Hoeveel olie gebruikt die van jou?

Gestart door Basbb, 16-10-2006 22:11:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ZC3rr0r

Updateje olieverbruik op 5w40: 0,5 liter op 2000km.
Lijkt zelfs beter te gaan dan op 10w40???


ed

Het was opgelopen tot 1:800 (2.5 10V). Vorige maand de klepseals vervangen en nu na 1000 km nog geen merkbaar verbuik kunnen meten. Ziet er dus goed uit.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ZC3rr0r

Oke, na haast 15k km kan ik stellen dat het verbruik na de eerst 7000km sterk negatief is bijgesteld :(
Op 5w40 gebruikt het blok nu 1 liter per 3000 km, wat toch aanzienlijk hoger is dan ik op 10w40 realiseerde.

Probeer het nog eens 15k km op 5 w40, en als het met een top-end treatment van Forte niet verbeterd ga ik toch maar gewoon terug naar 10w40.

Marty__Mouse

Momenteel verbruikt de auto ongeveer 1 liter olie op 300-350 km...  :o :o :o

Wordt aan gewerkt natuurlijk.. Hopelijk is het een vastzittende olieschraapveer die los wil komen met een nachtje ATF, anders wordt het een nieuw blok... Yup, wéér een 2.5t (of eigenlijk 2.4t)..  :'(
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Ben toch wel serieus benieuwd wat nou de oorzaak is van jouw extreme olieverbruik... :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ZC3rr0r

Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2013 10:56:37
Momenteel verbruikt de auto ongeveer 1 liter olie op 300-350 km...  :o :o :o

Wordt aan gewerkt natuurlijk.. Hopelijk is het een vastzittende olieschraapveer die los wil komen met een nachtje ATF, anders wordt het een nieuw blok... Yup, wéér een 2.5t (of eigenlijk 2.4t)..  :'(

Jij doet tegewoordig tevens dienst als mistgenerator? :o
Mijn hemel wat een verbruik!

Marty__Mouse

Citaat van: ZC3rr0r op 25-07-2013 13:20:19
Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2013 10:56:37
Momenteel verbruikt de auto ongeveer 1 liter olie op 300-350 km...  :o :o :o

Wordt aan gewerkt natuurlijk.. Hopelijk is het een vastzittende olieschraapveer die los wil komen met een nachtje ATF, anders wordt het een nieuw blok... Yup, wéér een 2.5t (of eigenlijk 2.4t)..  :'(

Jij doet tegewoordig tevens dienst als mistgenerator? :o
Mijn hemel wat een verbruik!

Haha... Het is inderdaad redelijk schandalig als ik flink gas geef..  :azn:

Wat het probleem uiteindelijk is weet ik (nog) niet Koen, weet ook niet of we erachter gaan komen want als de ATF olie niets blijkt uit te richten denk ik niet dat we het blok nog open gaan trekken want dan wordt het al snel zo prijzig dat het niet opweegt.
Zeker omdat het een 2.5t is waarvan bekend is dat het niet de sterkste blokken zijn.. Het zou natuurlijk enorm balen zijn als ik nu eventueel een kapotte olieschraapveer voor veel geld laat maken en over 2 jaar alsnog een scheur in het blok oploop.
Dan liever nu meteen investeren in een goed 2.3 blok.. Kunnen we nog een beetje meer vermogen uithalen ook  :evil:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2013 14:19:17
Citaat van: ZC3rr0r op 25-07-2013 13:20:19
Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2013 10:56:37
Momenteel verbruikt de auto ongeveer 1 liter olie op 300-350 km...  :o :o :o

Wordt aan gewerkt natuurlijk.. Hopelijk is het een vastzittende olieschraapveer die los wil komen met een nachtje ATF, anders wordt het een nieuw blok... Yup, wéér een 2.5t (of eigenlijk 2.4t)..  :'(

Jij doet tegewoordig tevens dienst als mistgenerator? :o
Mijn hemel wat een verbruik!

