LPG Systemen

Gestart door Daf46, 08-05-2007 13:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Wij zitten tegen de 1:8.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Enno


Raoul

1 op 9 op de snelweg 130 km pu

-D©©©L-

Daar is een eigen topic voor.
Citaat van: thuur op 18-10-2006 12:57:26
Welkom op het forum 8)

--> Gasverbruikdraadje <--


Veel plezier met de zoektocht ;D


Gr ;)

Een tank leegrijden met 25 liter per 100 km is haalbaar  ;D


Kizzy

Rij momenteel met een vergasser voor de gasklep doch volgende week komt er een injectie systeem in mijn 2l 20V. De vorige eigenaar heeft er meer dan 150 000 km mee gereden doch er zijn problemen bij een koude start die na jaren nog niet zijn opgelost. In mij Renault R19 16V staat een zelfde systeem omdat injectie niet kon door de gebruikte injectoren. Bij afremmen van 3 à 4000 toeren valt de motor uit. Soms gebeurt het dat het systeem overschakelt naar benzine bij het inhalen waardoor de motor verstoken blijft van gas en benzine, zeer spannend bij zo'n maneuver!
De 850 heeft een verbruik van 15L/100km. Vaak blijft hij ook op benzine rijden zoals gisteren waar ik zeker 3km moest rijden eer hij overschakelde op gas, hierdoor verbruiken we te veel benzine naar mijn zin.
Hopelijk is de investering het waard moet toch zo'n 1400€ ophoesten voor de injectors en elektronica.

vince123

vraag: ik rij een 850 lpg en heb de laatste tijd het gevoeldat er een cilinder niet meedoet als ik oplpg rij. Er zit veel minder trekkracht in de auto en ik voel een rare trilling in de auto. als ik op benzine rij heb ik hier geen last van. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Vince

Ludo

een slechte ontsteking.
vervangen: bougies, kabels, rotor, verdeelkap.... en in het slechtste geval ook nog de bobine.

Kizzy

Als je vermoed dat een cilinder minder goed presteerd kan je dat gemakkelijk zelf onderzoeken.
Je  haalt alle boegiekabels van de boegie's af en zet ze er gewoon los tegen. Dan start je de motor en neemt één voor één de kabels weg en luistert elke keer hoe de motor draait. als er één cilinder minder werkt draait de motor wat onrustig. Stel dat de motor al onrustig draait zou er bij het wegnemen van de bougiekabel van de defecte cilinder geen verschil mogen optreden in het motor geluid of toerental.
Indien je op gas rijd kan het ook zijn dat er een injector van de gas installatie slecht werkt op voorwaarde dat het een injectie systeem is.
Een motor op gas presteerd altijd minder daar gas een minder sterke explosie geeft dan benzinne.
Als je de bougie kabels lostrekt van een draaiende motor moet je goed opletten dat je goed geisoleerd staat van de grond en zeker van de motor anders kan het wel eens een schokkende ervaring worden. Desnoods gebruik je een geisoleerde universeel tang om de kabels van de bougie weg te trekken.

Ludo

Citaat van: Kizzy op 01-05-2008 21:55:13
Een motor op gas presteerd altijd minder daar gas een minder sterke explosie geeft dan benzinne.

sprintje doen?.
zelfde auto, jij op benzine, ik op gas?.

:evil:

reneetje

Citaat van: Ludo op 01-05-2008 22:41:56
Citaat van: Kizzy op 01-05-2008 21:55:13
Een motor op gas presteerd altijd minder daar gas een minder sterke explosie geeft dan benzinne.

sprintje doen?.
zelfde auto, jij op benzine, ik op gas?.

:evil:

Wel of geen LPI ?

Met een verdamper installatie systeem ga je dat niet redden  ;)

Al moet ik wel bekennen dat ik met (snelle) LPI wagens totaal geen ervaring heb , sterker nog , heb er nog nooit in gestuurd  :o ::) :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: reneetje op 02-05-2008 00:51:05
Citaat van: Ludo op 01-05-2008 22:41:56
Citaat van: Kizzy op 01-05-2008 21:55:13
Een motor op gas presteerd altijd minder daar gas een minder sterke explosie geeft dan benzinne.

sprintje doen?.
zelfde auto, jij op benzine, ik op gas?.

