Auteur Topic: Viking's Volvo Verhalen  (gelezen 182913 keer)

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V & C 70
Re: Viking's Volvo Verhalen
« Reactie #15 Gepost op: 01-07-2007 01:35:09 »
Hmm .. aangezien ik ondertussen zo veel te doen heb (raam, schade, beurt, etc.) heb ik momenteel niet het geld voor een remmen upgrade.
Dacht stiekum wel dat speciale blokken eronder niet tot weinig zouden uitmaken - klopt dit?  Of, toch maar voor "red stuff" blokken gaan ofzo?

Heb overigens wel de grote remmen 302 mm en hij remt inderdaad stukken beter dan de 850 !!

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #16 Gepost op: 13-07-2007 15:25:05 »
Nou, zojuist de auto opgehaald. Was geen goedkoop dagje, maar ben echt super tevreden!

Wat hebben ze gedaan:
- 120d km beurt met oa nieuwe olie, bougies, n zooi filtertjes en lichies  (SEK 3980,40)
- nieuwe remblokken voor (sek 1749,38)
- vervangen pakkingen retourleiding turbo (=zat een olie-lekkage)  (sek 615,75)
- nieuw mistlicht RV plus afdekkapje wegsleepoog (sek 1287,50 + SEK 237,50)
- Uitlezen / nulstellen foutmeldingen (sek 237,50)
- (2e hands) nieuw gespoten bumper voor (sek 4200)
- Reinigen of vervangen (=moet ik nog even navragen) van de ETM (geen papiertje van gekregen)
- vervangende wagen (V70) waarin in binnen 1,5 dag 200 km heb gereden, en niet bijgetankt ;) (sek 248,75)

Totaal: 12 350 kroon. Zeg maar 1400 euro. Wat is het weer lekker om erin te rijden, en helemaal gaaf: wat ben ik blij dat eindelijk de schade is gerepareerd.

Nu alleen nog even kijken wat ik met mijn raam doe. Volgens hem nog steeds een nieuwe casette á 8000 kroon (=900 euro) Ik ga eerstdaags even de deur openmaken en kijken of ik zelf met die motor kan rommelen.

Mijn eerste reacties:
- Hij rijd een stuk soepeler dan voorheen. Kan de olie geweest zijn, de bougies of toch de ETM? Starten gaat iig direkt, ipv na 30-45 sek zoals voorheen.
- Temperatuurmeter geeft een veel te hoge waarde aan. Het was duidelijk niet zo warm (ca. 20 graden) en de BC stond op 32 graden. Eens even gaan zoeken waar dat ding (hoort te) zit (-ten)
- Hij is weer mooi! :D :D :D
- Hij vertelde me dat alle pinkers te wit zijn. Heb ze achter laten vervangen, ivm heldere koplampen doe ik voor zelf wel (=misschien van die "zilvere" lampjes erin?)

Oh ja - en dit is volgens mij de eerste garage die ik tegenkom waar ze de auto wassen na de service  :eusa_clap:  Zijn toch die kleine dingen die het doen..
« Laatst bewerkt op: 13-07-2007 15:26:58 door viking_in_shorts »

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #17 Gepost op: 25-07-2007 09:16:26 »
Arrggghhhh

Gisteren mn vriendin op vakantie gegaan, aangezien het vliegveld op weg naar de garage ligt, meteen mn auto daar afgeleverd: ze zouden kijken naar de raam-casette. Krijg ik zojuist een telefoontje. Kosten: 9300. 
Nog geen maand geleden was het 7500 van Marcus?

Ze stellen voor dat ik op een sloop ga zoeken en het onderdeel bestel. Dat krijg ik dan ergens volgende week, en eind volgende week is het dan ergens gerepareerd. Dát kan dus niet: ik zou eind deze week, begin volgende week op vakantie gaan met deze auto. Jammer hoor: moet dus op vakantie gaan met een raam wat het niet doet. Zeer vervelend in parkeer-garages, tol-poortjes etc.

Hmm .. wat kost dit grapje in Nederland? Iemand hier die bij een garage werkt en me een leuke prijs kan aanbieden? Ik kan vrijdag of maandag bij je op de stoep staan.

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #18 Gepost op: 25-07-2007 09:49:36 »
Nou, dat was snel geld verdienen. :eusa_think:

Even stoom afgeblazen en met mn vriendin overlegt. Ze vind het nodig dat ik het toch repareer, dus terug gebeld en verteld dat ik het waarschijnlijk toch wil laten repareren. Bied de beste meneer zomaar 10% korting aan. Nou ja, doe maar dan. Nog steeds 1000 kroon duurder dan voorheen bij dezelfde garage (ander filiaal) die al duurder was dan de concurent, maar ja - ze hebben me toch wel heel goed geholpen met mn ETM en bumper.

Dus - morgen is de cabrio weer HELEMAAL heel, en klaar voor vakantie  :eusa_dance:  :eusa_dance:

Domaso

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S80 T5 Aut 2012
« Reactie #19 Gepost op: 25-07-2007 21:01:58 »
Alvast een fijne vakantie!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #20 Gepost op: 27-07-2007 16:51:42 »
Pfff .. ben ik weer.

