Project Fred

Gestart door Thys, 16-08-2007 02:42:52

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Fred rolt weer!!

Na een paar maanden van stilstand/achteruitgang kunnen we nu weer volle kracht vooruit.
Allereerst even een paar mensen hartelijk danken:
Boy Geenacker voor het blok
Marco voor transport, regelen en eeuwige steun en toeverlaat;)
Dennis voor het helse karwei dat de ombouw was

Sinds eergisteren is ie weer in mijn bezit, en hij loopt nu mooier dan hij in mijn bezit ooit gedaan heeft. Alle mogelijke pakkingen en keerringen zijn vervangen, carterventilatie is nieuw, waterpomp ook, andere startmotor...

Hopelijk kunnen we nu voorlopig weer vooruit!

Woensdag wordt de gasinstallatie nog nagekeken, en daarna meteen door voor de apk.

Er moet nog wel het eea aan gebeuren, maar hij rijdt in elk geval weer. De voorste en bovenste motorsteun zijn aan vervanging toe, evenals de draagarmen. Die zijn beide nog origineel, en hebben er nu 345.000 km op zitten. Lijkt me geen gekke score.

Eerst het nieuwe blok maar weer inrijden, en bidden dat nu wél alles heel blijft :D

killerbee

Fantastisch Thijs  ;D
Kunnen we de volgende meeting weer samen op roffelen  :eusa_clap: :eusa_dance:

Thys

En nu we toch aan het posten zijn, meteen maar even kort uitwijden over een ander lopend projectje; spiegelkappen, koplampstrips en X70 handgrepen laten spuiten

-D©©©L-

Heej, ik ken ze in een heel andere staat !  8)

Thys

woeh! klinkt veelbelovend :D binnenkort dan maar weer even mini-meeten?:)

Jeff

Citaat van: killerbee op 29-05-2008 12:51:45
Fantastisch Thijs  ;D
Kunnen we de volgende meeting weer samen op roffelen  :eusa_clap: :eusa_dance:

Welke Meeting ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Citaat van: thyzerrr op 11-03-2008 21:15:56
Kleine update, af en toe moet er tenslotte ook ff iets leuks gebeuren :)

Vandaag een schakeling opgehaald om de elektrische antenne los van de radio te kunnen bedienen, zodat de spriet niet uitgeschoven is wanneer je naar bijv. een CD luistert.

Kan je die schakelaar er zo indrukken dan? en zo aansluiten dus plug en play werk zeg maar ?  ::)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

dennis850estate

Citaat van: thyzerrr op 29-05-2008 12:49:39
Fred rolt weer!!

Na een paar maanden van stilstand/achteruitgang kunnen we nu weer volle kracht vooruit.

Super!! Ik hoop dat je nu wat meer geluk hebt en een hoop probleemloze kilometers wegroffelt

Thys

Citaat van: Jeff op 29-05-2008 19:42:16
Citaat van: thyzerrr op 11-03-2008 21:15:56
Kleine update, af en toe moet er tenslotte ook ff iets leuks gebeuren :)

Vandaag een schakeling opgehaald om de elektrische antenne los van de radio te kunnen bedienen, zodat de spriet niet uitgeschoven is wanneer je naar bijv. een CD luistert.

Kan je die schakelaar er zo indrukken dan? en zo aansluiten dus plug en play werk zeg maar ?  ::)

Jup. tis een kabeltje tussen de schakelaar en de kabelboom van je radio. Echt een kwestie van plug n play

viking_in_shorts

Heb dezelfde schakelaar - zelfs ik kon 'm zo installeren. Duurde me geloof ik iets van 10 minuten.
Oftewel: ECHT een eitje dus ...

Thys

En als je niet in appelen en eieren mag betalen bij de dealer, mag je ook +/- 35 euro achterlaten

Thys

Dagje vrij vandaag, dus tijd om te knutselen. Afgelopen week bij Boy Geenacker een X-70 plafonnière (eentje met verlichte schakelaars) gehaald, en deze omgebouwd naar mijn smaak.

Eerst beide panelen maar eens uit elkaar getrokken. Links de nieuwe, rechts de oude

Omdat de kleur van het oude paneel beter bij mijn interieur past heb ik deze behouden, en de schakelaars van het nieuwe gebruikt.  Ook de fittingen van de gordelverklikkerlampjes moeten overgeplaatst worden, omdat het lamphoudertje anders is.

Bruggetje gemaakt tussen pin 1 en 8 zodat de schakelaars ook daadwerkelijk verlicht worden

En zo hangt het erin

Ik ga de rest van de geprinte symbooltjes nog wegpoetsen, die komen nu niet meer helemaal overeen met de schakelaars

BartusKN

Citaat van: thyzerrr op 02-06-2008 16:43:36
Ik ga de rest van de geprinte symbooltjes nog wegpoetsen, die komen nu niet meer helemaal overeen met de schakelaars

beetje thinner is makkelijker. pas wel op lost ook plastic gedeeltelijk op

Enno

Leuke modificatie :)...

Thys

En weer een kleine update:
zojuist de achterste handgrepen vervangen door X70 exemplaren. Voorkant wordt op een later moment gedaan,wegens gebrek aan voldoende spierkracht.

En dan nu eerst even naar Groningen om eindelijk die nieuwe LMM op te halen.

Mocht er behoefte zijn aan een how-to voorzien van foto's, ben ik bereid deze te maken. Zoniet, dan toch lekker niet ;D