:evil:

Wel of geen LPI ?

Met een verdamper installatie systeem ga je dat niet redden  ;)

Al moet ik wel bekennen dat ik met (snelle) LPI wagens totaal geen ervaring heb , sterker nog , heb er nog nooit in gestuurd  :o ::) :eusa_wall:

als je kiest voor een goed gasinjectiesysteem is het verschil minimaal, zo goed als nihil.
het blijft gas geinjecteerd in dampvorm, daarom heeft Vialle LPi een voorkeur.
een goed gasinjectie systeem is anderzijds ook niet beterkoop als een Vialle LPi, en dan is de keuze snel gemaakt...


daytonawim

Ik rij nu een half jaar op LPI en heb daarin circa 40 K gereden met T5, en kan niets anders zeggen dan SUPER !!!

Marc O.

Citaat van: Ludo op 02-05-2008 10:28:44
Citaat van: reneetje op 02-05-2008 00:51:05
Citaat van: Ludo op 01-05-2008 22:41:56
Citaat van: Kizzy op 01-05-2008 21:55:13
Een motor op gas presteerd altijd minder daar gas een minder sterke explosie geeft dan benzinne.

sprintje doen?.
zelfde auto, jij op benzine, ik op gas?.

:evil:

Wel of geen LPI ?

Met een verdamper installatie systeem ga je dat niet redden  ;)

Al moet ik wel bekennen dat ik met (snelle) LPI wagens totaal geen ervaring heb , sterker nog , heb er nog nooit in gestuurd  :o ::) :eusa_wall:

als je kiest voor een goed gasinjectiesysteem is het verschil minimaal, zo goed als nihil.
het blijft gas geinjecteerd in dampvorm, daarom heeft Vialle LPi een voorkeur.
een goed gasinjectie systeem is anderzijds ook niet beterkoop als een Vialle LPi, en dan is de keuze snel gemaakt...



Zoals elders al gezegd ben ik me aan het oriënteren op een Grand Cherokee 4.7 V8. Vialle levert voor deze auto's (helaas) geen LPG systeem maar Prins wel (VSI - Vapour Sequential Injection). Als ik de verhalen van gebruikers mag geloven rijden deze auto's met dat systeem minimaal net zo goed op als op benzine, zonder merkbaar verlies van vermogen. Motor schijnt ook wat rustiger te draaien. Verbruik uiteraard wel wat hoger: 1:6 ipv 1:7/8.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 02-05-2008 10:46:13
Zoals elders al gezegd ben ik me aan het oriënteren op een Grand Cherokee 4.7 V8. Vialle levert voor deze auto's (helaas) geen LPG systeem maar Prins wel (VSI - Vapour Sequential Injection). Als ik de verhalen van gebruikers mag geloven rijden deze auto's met dat systeem minimaal net zo goed op als op benzine, zonder merkbaar verlies van vermogen. Motor schijnt ook wat rustiger te draaien. Verbruik uiteraard wel wat hoger: 1:6 ipv 1:7/8.

er is misschien geen pasklaar LPi systeem voor de Jeep, maar Allround lpg in Spijkenisse bouwt LPi in alle grote Amerikanen.
Prins VSi is inderdaad ook goed, een product van eigen bodem, en wat belangrijker is: het is aan te passen i.t.t. de Italiaanse gasinjectie systemen.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 02-05-2008 10:50:08
er is misschien geen pasklaar LPi systeem voor de Jeep, maar Allround lpg in Spijkenisse bouwt LPi in alle grote Amerikanen.

Kijk, da's zinvolle info. Zal tzt eens contact opnemen met die mensen. Mesman wist me iig te melden dat ze niks konden doen.
...The Nile isn't just a river in Africa...