Dat snel geld verdienen viel dus wel een stukkie tegen. Gisteren zou de auto klaar zijn en ik blij dat ding ophalen. Gisteren middag is het me allemaal een beetje stil en begin maar te bellen. Batso (echt - dat is z'n naam) begint te vertellen:
Hij blij, met een sneltrein vaart de nieuwe raam-cassette erin. Raam omlaag doen -> niets. Stilte. Hmmm ... Is het dan wel de cassette? Oude cassette getest; nee inderdaad, die was echt kapot. Maar - dan ligt het probleem dus ergens anders. Hele auto doorzocht, alle bedrading bekeken. Niets te vinden.

Ik leg hem uit dat er wat mij betreft 2 dingen met de auto gebeurt zijn: ik heb ooit de passagiers-zonneklep vervangen en de "airial down kit" geïnstalleerd. Vandaag belt hij me rond 12 uur op. Ze hebben ontdekt wat het probleem is, maar kunnen het niet oplossen voor dinsdag. Dán wil ik dus al op vakantie zijn, dus dan maar even zonder. Wat is nu het probleem? Er zit een "stuur eenheid" voor de binnenverlichting boven de achteruit-kijk-spiegel en daar zit kortsluiting in. Vanwege die kortsluiting zijn dus vervolgens de raam cassette en de stuur eenheid elektrische ramen kapot gegaan.

De raam cassette werkt nu dus, maar de stuur unit ervan is kapot. Resultaat: ik kan het raam bestuurders-kant maar op 1 manier open krijgen: het knopje van alle-vier-ramen-neer gebruiken. Vervolgens kan ik overigens meteen alle andere ramen omhoog doen. Ach - in ieder geval beter dan helemaal niet omlaag kunnen doen zoals voorheen het probleem was.

Heb al eerder geprobeerd om die regel-unit te bekijken (had hier al m'n vermoedens over) maar kon hem toen niet vinden. Zo meteen als het niet meer regent nog maar eens gaan kijken. Misschien dat ik dat ding zelf schoon kan krijgen ofzo.

Maar - die 10% korting die ze me beloofd hadden heb ik dus niet verdient. Sterker nog - zijn er ruimschoots overheen gegaan met als eindstand 11.500 kroon. Zo'n 1300 euro. Was een duur maandje tot nu toe zeg. Ben er nog niet klaar mee (nog 2 regel units vervangen / repareren)  Maar ik ben wel enorm blij dat de auto steeds verder terug naar originele staat komt.

En nu eindelijk mijn vakantie plannen, denk dat ik zaterdag ga proberen te rijden. Alleen nog even een slaapplek regelen in Munchen.

llinssen

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • C70 2.5LPT (gestald)
« Reactie #21 Gepost op: 27-07-2007 19:36:10 »
Wat een teleurstelling moet dat zijn. Ik hoop niet dit soort grappen mee te maken, want daar zou ik moedeloos van worden. Het lijkt er trouwens op dat ze het euvel wel heel snel gevonden hebben.

Geniet maar van de vakantie. Richting Munchen is het in ieder geval mooi weer.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Turbobiker

• forum-terrorist
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 27-07-2007 20:03:55 »
Zo meteen als het niet meer regent ...

Regent het nu al weer ??? (waarschijnlijk nog steeds... ::) )

Maar balen dat het zulke grondige problemen zijn en niet gewoon 'losse draadjes' >:(

Fijne vakantie in ieder geval!
De Tussenpaus

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #23 Gepost op: 27-07-2007 21:02:28 »
Ben er ook best wel een beetje kapot van hoor. Deze kosten had ik dus echt niet op gerekend zo vlak voor m'n vakantie. Maar ja, even door de zure appel heen bijten en de auto is weer als nieuw. Heb al een paar keer met mn vriendin aan de lijn gezeten (die zit nu al in Frankrijk, waar ik dus uiteindelijk naar toe ga) en zei blijft maar vertellen hoe lekker het weer daar wel is.

Dus ja fietser: nog steeds regen. Het is niet constant, maar elk uur wel een buitje of wat. Heel jammer, want als dan soms de zon doorbreekt is het opeens best wel mooi hier (maar warm nog steeds niet)

Waarom trouwens dat het euvel snel gevonden is? 2 dagen zoeken met goede en blijkbaar relevante aanwijzingen lijkt me toch niet al te snel?  Het was steeds zekering 15 die eruit knalde: elektrische ramen en binnenverlichting. Dan is het met de kennis van de zonneklep niet al te verwonderlijk dat het daarboven bij de spiegel zat. Of .. ??

llinssen

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • C70 2.5LPT (gestald)
« Reactie #24 Gepost op: 27-07-2007 22:26:28 »
Oei, twee dagen, ik had de indruk gekregen dat het iets sneller was gegaan...
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2009 10:28:14 »
Ok - tijd voor een update dan maar.
Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurt?

