Volvo eerst onder de vlag van Ford en nu Chinezen?

Gestart door Ben, 10-05-2007 11:33:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben



BMW seriously considered launching a takeover bid for Volvo earlier this year, Autocar can reveal.

The Bavarian car maker requested a complete breakdown of Volvo's financial position from a European investment bank, which is handling enquiries on behalf of Volvo's owners Ford.

Sources also revealed that BMW had earlier looked at Alfa Romeo as a possible takeover target.

Industry experts have told Autocar that BMW is considering expanding its range of brands to aid the company's future growth as well as underpinning its front-wheel-drive Mini division by greatly expanding its output.

It's thought some company bosses saw Volvo as a global brand complimentary to BMW that still has considerable scope for growth. While BMW will always emphasise driving pleasure, Volvo would add safety and environmental concerns to the mix.

Although BMW's outline plan isn't known, it's likely that the larger saloon and estate models would have eventually switched to BMW platforms offering both rear- and four-wheel drive.

The smaller cars in Volvo's range would have remained front-drive and would probably been merged with an enlarged Mini family.

In fact, it is the future of the Mini brand that is causing BMW a considerable headache. It has been forced to make major investments by redesigning the new Mini, as well as engineering the Mini Clubman estate.

Mini sales are still down on their 2005 peak, and BMW insiders acknowledge that a total annual output of 250,000 to 270,000 cars is not enough to secure a profitable long-term future for the Mini brand.

Potentially, BMW could have built its proposed large five-door Mini and Mini SUV on the same front-drive chassis as a future S40 and V50.

An annual output of 500,000 upmarket Volvo and Mini front-drive cars would have ensured long-term profitability

The news that BMW is again seriously considering a buy-out of a major car maker will come as shock to the industry.

Seven years ago BMW was humiliated when massive losses forced it to break up and sell off the Rover Group, which it had bought back in 1994.

bron: Autocar

mehn

Moet er iig een ander logo komen, want dit vind ik maar niets :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Henkie P

zal toch zeker wel gewoon het Volvo embleem blijven hoop ik

breakman


Walter

tsja Volvo wil de motoren dwars voorin ivm de veiligheid. Wordt lastig als ze op een BMW onderstel RWD worden...

Ik wordt hier een beetje bang van...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Misha

Citaat van: VolvoMafia op 10-05-2007 11:48:15
tsja Volvo wil de motoren dwars voorin ivm de veiligheid. Wordt lastig als ze op een BMW onderstel RWD worden...

Ik wordt hier een beetje bang van...
Want ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JCviggen

Komt nooit niks van in huis...

Maar slechter dan onder Ford kan het moeilijk gaan worden
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Walter

Nou, nu laat Ford het toe (willen ze juist) dat volvo een eigen identiteit houdt. Maar als BMW volgens de berichten RWD's wil maken van de grotere modellen krijgen we straks BMW's met Volvo logo en dat lijkt mij geen goed idee. Dan raakt Volvo die identiteit kwijt. Kijk maar eens wat er met Saab gebeurd is...

Mijn collega zei net: If you can't beat them, buy them :-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

breakman

Citaat van: JCviggen op 10-05-2007 12:14:33
Komt nooit niks van in huis...

Maar slechter dan onder Ford kan het moeilijk gaan worden

zo negatief zou ik het niet zien ! :eusa_hand: volvo behoudt effectief nog zijn eigen identiteit ! en die focus onderstellen op S40/V50/C30 zijn top materiaal ! niks op aan te merken .

JCviggen

Identiteit misschien wel, onderdelen niet  :eusa_whistle:

Denk dat er voor mij na de 850 geen Volvo meer zal komen...de modellen die me aanspreken worden gewoon te oud..
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

)()()sT

Ach jan,

De 850 wordt straks gewoon "voor erbij"  antiek  8)

Laserblue

Citaat van: JCviggen op 10-05-2007 12:19:45
Identiteit misschien wel, onderdelen niet  :eusa_whistle:

Denk dat er voor mij na de 850 geen Volvo meer zal komen...de modellen die me aanspreken worden gewoon te oud..

och tegen die tijd vind je de S60 wel mooi ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Misha

Citaat van: VolvoMafia op 10-05-2007 12:15:32
Nou, nu laat Ford het toe (willen ze juist) dat volvo een eigen identiteit houdt. Maar als BMW volgens de berichten RWD's wil maken van de grotere modellen krijgen we straks BMW's met Volvo logo en dat lijkt mij geen goed idee. Dan raakt Volvo die identiteit kwijt. Kijk maar eens wat er met Saab gebeurd is...

Mijn collega zei net: If you can't beat them, buy them :-)

Ok, nu lijkt RWD mij niet echt een probleem: en of een 5 of 7 in de praktijk nu echt onveilig genoemd kan/mag worden..
Het is jammer dat ze het blijkbaar niet meer op eigen benen konden. Aan de andere kant denk ik niet dat ik er veel last van ga krijgen: ik vind eigenlijk alles wat na de x70 classics is geproduceerd niet meer echt Volvo.
Eigenlijk dus al een soort identiteitscrisis.

Voordat ik nu weer een hele wereld over me heen krijg:
Het is wel mooi, dat zeker en zo. Maar gewoon niet meer Swedish-Scandi-Cool.

De kans dat ik -als de huidige(n) ooit versleten zijn- ga kijken naar een leuke S80 occasion of zo is eigenlijk nihil, dan wordt het toch wel iets anders.
Gelukkig zijn de huidige 850's en x70's nog van een echte kwaliteit, en zal dat nog wel even duren...

En GM... ach.. die hebben eigenlijk nog nooit iets begrepen van auto's. of kwaliteit. of identiteit. Of van Europa, dat ze volgens mij als goedgeaarde Amerikanen beschouwen als een soort ontwikkeld deel van de derde wereld.
Laat staan als men dat gaat combineren.

En geloof me: ik kan het weten.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JCviggen

Citaat van: Laserblue op 10-05-2007 12:23:32
och tegen die tijd vind je de S60 wel mooi ;)

Ik vind de S60 nu al mooi, rij regelmatig met die van m'n Vader.

Maar je hebt een heel "disconnected" gevoel als bestuurder...comfortabel is het wel, sportief niet. Zo lekker als de 850 voelt het allemaal al lang niet meer..
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: JCviggen op 10-05-2007 12:25:25
Citaat van: Laserblue op 10-05-2007 12:23:32
och tegen die tijd vind je de S60 wel mooi ;)

Ik vind de S60 nu al mooi, rij regelmatig met die van m'n Vader.

Maar je hebt een heel "disconnected" gevoel als bestuurder...comfortabel is het wel, sportief niet. Zo lekker als de 850 voelt het allemaal al lang niet meer..

ach, niks wat een KW set niet kan oplossen ;)

If it's not blown, it sucks...