren... onder bomen
« Reactie #30 Gepost op: 04-10-2006 11:35:31 »
Door middel van machinaal aanbrengen (wrijving) smelt de teflon laag in de porien van je lak. Deze laag wordt inderdaad bikkelhard...

Enig idee hoe je dit ooit kan "strippen" ?

Strippen...waarom zou je? :eusa_eh:

Of gewoon NXT er overheen zetten ?

Naar mijn weten is dit prima. Je spaart je een bak geld uit en als je er zelf aardigheid aan hebt (zoals Gmid al meldde) heb je hier net zoveel aan.
(Just my two cents)
Dark Side of the Force is German

Gmid

• Geert Middelman
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 GLT 1992
« Reactie #31 Gepost op: 04-10-2006 11:54:47 »
Voor een teflon laag, moet je toch wel proberen te zorgen dat de lak echt 100% schoon en gaaf is. Dus niet alleen was, maar ook uitgebreid cleanen, en het liefst ook kras vrij maken door te polijsten.

Ik heb genoeg auto's gezien waar de poetskrassen gewoon onder de teflon laag zichtbaar waren. Daar doe je achteraf helemaal niets meer aan. Dat zou toch zonde zijn van het geld wat je in de teflon laag steekt.
Volvo C30 '12

Gmid

• Geert Middelman
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 GLT 1992
« Reactie #32 Gepost op: 04-10-2006 12:19:22 »
 :eusa_silenced:

;D

De teflon is als het goed is zo ontzettend hard en glad, dat wassen, en kleinen genoeg moet zijn. Cleaner heeft geen effect, omdat dat normaal 'in' de lak werkt om schoon te maken. En stap2:polish heeft geen effect omdat dit de lak 'voedt' met olieen. Dus enkel wassen, en oppervlakte schoonmaken met klei zou voldoende moeten zijn.
Volvo C30 '12

Gmid

• Geert Middelman
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 GLT 1992
« Reactie #33 Gepost op: 04-10-2006 13:57:42 »
Ja je kunt NXT gebruiken om je teflon te beschermen....

Maar teflon is harder en beschermt beter dan NXT wax.

Waarom sommigen toch NXT over teflon gebruiken, is voor de glans. Teflon schijnt zn glans te verliezen na verloop van tijd. Misschien dat dat minder snel gaat als je altijd zorgt voor een NXT wax laag, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Jij hebt op je auto toch geen teflon zitten? En je vind poetsen toch leuk? Dan zou ik het gewoon bij je meguiars wax houden, eventueel gecombineerd met het stappen plan. Of ipv het stappen plan, color X gebruiken. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar uit heeeele betrouwbare bron (begint met een R, eindigt op man), heb ik gehoord dat color x ook heel erg goed te gebruiken is.

;D
Volvo C30 '12

Gmid

• Geert Middelman
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 GLT 1992
« Reactie #34 Gepost op: 04-10-2006 13:59:26 »
Wow, jij bent even bezig geweest  :o :o
Soms kan temidden van het ICT geweld uit mijn dagelijks werk, een beetje echt werk verzetten geen kwaad. Is erg lekker zelfs.

:eusa_clap:
mee eens

Waarbij ICT uiteraard voor een andere branche vervangen moet worden, maar dat spreekt voor zich.

Gewoon een soort van ontspanning...
Volvo C30 '12