Tja - in niet chronologische volgorde:

- Aantal beurtjes waarvan de laatste incl. distri riem
- schijven + blokken voor + achter  (blijkt trouwens dat ik al de 302 mm remmerij heb met staalomvlochten leidingen)
- 2 nieuwe winterbanden vóór (Nokian WR G2)
- Nieuwe zomerbandjes rondom (Pirelli P Zero Nero)
- Nieuwe radiator (ik verloor erg veel koelvloeistof)
- Laten poetsen / polijsten + dakbehandeling (= was groen, is nu weer zwart)
- verzorgingskit gekocht voor mijn dak waar ook impregneringsmiddel bij zit
- Had ik al geschreven dat mijn xc-grill gejat is? (=nieuwe ziet er niet echt netjes uit, tzt komt er iig een nieuwe slash op)
- Ergens is er ook nog eens een nieuwe accu gemonteerd.

Volgens mij heb ik nu de grote en duurdere dingen gehad.

Qua ritjes heb ik een erg gave rit achter de rug - ben in een kleine week naar Kiruna en terug gereden. 4500 km gereden zonder 1 keer een grens over te steken (=groot land dat Zweden :o )  Erg gave dingen gezien zoals wilde elanden en rendieren op de weg, het noorderlicht gezien, ijshotel bezocht, sneeuwscooter gereden en vooral: veel sneeuw en kou! Ergste was -30 volgens de auto 's ochtends op weg naar de sneeuwscooters. Mijn Cabrio echter was betrouwbaar als geen ander!

En nu komt de lente weer. Het is ondertussen weer / nog steeds erg koud - de laatste paar dagen is de temp ver onder de nul als we wakker worden (-7 enzo) maar elke dag schijnt de zon weer. Wat een genot ten opzichte van die grauwe en donkere winter! Binnenkort (deze week?) ga ik de zomerbanden weer monteren. Ook al is het zo koud - er ligt geen sneeuw meer dus ik vind het allemaal wel best.

Komen zometeen nog twee posts, maar dat moet ik even voorbereiden.

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2009 10:33:21 »
:eusa_dance:

llinssen

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • C70 2.5LPT (gestald)
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2009 10:35:00 »
Ah een nieuw stuur..... Wat voor oude had je dan?

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2009 10:35:32 »
1 zonder hout

<edit> en daarmee bedoel ik natuurlijk 1 zonder plastic-wat-er-uit-ziet-als-hout-inleg ;)

viking_in_shorts

• brrrr
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V & C 70
« Reactie #29 Gepost op: 26-03-2009 11:13:09 »
Er zijn 2 dingen die me de laatste tijd bezig houden, waar ik ook niet zo veel raad mee weet. Ten eerste:

Schokdempers.
Mijn Öhlins lekken. Ze staan nu op de hardste stand om toch nog een beetje schokdemp-effect te houden maar er moet nieuw in. Was recentelijk bij mijn garage en die vertelde dat hij naast het monteren van de Öhlins ook nog verlaagd is, en dat kon niet zomaar (schokdempers en veren is 1 pakket?) dus er moest wat "speciaals" gebeurt zijn met de vering.  Aangezien ik dus niet weet wat voor veren eronder zitten, weet ik ook niet precies welke Öhlins erin hangen. De garage vertelde me dat het repareren vande Öhlins geen optie was (=te duur) en nieuwe Öhlins was de prijs niet waard.

Wat moet ik dan doen? De hoogte zoals hij nu is bevalt me wel - af en toe wat te laag, maar hij is oh-zo-mooi op deze hoogte. Iemand de beste oplossing?

Ten tweede:
ETM of iets anders?

De laatste week loopt de auto erg slecht met koude motor. In z'n vrij in toeren omhoog is geen probleem, maar in de versnelling vanaf zo'n 2000 toeren loopt het allemaal erg schokkerig. Na 5-10 km (ligt aan de buitentemp) als de motor op temp is (nadat de naald op 3 uur komt te staan trouwens) begint het allemaal wat soepeltjes te lopen en als hij op temp is lijkt er helemaal niets mis.

Vervolgens start hij slecht. De 850 en de V70 is sleutel omdraaien en Roffel. Bij de C duurt het allemaal wat langer. Meestal als de start niet in 1 keer lukt gaat het motor-management lampje aan. Nu is het zelfs zo dat als ik met koude motor iets meer dan marginaal gas geef dan gaat het motor-management lampje zelfs knipperen.

Ik was bij de garage en daar wezen ze meteen de ETM / Gasklep als schuldige aan. Nu weet ik niet precies wat die doet, maar is het niet zo dat die temp-onafhankelijk werkt? Gezien er niets aan de hand is met warme motor heb ik zelf het idee dat het ergens anders ligt (=maar niet dat ik het kan onderbouwen ofzo)

Wat vinden jullie van mijn vermoeden? Kan dit iets van de LMM zijn? Of gewoon maar die ETM laten vervangen?

Een zekere zeeuw-zweed-wannabee raadde me aan de bougie-kabels etc. te vervangen om misschien van het slechte starten af te komen. Is er verder nog iets wat ik snel en simpel zelf kan doen?