Haha... Het is inderdaad redelijk schandalig als ik flink gas geef..  :azn:

Wat het probleem uiteindelijk is weet ik (nog) niet Koen, weet ook niet of we erachter gaan komen want als de ATF olie niets blijkt uit te richten denk ik niet dat we het blok nog open gaan trekken want dan wordt het al snel zo prijzig dat het niet opweegt.
Zeker omdat het een 2.5t is waarvan bekend is dat het niet de sterkste blokken zijn.. Het zou natuurlijk enorm balen zijn als ik nu eventueel een kapotte olieschraapveer voor veel geld laat maken en over 2 jaar alsnog een scheur in het blok oploop.
Dan liever nu meteen investeren in een goed 2.3 blok.. Kunnen we nog een beetje meer vermogen uithalen ook  :evil:

Ja oké, maar als er eenmaal een 2.3 blokje in hangt kun je toch wel het oude blok open maken? :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Citaat van: The Volvoboy op 25-07-2013 14:23:27
Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2013 14:19:17
Citaat van: ZC3rr0r op 25-07-2013 13:20:19
Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2013 10:56:37
Momenteel verbruikt de auto ongeveer 1 liter olie op 300-350 km...  :o :o :o

Wordt aan gewerkt natuurlijk.. Hopelijk is het een vastzittende olieschraapveer die los wil komen met een nachtje ATF, anders wordt het een nieuw blok... Yup, wéér een 2.5t (of eigenlijk 2.4t)..  :'(

Jij doet tegewoordig tevens dienst als mistgenerator? :o
Mijn hemel wat een verbruik!

Haha... Het is inderdaad redelijk schandalig als ik flink gas geef..  :azn:

Wat het probleem uiteindelijk is weet ik (nog) niet Koen, weet ook niet of we erachter gaan komen want als de ATF olie niets blijkt uit te richten denk ik niet dat we het blok nog open gaan trekken want dan wordt het al snel zo prijzig dat het niet opweegt.
Zeker omdat het een 2.5t is waarvan bekend is dat het niet de sterkste blokken zijn.. Het zou natuurlijk enorm balen zijn als ik nu eventueel een kapotte olieschraapveer voor veel geld laat maken en over 2 jaar alsnog een scheur in het blok oploop.
Dan liever nu meteen investeren in een goed 2.3 blok.. Kunnen we nog een beetje meer vermogen uithalen ook  :evil:

Ja oké, maar als er eenmaal een 2.3 blokje in hangt kun je toch wel het oude blok open maken? :)

Zou inderdaad kunnen, maar ik ga die operatie niet zelf doen, want dat kan ik simpelweg niet en dan is het maar de vraag of degene die het blok wisselt het interessant genoeg vind om open te gooien.. Ik ben in elk geval niet van plan om daar dan nog weer geld in te gooien. En ik weet niet wat er afgesproken gaat worden straks.. Wellicht dat de inbouwer van een ander blok straks het oude blok zelf wil hebben voor welk doel dan ook dan heb ik er natuurlijk niets meer over te zeggen...  ;)

Neemt natuurlijk niet weg dat ik wèl erg benieuwd ben wat er nu natuurlijk scheelt...  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Overigens is de olie ook altijd meteen na het bijvullen zo zwart als roet.. Kan er op de peilstok niet doorheen kijken, zo donker...
Ook na een oliewissel is het na 1x rijden direct weer zwart.

Schijnt wel een Volvo dingetje te zijn, maar als ik zag hoe mooi schoon de olie in m'n vorige auto bleef toch wel vreemd...
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

cornelis-b

6000 kilometer gereden en geen spat olie verbruikt, nog even en de teller staat op 70.000 en dan zullen we "de Duikboot" eens voorzien van nieuwe olie en filter.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ZC3rr0r

Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2013 15:46:12
Overigens is de olie ook altijd meteen na het bijvullen zo zwart als roet.. Kan er op de peilstok niet doorheen kijken, zo donker...
Ook na een oliewissel is het na 1x rijden direct weer zwart.

Schijnt wel een Volvo dingetje te zijn, maar als ik zag hoe mooi schoon de olie in m'n vorige auto bleef toch wel vreemd...

Heb ik niet echt last van met mijn blokje op 5 ton.
Olie is niet perfect goudkleurig als het eruit komt, maar zwart als roet is het ook zeker niet.

glenfiddich1983

#267
Net ongeveer 250ml bijgevuld na pak-em-beet 2500 km. Dat valt wel mee, toch?

Had vanaf de aankoop (drie maanden terug) zoveel sludge aan de stok dat peilen onmogelijk was, na een oliewissel 2500 km terug (waarbij ik kroon emperol heb vervangen door castrol magnatec) en een vakantie naar zuid Duitsland is alle sludge weg :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

twotone

Die van mij verbruikt best veel, krukaskeerring aan de bakzijde ligt eruit.. Geconstateerd bij een oliewissel gistermiddag :(

Meevallertje; ik was toch al van plan de koppeling te vervangen, omdat het druklager sinds een paar dagen laat horen dat 'ie ook nog bestaat ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

BartSluijs

Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.